Ik wil jullie voorstellen aan mijn knapperd: (oké, oké, niet helemaal van mij, ik verzorg hem, maar mag elke dag zolang als ik wil gaan, en ben eigenlijk de enige die wat met hem doet. Eigenaresse heeft een eigen paard, haar dochter een pony en deze is van mij zegt ze zelf altijd
) Naam: Kobus (bijnamen: kootje, koos, kobi, draak)
Leeftijd: 1,8 jaar
Ras: Shetlander
Hoogte: 80 cm
Karakter: een ónwijze lieverd

Baasje waar ga je heen?! Ik wil ook mee!

Wandelen
Een tijdje geleden had ik een onwijze dip gekregen.. Ik durfde niet meer te wandelen met hem omdat hij zich de keer daarvoor onwijs had misdragen (steigeren, bokken, op 'hol slaan' etc.) en nope, niet zijn schuld, want als ik terug kijk naar hoe ik toen met hem wandelde (zoveel spanning, ik was constant bang voor wat er zou kunnen gebeuren, en dat gebeurde toen dus ook een keer). Ik heb altijd geleerd, als er iets mis gaat in de communicatie van mens op dier, zit de mens 99% van de keren fout. Dat blijkt hier dus wel weer uit
.Maar goed, ik ben dus weer opnieuw begonnen met wandelen, eerst alleen op het 'tussenstuk' van de paddock naar het poortje (welke naar buiten leid), met onwijze wind, en wat gedroeg hij zich keurig! Ik was helemaal gerust gesteld, mijn zelfvertrouwen begon/begint weer te groeien (meeeeeen, je weet half niet hoe ik stond te glunderen vanochtend toen we op het pad liepen (tussen 2 weilanden in, vanaf dat pad moet je nog over een zandweg en dan door een hek en dan ben je buiten)) dat ieniemini stukje, maar het maakt mij zo blij!
Ik oefen nu alleen nog op het stukje zandpad, dat wil ik nog een week blijven doen en daarna voorzichtig naar buiten met hem. Hij kan het makkelijk (is voor de duvel niet bang
maar ik wil dus werken aan mijn eigen zelfvertrouwen :}) Ik heb als doel ingesteld: 5 december. Ik wil dan verkleed als zwarte piet met hem langs een zorginstelling gaan lopen
. Niks is zeker, als het voor die tijd niet lukt, dan lukt het niet. Ik doe gewoon heel rustig aan. Back to the point, misschien is het leuk om te volgen, misschien ook niet
. You're welcome, ik zal dagelijks updates proberen te posten
.En hoe we er nu bij lopen?

Zo onstpannen als maar mogelijk is!

Demi en Kobus

. Waar meneer dus weer erg (!) druk van word xD.

.

, kleine dondersteen
. Maar ik heb onwijs genoten, heerlijk weer én een brave poown naast me!
Het was een wandelingetje van 20 minuten, en op het eind zelfs voorzichtig een galopje! Het was echt grappig, want hij bood het zelf aan!