maar zijn wel heel speciaal karakter.
Klein paspoortje voor ik hier begin.
Maestro is een 15 jarige selle francais ruin
Vrijwel breed gebouwd & 173cm groot.
Heb hem nu al 6 jaar lang maar ongetwijfeld meer downs dan ups gehad.
Na zo'n 2 jaar bijna compleet stil te staan, heb ik Maestro vorig jaar terug opgepakt onder het zadel.
Ik had ondertussen EINDELIJK een geschikte lesgeefster gevonden die hoger niveau rijdt en met speciale paarden omkan.
Dus wat deed ik? lessen! Zo begonnen we in januari. De eerste & de laatste keer van 2015..
Hij liep toen heel soepel...

eind januari kreeg meneer winterkriebels

In februari net hetzelfde. We gingen gewoon door en bleven proberen.

In maart zijn we vaker gaan wandelen omdat ik geen zin had om echt te rijden; want het lukte toch niet.
Enkele keren na de les wel ; maar aangezien men lesgeefster geen tijd had om op te volgen ging het weer rap mis.

We probeerden te springen : MISLUKT.
Hij ging er vaak vandoor met mij waardoor hij giant sprongen maakte.

In april kroop ik er dan af en toe nog eens op . Gewoon onder het moto 'we doen het nogeens opnieuw'

Ook heb ik in april eens gelest bij men dressuurlesgever. Ging niet van zelfsprekend want hij was enorm sterk.

Ondertussen eind mei..
Het ging allemaal wel beter; van dag tot dag

Ik denk dat ie dan een maand of 2 heeft stil gedaan omdat de moed onder mijn schoenen zakte.
Ik had ondertussen een nieuwe lesgever gevonden voor mijn andere paarden en nam dan ook les met Maestro..Niet vanzelfsprekend want het klikte totaal niet tussen mij & mijn eigen paard.
Ik had geen plezier meer in het rijden

Dit zijn vrijwel de deftige laatste rijfoto's..
eind augustus

Nu nemen we hem gewoon mee op wandeling; follow the leader!

Kort erna heb ik nog enkele keren gelest. Ging vrij goed en nam hem mee op trainingsjumping; RAMP
Het begon al in de trailer waar meneer geen balans vond; hij kwam er al bezweet toe
Eenmaal in de piste klopten de afstanden helemaal niet meer ..te kort te lang
crossen of gewoon stil gevallen
gewoon wenend uit de piste gegaan
Teleur gesteld in de moeite dat ik doe en het weer niet lukt...
Ik heb al veel op punt gestaan om hem te verkopen maar dan komt er een stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat ik moet blijven proberen en dat ik er op een dag wel zal komen ; hopelijk!
Ongetwijfeld een creme van een paard in omgang & bomproof op wandeling.
Mensen zeggen 'ziet er goed uit ; hij gaat super zo te zien' . Maar zo voelt het helemaal niet aan.
Misschien ben ik te kritisch voor mezelf maar zolang ie niet soepel maakt en me blijft uit het zadel trekken waardoor ie kan gaan lopen is er echt geen plezier aan
Alhoewel ik heb me weer goede voornemens opgeschreven voor 2016.. Gewoon vanaf 0
Longeren en zo verder..
Bedankt voor te kijken en tot in 2016

Verder is die eeb beetje aan de dikke kant ook dat kan hem in de weg zitten met het rijden.