Chique spullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LexLover

Chique spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 19:57

Hallo Bokkers

Ik zit met mijn pony Relax (Relex eigenlijk, vandaar mijn naam :D)
Zij is goed genoeg voor mij, ik rij er nu al ongeveer 2 jaar op.
Maar toen kwam ik in de ponyclub...
Iedereen had daar supermooie pony's, magere beestjes die op elk opzicht mooi en netjes waren.
Nooit hing er een vuiltje op, alsof dat ze nooit eens rolde of zich vuil maakte.
Ze hebben allemaal 2 zadels en 20 dekjes in alle kleuren van de regenboog.
De ruiters hebben allemaal een samshield of een gpa die waarschijnlijk evenveel kostte als mijn pony.
Het enige wat ik daar zie zijn Petrie's, Pikeur, Prestige en gpa...
Ik word heel erg hard uitgesloten omdat ik dit allemaal niet heb en dat ik nog niet zo goed kan rijden, nu zit iedereen te zeggen dat ik maar een dikke boerenknol heb die niks kan.
Mijn Relex doet voor mij niet onder, ik moet ten minste niet 50 kilo druk in haar mond leggen voordat zijn halsje buigt, ze doet het gewoonweg niet ;)

Groetjes Anne en (_) Relex

romyamb

Re: Chique spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:05

Wat is je doel van dit topic als ik vragen mag☺️?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:10

RUI--->PP

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:11

Gewoon even haar verhaal kwijt?
Mag dat tegenwoordig niet meer op bokt?

Ik vind het goed van je dat je daar boven staat ts!
Zolang jij blij bent met Relex, laat je ze maar lekker kletsen!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:13

Rustig aan joh, ik vroeg alleen.
Misschien wou ze nog een punt maken.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:14

Is er niet een andere ponyclub in de buurt waar je je prettiger voelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:21

Toen ik met paardrijden begon en mijn eerste eigen pony kreeg, was het ook zo.
Ik reed op een kakstal waar ik te paard naar toe ging, terwijl andere kinderen door hun ouders met de trailer gebracht werden.
Had zelf 2 of 3 dekjes, een oud zadel en hoofdstel en gewoon een tweedehandscap en in het begin niet eens een rijbroek.
Maar ik heb mij eigenlijk nooit minder gevoeld, of jaloers naar die anderen toe.
Ik heb zo ontzettend veel lol met mijn Hafje gehad, dat dure dingen er helemaal niet toe deden.
Nu, jaren later, heb ik eigen alles wat ik me kan wensen voor mijn paarden; 20 dekjes, dure zadels, dure hoofdstellen en dekens, maar ik ben zeker niet gelukkiger dan ik was toen ik dat nog niet had.

Het zijn maar spullen; de band die je met je paard opbouwt en het geluk van je paard is veel belangrijker dan dat. :)
Probeer daar aan te denken de volgende keer.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:43

Goed dat het je niet uit maakt!

Ik heb 2 paarden en maar 1 zadel (een ervan is met pensioen nu) Wel 2 hoofdstellen maar 1 ervan was maar 30 euro.
Maar 1 pad, 1 zweep en ik rij altijd met hoge schoenen met stalen neus. Daar doe ik veeeel langer mee dan de officiële jophur laarsjes. In de winter rij ik overigens met snowboots van scapino. Je kan er zo heerlijk mee door de wei heen banjeren!
Wel heb ik een goede en voor mij dure, uvex cap.
Ik geef niet veel om dure spullen. Belangrijker vind ik het welzijn van mijn paarden.

LexLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:00

Bedankt voor alle lieve berichtjes :)
ik laat me echt niet doen door die onnozele tutjes
Ik en relex zijn supergelukkig, ook zonder alle spulletjes
anders kan ik inderdaad naar een andere ponyclub gaan :D

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:10

Vaak zie je dat die meisjes met alle dure spulletjes niet eens zo goed kunnen rijden ( en dan bedoel ik natuurlijk niet de meiden van 17 /18 die serieus met hun sport bezig zijn en daar goede spullen voor hebben aangeschaft ) , ik heb thuis altijd gereden en toen ik op de manege ging rijden maakte het mij niet uit dat andere misschien mooiere spullen hadden . Ik had namelijk de liefste en mooiste pony en ik kon mijn pony ook rijden zonder gevecht en ongemak . De connectie tussen jou en relex is het belangrijkst en daar heb je helemaal niks van spullen voor nodig . Dan kom je ver !

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:19

Ik denk dat veel recreatie ruiters dit overkomt, zelfs nu ik volwassen ben merk ik dat ergenst nog wel eens ook tussen volwassenen onderling.
Maar het gaat om jou plezier en laat het niet verpesten door die onzin je kunt ze er wel op aanspreken , daar is veel moed voor nodig maar dat kan je wel inzicht opleveren ( het wordt hier nooit wat ik vertrek of juist ik blijf bij deze club).
En ik vind zelf dat het bestuur van de club ook verantwoordelijk is voor dit soort zaken.... kunnen je ouders dat daar ook aangeven dat het om de passie voor paarden draait en niet om materiële zaken!
Want dat gedoe is zonde...van de sfeer

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:38

Ik ken het zelf ook hoor. Toen ik mijn paard in het begin mee nam naar de manege zeiden ze ook, wat komt ze hier doen met haar dikke knol. Inmiddels is hij een paard van bijna 22 jaar waar je U tegen kan zeggen. Prachtig gespierd, yummie manen, helemaal in conditie,.. En zij zitten daar met hun, inmiddels ook oude paarden, welke amper kunnen lopen door jaren geforceerd te werken. Ik rij nog 3-4 keer per week met die van mij, we rijden nog intensieve lessen, springen, gaan wandelen, doen trukjes,...
Uiteindelijk halen zij met dit te doen toch niets uit.

