8 jaar Melody, nog steeds mijn beste vriendin!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

8 jaar Melody, nog steeds mijn beste vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:24

8 jaar lang met mijn geweldige maatje! Uiteraard met de nodige bloopers, maar die horen er nou eenmaal bij :+

Muziek is van een aantal concerten waar ik ben geweest

Ongelooflijk.. 8 jaar alweer, ik weet nog zo goed dat ik samen met mijn zus mee mocht met mijn vader. Een van zijn klanten had een pony en hij zocht geen verzorgers maar we mochten best een keer mee komen. De klik was er echt meteen, haar eigenaar zag dat ook dus we mochten nog een keer mee en toen vertelde hij dat we haar mochten verzorgen!
Dus zo begon ons verhaal, slechts 9 en 3 jaar oud en Mel nog drachtig ook!

En 8 jaar, dat is behoorlijk wat!
7 kersten
8 zomers
15 verjaardagen
112 hoefijzers
2548 dagen
En tot slot natuurlijk..
ontelbaar veel snoepjes!

01.
Afbeelding

In het begin mochten we haar alleen borstelen maar ik was alsnog zielsgelukkig met haar, want dit was dé pony. Alles bij mij werd Melody-Melody-Melody, echt tot vervelens toe :+
Toen vond mijn zus haar ook nog helemaal leuk, dus we verzorgen haar samen. Na een tijdje mochten we wat rondjes op haar stappen/draven en een beetje longeren. Maar haar buik groeide en groeide, dus dat stopte. En toen kwam Max!

02.
Afbeelding

Zoals haar eigenaar al had verwacht was het een druk veulen (bokken, rennen, steigeren, bijten) en durfde wij de wei niet meer in :') We bleven trouw meerdere keren per week komen om Melody vanachter het hek te borstelen. Want haar konden we niet missen! Max is toen hij oud genoeg was verkocht, helaas weten we niet waar hij gebleven is toen zijn nieuwe eigenaar overleed dus ik heb geen idee hoe hij uit is gegroeid. Ik ben echt heel benieuwd of hij op Mel is gaan lijken!

Achteraf baal ik dat hij niet een paar jaar later is geweest, dan had ik het geweldig gevonden maar toen waren we gewoon wat te jong voor een druk veulen wat al snel even groot als ons was. Ze is een paar jaar geleden wel nog eens gedekt maar toen is het helaas mislukt.

03. Winter 2010 hadden we onze eerste keer sneeuw samen!
Afbeelding

In 2011 kwam mijn grote droom uit, we mochten op haar gaan rijden! Die droom was wel iets minder roze dan verwacht want Melody was alleen ingereden en had toen dus jaren stil gestaan. Ze wist niet meer zo goed wat alles betekende en wij reden toen alleen nog maar op een gewone manege. In het begin ging dus alles fout wat fout kan gaan, maar toen hebben we een keer hulp gehad van een Bokker en is alles toch nog op zijn pootjes terecht gekomen :D Mijn zus was het vertrouwen toen wel helemaal verloren en is gestopt.
In 2011 zat ik in de 1e van het middelbaar, helaas viel ik totaal buiten de boot en voelde ik me alles behalve goed, in het 2e en 3e jaar is dit ook zo gebleven. Mijn grote geluk was dus een fijn rooster en veel uitval waardoor ik veel naar Melody kon, zij hield me echt overeind. Soms was ik weken of zelfs maanden thuis omdat ik het niet meer trok, maar Mel was altijd de motivatie om mezelf toch weer bij elkaar te rapen en verder te vechten.

04. Dit was de eerste keer erop!
Afbeelding

Uiteraard ging ook daarna niet alles vanzelf maar met heel veel oefenen en geduld kom je een heel eind! We mochten al heel snel buiten rijden en dat is toen ook een paar keer flink fout gegaan, maar uiteindelijk heb ik al het vertrouwen terug gekregen en konden we fijne buitenritten maken! In 2011 en begin 2012 ging dat nog wel met de nodige zenuwen en de ritjes waren niet erg lang maar in 2012 gingen we helemaal los met elk weekend een rit van minstens 2, maar soms zelfs 4-5 uur. Dit jaar zijn we ook over gegaan op bitloos en dat is echt de beste keuze ooit geweest! Ze loopt er veel fijner op en ik vind het ook een stuk relaxter dat ik mijn teugels kan laten vallen zonder dat haar bit door haar mond klappert.

