Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Change3x schreef:Klinkt als een ideaal paard. En dat zadelprobleempje is niet heel erg toch? Vooral niet als dat het enige is.
Als hij je bevalt zou ik hem gewoon kopen.
Lukasje schreef:Kan je hem niet klinisch laten keuren?
Of, wanneer het voor jou financieel kan, ook röntgen laten nemen? Beter dit bedrag kwijt dan een aankoop waarmee je achteraf misschien voor een boel medische problemen staat terwijl je dan nog meer aan hem gehecht bent.
Voeten niet willen geven vind ik altijd "verdacht", toch bij een 11-jarige.
Maar natuurlijk hoop ik dat alles positief verloopt want ik lees dat je reeds op hem gesteld bent!
zigranta schreef:Het karakter wat je beschrijft is goud waard, neem aan dat je niet de hoofdprijs hebt betaald? Dan liet ik er een ostheo bijkomen om zijn rug na te lopen, kan mij goed voorstellen dat de problemen met het voetje geven vanuit de rug komen door het slecht passende zadel wat erop heeft gelegen.
Sjolvir schreef:Hmm, helemaal probleem vrij is hij dus niet, hoe leuk hij ook is.
Ik zou toch zelf het paard laten keuren en ook op de foto laten zetten ook zijn rug en hals, want daar zou maar zo een addertje onder het gras kunnen zitten.
Meen te missen of jij hem hebt laten keuren of de vorige eigenaar.
Sizzle schreef:Een doodbraaf gezond paard met wedstrijd ervaring voor weinig geld staat normaal niet lang te koop.
Die doe je naar een handelaar of markt als je weet dat er iets is dat je niet meteen merkt maar wel aanwezig is.
Laat ook bloed nemen om te zien of er 'doping' in het paard zit. Net zo goed heeft hij spat maar zijn de gewrichten net ingespoten.
Ik zou zo'n paard aan alle kanten doorlichten.
Sizzle schreef:Dat zeggen ze allemaal uiteraard
Je gaat niet zeggen: hij heeft KS en we hebben vorige week cortico's in zijn rug gejast en nu moet hij snel weg want over 3 maanden speelt het weer op![]()
Mischien ben ik ook gewoon te achterdochtig.
kobuss1 schreef:het gezegde "bij twijfel niet doen" zou ik zelf hanteren. Je moet er wel 100% een goed gevoel bij hebben en niet dat achteraf blijkt dat je er toch spijt van krijgt. Had je dan maar iets meer betaald bij aankoop dat kan je soms na verloop van tijd juist besparen !
Wat als de negatieve puntjes eens niet opgelost kunnen worden? Blijf je dan nog 10 jaar blij met hem zonder irritaties ??
Desiree schreef:Nothing is ever perfect. Hij lijkt mij geschikt. De verkoper had hem niet twee weken op proef gegeven als hij iets te verbergen had gehad.