Mijn knappe nieuwe paardje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SHallaUtopia

Mijn knappe nieuwe paardje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 18:59

Hallo iedereen!

Sinds een maand het ik een nieuw paard *\o/* Het is een vijfjarige merrie en ze heet Tinkerbell. Het is een Iers sportpaard en is dus in Ierland geboren. Ze was licht doorgereden en ik ben nu flink verder aan het trainen! Het gaat super goed en ze gaat elke dag een stapje vooruit :D
Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden en als je vragen hebt, stel ze! :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

annikeee19

Re: Mijn knappe nieuwe paardje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:36

Mooi beestje :):) heel veel geluk met der !!!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:40

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Lief koppie heeft ze! <3
Laatst bijgewerkt door Iloscorp op 14-11-15 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:44

Wat een leukerd! Veel plezier ermee

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:47

Mooi paard en super uitstraling! Gaat het makkelijk zo wennen aan een nieuwe omgeving? Veel knuffelen denk ik of houdt je paard daar niet van?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:50

Hee!!

Demi vertelde dat je een nieuwe hebt. Heel leuk, heel veel plezier er mee en geniet er van :)

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:51

knap diertje <3

SHallaUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 20:01

Dank jullie allemaal! :D

Willemina_L schreef:
Mooi paard en super uitstraling! Gaat het makkelijk zo wennen aan een nieuwe omgeving? Veel knuffelen denk ik of houdt je paard daar niet van?

Ja ze is al helemaal gewend en al vanaf het begin gaat het helemaal goed met de andere paarden en met rijden en op stal en alles <3 En ja ze vindt alles goed dus ook knuffelen <3

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:55

Wat heerlijk voor jullie! Is het nog een specifiek merk paard cq afstamming? Zier er zeer chique uit

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:58

leuk paardje :) Mooi koppie heeft ze..! Mag ik vragen waarom ze zo diep loopt...?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:39

Mooi paard ziet er goed uit :D

Wilde nog even mee geven dat het paard al wel 5 is Maar eigenlijk nog niet veel gewend is licht aan gereden Zou dus nog niet te hard trainen Je kunt beter nog een half jaar een jaar trainen als een 3 jarige Die is immers ook net zadelmak Je paard moet nog leren zich te concentreren Langer dan een half uur rijden paar x week is genoeg Banden en pezen moeten ook nog wennen aan het werk en de belasting

Deze fout wordt vaak gemaakt als een ouder paard net onder het zadel is Maar ook dat lichaam moet nog wennen

Succes met je paard

SHallaUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:02

Willemina_L schreef:
Wat heerlijk voor jullie! Is het nog een specifiek merk paard cq afstamming? Zier er zeer chique uit

Dat weet ik niet precies maar haar vader is volgens mij een bekende Ierse springhengst hij heet Smooth Operator B. Verder weet ik niet zoveel over hem. Ze is wel geboren op een grote fokkerij, ik dacht voor springpaarden. Het heet Belmont house stud. ;)

SHallaUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:07

dresjoepie schreef:
Mooi paard ziet er goed uit :D

Wilde nog even mee geven dat het paard al wel 5 is Maar eigenlijk nog niet veel gewend is licht aan gereden Zou dus nog niet te hard trainen Je kunt beter nog een half jaar een jaar trainen als een 3 jarige Die is immers ook net zadelmak Je paard moet nog leren zich te concentreren Langer dan een half uur rijden paar x week is genoeg Banden en pezen moeten ook nog wennen aan het werk en de belasting

Deze fout wordt vaak gemaakt als een ouder paard net onder het zadel is Maar ook dat lichaam moet nog wennen

Succes met je paard

Dank je!

Ja we doen het ook rustig aan ;) Mijn trainster heeft veel ervaring met jonge paarden en voelt alles precies aan! We zijn nu vooral bezig met de overgangen, maar het voelt alsof we heel hard trainen omdat ze heel snel vooruit gaat en alles super oppakt. Maar bedankt voor de 'waarschuwing' :)

SHallaUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:11

Anniek22 schreef:
leuk paardje :) Mooi koppie heeft ze..! Mag ik vragen waarom ze zo diep loopt...?

Bedankt!

Ja hoor dat mag ;) Dit is een foto van in het begin en bij haar vorige eigenaar werd ze zo gereden, ze liep ook heel erg op de voorhand en zocht ook veel steun in mijn hand. Dit is al heel erg verbetert, maar soms, als ze wat minder balans heeft (bijvoorbeeld in de galop), doet ze dit ook nog. Maar ik heb geen foto's van de ze wat opgerichter loopt... Maar we trainer hier op, dus er wordt aan gewerkt! :D

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:10

Knap paardje hoor. Lieve uitstraling ook.
Veel plezier met haar.