Ik heb een eigen pony waarmee ik elke woensdag naar een ponyclub ga. Maar een probleem is dat mijn pony thuis heel snel is maar in de bak van de ponyclub heel sloom. Heeft iemand hier een oplossing voor??
Groetjes nynketeun
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
lelberse schreef:Ik lees even mee. Heb namelijk echt exact hetzelfde probleem..![]()
Mijn instructrice probeert het leuker te maken voor mijn pony d.m.v. veel overgangen en leuke oefeningen. Dan word hij wel iets voorwaardser maar dat is nog lang niet te vergelijken met thuis..
Renee_S schreef:Ik rij ook zo'n paard dat het in vertrouwde omgeving vaak allemaal wel welletjes vind en weinig zin heeft actief te worden. Wat ik dan vaak doe is zorgen dat ie een beetje mee gaat denken. In het begin inderdaad vooral heel veel schakelen. Overgangen en schijnovergangen. En direct reactie vragen. Als jij been geeft moet ie weg zijn, zo niet terug nemen en opnieuw!
Dus geen 3 rondjes in arbeidsdraf, maar iedere keer iets anders. Geen half rondje moet hetzelfde zijn. Ook overgangen als halt-draf, stap-galop of halt-galop wordt een paard vaak wakker van. Hij moet dan al wel voorwaarts denken.