Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als je graag echt wil trainen met een paard kan je ervoor kiezen een bijrijdpaard te zoeken of (als hier de mogelijkheden voor zijn) een tweede paard kopen.
kitobeer schreef:Ik heb genoeg informatie en oefeningen in mijn rugzakje zitten om recreatief aan de slag te zijn.
[...]Overgangen rijden dat gaat allemaal maar het is altijd of te traag of te duwerig of naar de stap en hij valt stil met doorstappen. [...] En Ik mis het wekelijks trainen naar de les toe.
Je zegt dat je genoeg info en oefeningen in je rugzak hebt maar blijkbaar kun je er toch niet helemaal voldoende mee uit de voeten anders zou je ook geen punt met je overgangen hebben. Ga op zoek naar iemand die goed snapt hoe een paard in elkaar zit en jou en je pony gericht les kan geven. Wie weet verbeterd je pony er zelfs van.kitobeer schreef:Ik had dan ook een plan in mijn hoofd en ik had al helemaal beeld hoe het ooit allemaal zou gaan lopen en hoe de laatste jaren er zouden uitzien.
[...]
Dit moet de eerste periode geweest zijn dat ik een flinke knauw kreeg omdat ik ernstig mijn plannen moest gaan bijstellen .
[...]
Echter door zijn handicap met zijn knieen ben ik daar een beetje mee in vergroeid en ben ik vele jaren gefrustreerd geweest omdat het allemaal net niet liep hoe het volgens de boekjes zou moeten zijn.
had ik dat bedacht als mijn pony 20 zou zijn. Echter weet ik niet of ik daar allemaal nog achter sta nog eens een verbintenis aangaan voor de komende 20 jaar. Ik zou vroeger de eerste geweest zijn om te zeggen natuurlijk.
kitobeer schreef:Mensen die het herkennen met de oudere paarden?
kitobeer schreef:Desiree recht door het hart. Ik weet wat je bedoelt.
Ik denk dat mijn pony altijd mijn eerste liefde zal blijven hoeveel paarden erachter er misschien nog zouden volgen. Als ik stalling aan huis zou hebben dat zou het misschien allemaal een ander verhaal maken.
Maar ook ik ben blij ik heb hem nog hij is nog heel goed heel. En ik kan hem nog aardig recreatief rijden gelukkig. Tis alleen niet zo spectaculair en spannend allemaal.
Ik zeg altijd oud manneks gymnastiek.