Manegepony met onbekende pijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Manegepony met onbekende pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 20:49

Ik twijfelde tussen hier en medisch, omdat het een manegepony is, maar ik plaats het toch maar hier ^^

Nu heb ik net gereden op mijn favo manegepony,

Alleen met het indoen van het bit (en erna) sperde ze haar mond open, ik weet dat dit een teken is van pijn, dus dat maakte me al ongerust. Toch maar opgestapt, even proberen. Pony loopt enorm met haar hoofd omhoog, beetje onrustig doen. Ze was totaal haarzelf niet, ben dit niet van haar gewend. Dus ik naar de instructrice toe, die dit ook had opgemerkt. Neusriem wat losser (zat niet te strak hoor) , en goed bezig houden. Even in de gaten houden. Ging al iets beter maar merkte wel dat ze echt haarzelf niet was.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Rijden deed ze wel haar best, maar ze was onrustig.

Natuurlijk wordt er wel een dierenarts bij gehaald als het zo door gaat! Ben gewoon enorm benieuwd en ongerust, het is wel echt mijn schatje.

ODonoghue

Re: Manegepony met onbekende pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 17:13

Weet niemand het? Ben heel benieuwd

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:15

Misschien moet er een tandarts bij komen?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 17:16

VivaByoux schreef:
Misschien moet er een tandarts bij komen?

Ja er komt wel iemand bij als het zo door gaat, was alleen benieuwd wat het is. Ik ga daar niet over, niet mijn pony. Maar ben heel geïnteresseerd in ziektes en dergelijke dus vandaar :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:32

Tandarts, zadel wat niet goed ligt. Doet ze t alleen bij jou? Misschien iets in je houding of je handen waardoor ze ongemak vertoond. Als dat allemaal Oke is dan zou de medische molen ingegaan moeten worden. Maar ik denk dat 8 Vd 10 maneges zoiets hebben van, het zal wel, en gewoon het beestje door laten lopen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 18:30

Celiien schreef:
Tandarts, zadel wat niet goed ligt. Doet ze t alleen bij jou? Misschien iets in je houding of je handen waardoor ze ongemak vertoond. Als dat allemaal Oke is dan zou de medische molen ingegaan moeten worden. Maar ik denk dat 8 Vd 10 maneges zoiets hebben van, het zal wel, en gewoon het beestje door laten lopen.

Nee, ze gaat wel naar de veearts als ze dit bij anderen doet (heeft ze het afgelopen jaar nog nooit gedaan en rijd bijna elke week op d'r)
Maar ik was gewoon benieuwd naar wat het kon zijn, ik kan toch niet naar de eigenaar van de manege van: 'en nu ga je de veearts bellen.'

Maar was benieuwd, ben heel geïnteresseerd in dat soort dingen :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:38

Misschien beter om dit aan de leiding op de manege te vragen. Die kennen de pony immers, zijn er bij geweest en wij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:47

MiniMouse schreef:
Misschien beter om dit aan de leiding op de manege te vragen. Die kennen de pony immers, zijn er bij geweest en wij niet.

Dat denk ik ook. Het is onmogelijk om op basis van jouw info te vertellen wat die pony heeft. Het kan werkelijk vanalles zijn. maagklachten, een ontsteking, artrose, verkeerd gelegen in de stal, een slecht passend zadel, gebitsproblemen, virusje onder de leden, rugklachten, irritatie van het hanarchement, stofwisselingsproblemen, spier verrekt, hengstig, offday, jeuk, koliekerig, geen zin om te lopen Etc etc.