En wat de spulletjes betreft, van een gpa-cap ga je heus niet beter rijden. Het ventileert beter ed. maar dat merk je toch vaak pas als het gaat om 3-4 paarden achter elkaar te rijden, of als het echt superwarm is. Maarja,,... ga je dan je paard rijden? Die van mij wordt niet gereden boven de 25 graden, dan kom ik wel om 7u smorgens of 9u savonds.
Dure spullen maken je ook geen betere verzorger voor je paard, ik heb zelfs het idee dat mensen die net niet veel geld uitgeven aan dure spullen, vaak beter zorgen voor hun paarden. Dat de paarden zeker niets te kort krijgen. Overigens.. geldt dit uiteraard niet voor iedereen. Genoeg mensen die voor zichzelf minder uitgeven om dan leuke dekjes te kunnen kopen. Maar zeker op maneges zie je vaak dochtertjes die dan wel alle chique dingen hebben, maar een zadel dat past? Hoezo, zijn er verschillende maten in dan? :roll:

Ik had ook nooit geld voor leuke spulletjes. En ondanks dat ik dat helemaal niet nodig had, wou ik toch zelf ook eens iets leuk.
Ik heb toen van iemand een paar oude dekjes gekregen, deze had ik zelf bekleed met stofjes die ik leuk vond. Had ook altijd voor dezelfde kleur gekozen, dan kan je makkelijk dingen combineren en ziet het er uit alsof je altijd leuke setjes hebt. Maar ik had dus gewoon 3 dekjes, eentje welke ik tweedehands gekocht had, eentje welke ik geverfd had en eentje overtrokken met een stofje. Daar had ik tweedehands een setje bandages bij gekocht voor 5 euro denk ik. Had voor mezelf ook een simpel shirtje met groen in. En uiteindelijk kreeg ik meer complimentjes dan de andere met hun dure spullen :)

Je hoeft het zeker niet duur te maken om het er ook nog eens leuk uit te laten zien.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:48

niets van aan trekken inderdaad! gewoon lekker je zelf zijn en blijven :) heb je misschien een foto van jou paardje? altijd leuk om te zien vind ik! :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:57

Goed dat je je er niets van aantrekt! Erg knap :) ik ben hetzelfde begonnen, met mijn tinkertje met tweedehands wintecje en simpelste hoofdstel en dekje huppelde ik mee tussen de lessen, kreeg vaak rare blikken ook! Maar uiteindelijk hadden wij het meeste lol :j

Ik heb inmiddels nu een sportpaard erbij, en rijd meerdere paarden per dag, dan is het simpelweg fijner om iets duurdere (mits kwalitatief ook betere) spullen te hebben, zoals een goed ventilerende cap zoals bovengenoemd. Maar zo lopen pronken en mensen met minder afkeuren? Of extra dure spullen kopen 'omdat het stoer staat'? Dat nooit! Ik geniet zelf ook minstens zoveel van mn tinkertje als van de andere paarden die ik rij.

Dus lekker rond blijven toeren met je pony, en blijven genieten zoals je dat nu ook doet. Als je geen dure spullen nodig hebt is het onzin het aan te schaffen :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:04

Jammer dat je niet bij onze ponyclub zit. Daar doen ze niet aan setjes, en al die flauwekul. Je kunt misschien mooie spulletjes kopen, maar het gaat uiteindelijk om het rijden! Laat je niet op je kop zitten door die snobs! Want dat zijn het uiteindelijk. ´
En het gaat ook niet alleen om prestaties, maar om het plezier met je pony. Er zijn heel veel kinderen die maar wat graag een pony zouden willen, wat voor pony dan ook. En die er nooit een zullen krijgen. Die nog niet eens naar een manegeles in de week kunnen omdat pa en ma het niet kunnen betalen.

Daar zouden die snobs in jouw les eens stil bij moeten staan. Dat ze pure mazzel hebben gehad dat ze geboren zijn waar die mogelijkheden er zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:38

Ik vind dat jij ook niet erg vriendelijk praat over deze meisjes ("onnozele tutjes"). Komt jaloers over en dat vind ik jammer. Op zich snap ik best wat je bedoelt, maar leven en laten leven. Als jij je daar niet thuis voelt, is het dan geen optie om een andere club te zoeken? Of is die er niet in jouw buurt? Wellicht even rondkijken of je iets kunt vinden waar je je prettiger bij voelt.

LexLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 20:43

Sorry hoor Jelleee, niemand weet over wie ik het hier heb dus het kunnen alle meisjes van de wereld zijn, ik ben hier overduidelijk niet de enigste, ik moet misschien een andere club gaan zoeken, maar tot nu toe lukt het me nog aardig :) maar iedereen bedankt voor de steun en ik weet nu dat ik niet de enige ben ;)

LexLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 20:48

Jentecats, ik heb nog geen eigen gsm en kan dus geen foto's op de computer zetten, maar wel een paar foto's van paarden die veel op haar lijken :)

LexLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 20:54

Dat gaat dus niet :( geen foto dus

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:10

jammer nou ja maakt niet uit! elk paard is op zijn eigen manier mooi :) ook die van jou dus :)

LexLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:07

Dankjewel ;)

Xxhorsesxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:31

Niks van aantrekken