Kriebels en spijt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Kriebels en spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 06:23

Ik wil gewoon even mijn hart luchten .

Anderhalf jaar geleden heb ik na zes fantastische jaren besloten mijn paardje te verkopen. Ik was mamma geworden van een prachtige zoon en kwam er eigenlijk niet aan toe om iets met mijn paardje te doen. Het paste echt niet in mijn leven. Al sinds het begin van mijn zwangerschap worstelde ik met de combi gezin werk en paard. Dat heb ik nog anderhalf jaar volgehouden na de geboorte, maar lekker ging dat niet. Paard werd super goed verzorgd maar ik zag hem soms maar 1 x per week. En dat vond ik niet kunnen.

Maar ondertussen heb ik spijt. Ik mis het hele paarden gebeuren echt enorm. De kleine man is ook wat groter en ik heb weer wat meer ruimte in mijn leven voor mezelf.

Gelukkig weet ik zeker dat mijn paardie goed terecht gekomen is.

En nu begint het toch weer zo te kriebelen.
Dus stiekem ben ik de markten weer in de gaten aan het houden.

Snippergroen

Re: Kriebels en spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 06:27

Is een verzorg-of bijrijdpaard niet een idee voor je? Geen 7 daagse verzorging maar een hoeveelheid die nu in je leven past :)

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 06:35

Ik ken het. Paarden verkocht ivn de kleine en vriend die alleen weekend thuis is. Maar ik mis het vreselijk
Ik wilde ook graag langs enzo maar dat kan ik niet. Nu ia het afgesloten. Als ik ze op ga zoeken word het moeilijk.
Als kindjes ouder zijn ga ik zeker weer paardje kopen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 06:52

@negerzoen. Daar heb ik wel aan gedacht.. maar eigenlijk wil ik gewoon weer zelf met een eigen paard aan de slag.
Gelukkig staat mijn man er volledig achter. (Hij vond sowieso dat ik het vorige paard niet weg moest doen )

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:49

Je hebt een prima man!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:56

Fijn dat je man achter je staat met het kopen van een paard. In dat geval zou ik zeggen; bedenk wat je wilt van soort paard en ga lekker kijken!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 20:12

Ik heb zeker een topvent.. dat staat voorop :D
Momenteel ben ik nog bezig met een opleiding, maar vanaf maart/april vraagt deze een heel stuk minder tijd en energie, dus dan ga ik echt actief op zoek..

Maar ik blijf het dom vinden van mezelf, dat ik toen mijn maatje verkocht heb.
Ik voelde me gewoon schuldig tegenover hem dat hij van mij zo weinig aandacht kreeg (want aandacht kreeg hij wel voldoende)

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:16

Omdat wij (een vriendin en ik) beide man, kinderen en fulltime werk hebben rijden we samen op hetzelfde paard. Ik heb een vaste dag. En ga dan altijd. Zij heeft de andere dagen. Het is ook haar paard. Nu is ze zwanger dus rij ik wat meer.
Natuurlijk rijden we vooral recreatief. Maar lekker met de paarden bezig zijn is heerlijk.
Straks als mijn kinderen groter zijn wil ik zelf een paard. Maar voor nu is dit perfect.
jammer dat veel mensen besluiten hun paard weg te doen wegens zwangerschap of kinderen. Je kunt toch een paar jaar minder fanatiek zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:27

Als je de middelen hebt: koop gewoon een nieuw paard!

Je haalt er zoveel energie uit.

Ik denk wel dat je als moeder je ambities wat moet bijschaven, dus geen te strakke trainingschema's en een volpensionstalling wil ook wel helpen.

Ikzelf kan momenteel ook niet vaak gaan door m'n 3 maanden oude baby, maar als ik ga teer ik nog lang op dat gelukzalige gevoel verder! :)