Ik wist niet waar dit topic moest, dus sorry als hij verkeerd staat

Ik vroeg me af of er ruiters net als mij in het afgelopen -bijna- jaar heel erg op hun zit zijn gaan letten, en daar ook in zijn verbeterd

Ikzelf zat begin dit jaar echt heel slecht, niet zozeer in het algemeen, maar gewoon puur op mijn verzorgpaard, zat ik écht slecht. Rond mei 2015 is er door een fysiotherapeut geconstateerd dat ik hypermobiliteit had, waar ik al maaaaaanden mee rondliep. Voortdurend last van mijn knieën, rug en vooral van mijn stuit/staartbeen. Ik wist echt niet meer wat ik er mee aan moest, en ben voor de zoveelste keer naar de huisarts geweest, die me éíndelijk naar de fysiotherapeut doorverwees. Ik ben daar gelijk opgenomen in een trainingsprogramma van 13 weken, en ben tijdelijk gestopt met kunstrolschaatsen. Paardrijden mocht ik nog wel, dus daarmee trainde ik rustig verder. Ik zat kort, trok mijn rug hul, strekte mijn armen en sloot mijn handen niet om de teugels.
Nu, in november, mag ik volgens mij wel trots zijn op wat ik heb bereikt -vooral mijn eigen houding dus-. Ik zit nu rechter op, heb ene knik in mijn ellenbogen, kan weer lang in het zadel zitten en weet op welke teugellengte ik de teugels moet houden. De fysio heeft mijn lichaam een stuk sterker gemaakt, waardoor ik veel minder pijn heb, en de band is tussen mij en mijn verzorgpaard gegroeid, waardoor ik eigenlijk niet meer gespannen op hem rijd.
Als je zelf ook wilt laten zien hoe goed je bent verbeterd, wees dan zeker niet bang want bijten doen we niet, en ik zou het heel leuk vinden als er nog meer mensen hun trotse vergelijkingen laten zien.

Ik zal wat foto's plaatsen en een linkje toevoegen naar de YouTube video wanneer deze af is!
Bedankt voor het lezen, een reactie is leuk!
Juli:

Oktober:

Het filmpje laat wat oudere beelden zien, maar die ga ik even maken!