05. Omdat ik zo dichtbij haar woon is ze natuurlijk ook regelmatig bij mij thuis geweest. Mijn moeder is altijd erg bang voor haar auto maar we kunnen goed sturen :+
http://boktimg.nl/img/m/TL1qI4.jpg

Nou op naar 2012 dus! We bouwden onze eigen hindernissen en reden heel veel buiten met een vriendin die we bij de IJslanderstal waar we zijn gaan lessen hebben leren kennen. Haar verzorgdraver stond binnen rijafstand dus elk weekend trokken we er samen met nog een vriendin van haar op uit!
Die IJslanderstal is ook een geweldige keuze geweest, ik heb veel bewuster leren rijden en een veel betere houding gekregen!

06.
Afbeelding

07.
http://boktimg.nl/img/m/A8qoCW.jpg

08. Een van die vele kerstfoto's! {:)
Afbeelding

Een van de leukste dingen om te doen vind ik, en volgens mij is Mel het daarmee eens, door weilanden crossen! Ze kan echt heel hard, heerlijk om uit te waaien :D

09.
Afbeelding

In 2013 kocht ik een spiegelreflex camera. Ik ben er nog steeds heel blij mee want het is toch wel veel leuker om scherpe foto’s terug te kijken! :D
Mel zou Mel niet zijn als ze een spelletje bedacht… Meteen de eerste keer dat we hem in het bos uit gingen testen en mijn zus haar vast hield. Ik had er niet bij na gedacht dat mijn zus natuurlijk minder snel ziet dat ze iets gaat doen, dus ik was te laat met waarschuwen en weg paard.. Madame was het stilstaan zat en ging zelf het bos ín, niet richting huis nee gewoon echt erin, de route op die we altijd reden. Ik ben erachteraan gaan rennen en toen ik 2 paden had gehad en wel kon janken kwam het vrolijkste paard ooit op me afstormen. Achteraf kan ik er gelukkig om lachen en ben ik blij dat ik nog door heb geknipt :P

10.
Afbeelding

In 2013 hadden we ook onze eerste echte fotoshoot! Ik had toen ’s ochtends gehoord dat ik de Ziekte van Lyme heb maar gelukkig besefte ik toen absoluut nog niet wat het was dus de foto’s zijn heel gaaf geworden!
Helaas heb ik de diagnose pas na 6 jaar ziek zijn gekregen en was/ben ik dus al zo ver weg dat de antibiotica kuren die je hier in Nederland krijgt niet meer helpen. Ik ging dus erg hard achteruit en kon steeds minder naar Melody. In de winter, mijn slechte tijd is dit zelfs vaak maar +/- een half uurtje per week.

11. De foto’s zijn gemaakt door Kim van der Veeke fotografie, ook wel Leverage op Bokt, ik ben er nog steeds heel blij mee!
Afbeelding

Gelukkig had ik nog veel goede periodes dus we bleven leuke dingen doen! Mijn ouders vonden me eindelijk oud genoeg om te meeten dus in mei kwam Bokker Saaams kennis maken met Melody :D

12. We hebben toen heel veel foto's gemaakt en daar kwam oa. deze uit.
Afbeelding

In 2014 heb ik echt super veel zonder zadel gereden omdat die ik had niet meer goed lag en ik nog geen nieuwe kon betalen. Eind 2014 heb ik gelukkig een nieuwe gekocht, bevalt nog steeds super!

13.
Afbeelding

14. De laatste keer dat ik in het bos ben geweest, met bokker Saaams! Helaas is dat dit jaar verder niet meer gelukt, maar volgend jaar gaan we er gewoon weer voor :D Gelukkig heb ik de foto's nog, deze spreekt voor zich <3
Afbeelding

En dan zijn we bij nu! Ik kan helaas bijna niet meer rijden (meestal max. een half uur), maar toch is het altijd genieten, Mel maakt het hoe dan ook leuk :D 3 weken geleden is ze helaas heel erg ziek geweest, enorm schrikken natuurlijk want ze heeft het maar net gered. Gelukkig gaat het weer helemaal goed met haar!

