Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik kom thuis doen dan eerste schoolwerk tot ik klaar ben en ga dan pas paardrijden
Ik doe heel veel werk op voorhand en in de weekends zodat als ik dan namiddag pas naar school moet vroeg opsta om dan mijn paard te rijden. Dan kan ik als ik terug van school kom, even schoolwerk doe, ook eens lekker in de zetel hangen of uit gaan.
Jildau schreef:Moet je naar stal? Mijn paard staat in pension en ik moet dus niet. Momenteel wel omdat ik hem bij voer maar zelfs dat vraag ik soms even aan een stalgenoot (of het kost mij 20 minuten). Volgens mij zijn er maar weinig paarden die echt elke dag gereden moeten worden.
RoyceMack schreef:Tja, ik had 1,5 jaar terug 2 verzorgpaarden waar ik de volledige zorg voor droeg. Was soms 2 keer per dag op stal. Daarnaast studeerde ik fulltime op het HBO. Ik kon dat eigenlijk prima combineren omdat ik heel veel lessen skipte (omdat ik zelf liever thuis studeerde). Ik had dus echt wel veel tijd te besteden. Inmiddels heb ik zelf een paard en ben ik gestopt met die twee verzorgpaarden.. En nu loop ik stage.. van half 9 tot 5 maar ik red die uren zelden. Ik ben meestal rond 4 uur al thuis. dus ik zou het makkelijk kunnen combineren. Maar is het perse noodzakelijk dat je elke dag aanwezig bent.. Of zou je met een stalgenootje (ofzo) iets kunnen afspreken dat je bv ipv 7 dagen, maar 3 dagen gaat en zij/hij ook 3 of 4 dagen en dat jullie dan beide paarden mesten en trainen op die dagen. Zorg gewoon dat je niet elke dag op stal hoeft te zijn. Dat geeft niks voor een periode. Na je stage kun je gewoon weer gaan opbouwen.
En tja, er was een periode dat ze een ongeluk had gehad en ik elke dag naar stal moest, dat was best zwaar. In het weekend dan vooral aan school zitten en in de ochtend paard doen. Ook krijgt die van mij 1 dag per week vrij ongeveer. Dan komt ik alleen mesten, dat scheelt ook weer