Waar hebben jullie je paard van gekocht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar hebben jullie je paard van gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:20

Daar was ik wel benieuwd naar :)

Ik ben aan het sparen voor een paardje. Heb al een oud ponytje lopen maar mis het rijden, dus zou graag een paardje erbij hebben.
Maandelijkse kosten no problemo, paarden staan aan huis en die extra x hoefsmid is ook de grootste ramp niet.

Alleen het bedrag voor een paard heb ik zo niet liggen.
Ik werk, maar dat geld heb ik ook nodig voor mijn studie, vaste lasten etcetera.

Ik heb een potje waar ik verjaardagsgeld in stop en andere kleine dingen. Ook wil ik mijn vakantiegeld tegen die tijd er af halen en in het potje stoppen.

Ik vroeg me af van welk geld jullie je paard hebben gekocht. Misschien heb ik er wat aan :)

OneAndOnlyx

Re: Waar hebben jullie je paard van gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:23

Ik heb mijn geld van mijn spaarrekening gehaald(de rekening die eigenlijk bestemd is voor studie enz.). Mijn ouders en ik betaalde ieder de helft, dat scheelde ook al heel wat.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:25

Ik kwam er op mijn 17e achter dat ik nog een rekening had met een x bedrag. Had daar in eerste instantie een auto van willen kopen. Toch maar een paard ervan gekocht en geen minuut spijt gehad haha.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:36

Ik heb mijn paard gekregen van de vorige eigenaresse!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:41

Ik ben een tijd werkloos geweest en UWV heeft een grote fout gemaakt met de afwikkeling van bepaalde zaken. Ik heb, toen ik al weer nieuw werk had, nog een leuk bedrag op m'n rekening gestort gekregen. Plus dat ik altijd wel goed heb kunnen sparen, dus al het geld dat ik aan het eind van de maand over heb, gaat naar m'n spaarrekening. Overigens ben ik wel bijna 30 hoor, dus het is niet zo dat ik op mijn 16e al een paard kon kopen ofzo ;)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:57

Heb een veulen gekocht van mijn spaargeld. inmiddels is hij ruim 3 jaar en zijn we lekker aan het rijden :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:01

Van het geld van de verzekering, dat is ook het enige goede wat er van mijn ongeluk is over gebleven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:02

van het geld van mijn ouders :=

Die betaalden sowieso de basis zoals stal, dierenarts en hoefsmid zolang ik nog scholier was en daarna studeerde.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:07

LZP -> PP

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:13

De ponys die ik had betaalden mijn ouders. Deze zomer hard gewerkt en daar van mijn eerste echte eigen pony gekocht. Gisteren hebben we d'r gehaald.
Ponys staan aan huis, dus dat scheelt weer aan kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:41

Leuk om te lezen allemaal!

Hihi, helaas hier geen verborgen spaarrekening...

Ik hoef ook geen stallingskosten te betalen, voer ook niet, wormenkuur ook niet en medicijnen ook niet. Daar werk ik allemaal voor. Alleen hoefsmid en spullen moet ik zelf betalen, lucky me :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:43

Ik heb er hard voor gespaard

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:47

Heb je wel geld voor de dierenarts dan?

Ik heb mijn paard gekocht van het geld dat op mijn spaarrekening stond. Dat was niet genoeg, dus heb ik een tijd in. 'S nachts in het distributiecentrum van de Albert Heijn gewerkt. Zij betaalden mij per ongeluk dubbel, dus ik had het resterende bedrag zo bij elkaar, haha!

Nu heb ik sowieso een spaarpot voor dierenartskosten, maar ik zou er nog een paard van kunnen kopen als ik zou willen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:47

Heb mijn laatste paard gekocht van het geld wat ik overhield aan de scheiding van mijn ex :D
Ik heb haar nog steeds (11 jaar later) en ik heb uit haar een veulen gefokt die nu 4 jaar is en waar ik nu mee rijd.

Maandelijkse kosten hoest ik zelf op. Ben van 20 uur werken naar 40 uur gegaan om alles te bekostigen. Anders had ik van 1 of 2 afscheid moeten nemen. Maar nu kan ik het goed betalen.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:51

Heb recent een pony gekocht. Betaald van het geld van werken en het rijden van andermans paarden, en alles wat ik overhield apart houden. :) Zo heb ik nu het dier zelf betaald, en betaal ik stalling etc ook zelf.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:53

Van mijn spaargeld. Grootste deel heb ik bij elkaar gesprokkeld met een bijbaantje in de snackbar. Gaf van dat salaris nooit wat uit, ik was echt een knieperd met geld. Maar goed ook anders had ik nu nog geen paard gehad denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:08

Ben ook best een knieperd maar sparen is wel lastig, heb net een eigen huisje dus gaat gewoon heel veel af...

Heb wel een potje met dierenartsgeld waar ik een leuk paard van zou kunnen kopen, maar daar ga ik verder niet aan zitten. Maar daar heb ik het geld wel voor :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:13

ik heb nu mijn 3e paard sinds ik weer ben begonnen en het zelf moet betalen.
geluk gehad dat ik die vorige 2 goedkoop heb kunnen kopen en steeds voor een heel stuk meer heb kunnen verkopen omdat ze beter waren toen ik ze verkocht.
zo van het begin aanschaf bedrag van 2.500 ongeveer het 7 dubbele kunnen maken....
gelukkig maar, want sparen lukt me niet met het onderhoud van een (wedstrijd) paard erbij :-)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:16

Van het geld wat ik over had van een stage in Engeland. Had rekening gehouden met dat ik daar veel kosten zou hebben en niet betaald zou krijgen. Nu kregen we ruim betaald en het geld wat ik al had voor die stage bleef over. En nog wat van de stage zelf. En het geluk dat de pony niet heel veel koste. Had ik ook nog genoeg over voor extra dingen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:20

Belasting teruggave.
Ik kreeg behoorlijk wat geld terug van de belasting en dat van een jaar of 4. Dat heeft me toen goed opweg geholpen. Daarnaast had ik spaargeld en heb ik een hele hoop zooi op marktplaats verkocht.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:02

Ik heb tijdens mijn studie een product ontwikkeld en dat product verkocht aan een bedrijf dat interesse had om het verder te ontwikkelen. We hebben onze rechten verkocht en dat heeft me zoveel geld opgeleverd dat ik mijn paard daarvan kon betalen. Overigens had ik die bonus niet echt nodig om een paard te kunnen kopen, maar het was wel de aanstichting voor het gaan zoeken naar een paard want nu had ik toch meer dan genoeg geld!:)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:03

Nou mijn moeder heeft haar voor mij gekocht. Nou is dit wel het laatste paard/pony wat ik van haar heb gekregen als een nieuwe wil kopen moet ik hem wel zelf betalen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:07

Ik heb er voor gespaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:10

Paard van m'n ouders/oma gekregen, mits ik de maandelijkse kosten zelf zou betalen. Dat doe ik nu al ruim 2 jaar en geen seconde spijt :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:11

Mijn ouders, want ik was pas 13 jaar. Ik werk sinds mijn 15e en vanaf toen gelijk moeten gaan meebetalen met de rest van de kosten.