15. Ze is haar lichaam veel fijner gaan gebruiken dit jaar, want doordat ik niet meer zo lang kan rijden werk ik meer in de wei aan haar basis en dat pakt best fijn uit. We zijn er nog lang niet maar dat komt wel, we doen alles rustig aan :D
http://boktimg.nl/img/m/wdU7Q2.jpg

16. Erop ziet dat er zo uit. Deze foto is gemaakt door bokker Murthul, want ook zij heeft Mel ondertussen ontmoet! :D
http://boktimg.nl/img/m/kT7W9r.jpg

17. Haar lieve koppie waar ik voor gevallen ben! <3
Afbeelding

18. En tot slot, wat wij natuurlijk heel veel doen. Knuffelen <3
Afbeelding

Time flies when you're having fun! van 9 en 3 naar 18 en 11..
Wat heb ik een geluk dat ik zo'n leuke pony mag verzorgen. En je zult maar in een keer je once in a lifetime paard vinden <3 Ik ben echt blij dat ik zo'n geweldig tweede thuis-stal- heb en dat ik zoveel mag. Ik kan me geen beter verzorgpaard wensen :D
Op naar de volgende 8 jaar! En aangezien ik nu eindelijk een behandeling heb kunnen we dan hopelijk weer alles volop doen :D
Laatst bijgewerkt door melody7 op 21-11-15 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Re: 8 jaar Melody, nog steeds mijn beste vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:29

Wauw! Wat een leuk koppie! Jullie zijn samen erg gegroeid!♡

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:40

Wat een leuk overzicht zo Lys! :D Jullie zijn echt heel leuk samen en je bent echt enorm vooruit gegaan met haar! :j <3
Dat er nog maar heel veel jaren mogen volgen (en hopelijk ook snel in betere gezondheid)! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:42

Jullie zijn samen echt gegroeid! :j
Hopelijk kan je nog lang van haar genieten!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:53

Gaaf om te zien hoe jullie zijn gegroeid samen!
Jullie zijn een hele mooie combinatie +:)+

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:34

Wat een prachtig verhaal om te lezen! En wat een knappe dame is ze! <3 Ik wens jullie nog vele jaren samen toe en hopelijk gaat het ook snel beter met jou en slaat de behandeling aan!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:43

Wat een mooi overzicht Lys! En dan het verschil van die eerste foto met die laatste :D Op naar de volgende jaren <3

maflingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:51

zo leuk . ik heb zelf een haflinger <3 ik heb hem al 3 1/2 jaar .maar 8 jaar is echt heel lang :j :)F

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:41

Erg leuk overzicht!
Ik vind het filmpje ook leuk, veel beeldmateriaal dus!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:02

:D erg leuke fotoserie! Mooie pony!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:12

Wat een lief paard is Melody om te zien :+: snap wel dat je voor haar gevallen bent!

Succes met je behandeling en op naar nog (minstens!) 8 jaar genieten :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:45

Woeh turtle en ik staan in je topic :D

Knap moordwapen Mel :') Soms vraag ik me echt af of ik levensmoe ben als ik op stap. Altijd een verassing hoe ik eraf kom :+
Maar ze is wel lief!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 13:33

Dankjewel allemaal! <3
Ik hoop ook dat we nog minstens 8 jaar samen verder kunnen!

Haha Sam, ze is best lief voor je geweest toch? :+ Volgende week mag je weer :))

claudiaax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:51

Wat een leuke foto's <3 en wat een mooie pony :D

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:25

Leuk Lysanne! Geweldig om al die jaren nog terug te kunnen kijken :D.
De jaren die nog komen verdien je zeker wel.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:42

Wat een prachtige combi! Geniet van haar!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:49

Erg leuk overzicht! Ik hoop voor je dat de nieuwe behandelingen aanslaan en je je volgend jaar weer wat beter mag voelen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:51

Melody <3
Die bult op mijn scheen zit er nog steeds :')

Ik hoop echt voor je dat je behandelingen aan gaan slaan en je snel weer volop kan genieten!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:55

Bedankt weer allemaal!

Robijntjah schreef:
Melody <3
Die bult op mijn scheen zit er nog steeds :')

Ik hoop echt voor je dat je behandelingen aan gaan slaan en je snel weer volop kan genieten!

Serieus?! :oo

Ik schaamde me echt zooo voor haar toen :=

Ja dan gaan we weer mee hoor! We hebben heel wat in te halen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:01

Wat een leuk overzicht zo! Die laatste foto van mel is echt heel erg mooi!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 10:43

Dankje! Ik was ook erg blij toen ik die terug zag op mijn camera :))

Helaas past hij niet op canvas, maar een andere uit die serie hangt hier al :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:02

Ah joh, kan gebeuren, risico van het vak zullen we maar zeggen.

Je geeft maar een gil en als je eens andere afleiding wil moet je ook gewoon roepen hoor, ben altijd in voor iets gezelligs :)