Mijn liefde voor dieren is denk ik voor een groot deel te danken aan het feit dat ik zo lang de paardensport beoefend heb, en ik ben blij dat het de aanleiding heeft gegeven om veganistisch te worden... Maar ik begin me steeds meer te beseffen dat het beoefenen van de paardensport eigenlijk ook ingaat tegen mijn veganistische overtuigingen..
Alleen ik kan niet zomaar stoppen met de paardensport, want ik heb zelf een pony. Ik heb gedacht aan verkopen, maar dat vind ik niet helemaal fair tegenover mijn pony, omdat de kans groot is dat ze het dan slechter krijgt dan ze het bij mij heeft (24/7 op de wei samen met andere pony's). Maar ik ben verder zo gewend aan de 'traditional' omgang met paarden dat ik niet zo goed weet hoe ik mezelf een andere (diervriendelijkere) omgang met paarden aan kan leren... Ik ben niet zo'n heel handig persoon, dus ik val vrij snel terug in oude patronen als ik bezig ga met natural horsemanship of vrijheidsdressuur, dat soort dingen. En ik heb geen geld voor goede begeleiding op dat gebied (bij ons op stal moet je bijbetalen als je een eigen instructeur laat komen)
Op dit moment poets ik mijn pony eigenlijk alleen nog maar en ik rij (vrijwel) nooit meer, dat vind ik echt zonde dus ik zou het super waarderen als jullie met me mee willen denken