Hooi voeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaw

Hooi voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 18:20

Hoi allemaal, bij ons op stal is het hooi best wel duur, terwijl ik mijn paard ook al best wel duur voer geef en hij gaat zomers elke dag naar buiten het weiland in, zou het kunnen dat ik 's winters hooi geef en zomers geen hooi omdat hij dan op de weide staat? want op de wei eet hij dan gras en het zou best wat geld besparen

friesiszwart

Re: Hooi voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:25

Wat je voert aan ruwvoer is mede afhankelijk van veel factoren.
In de zomerperiode bij voldoende voedzaam gras is bijvoeren vaak niet nodig, echter zodra het land schraler wordt of minder voedzaam moet je natuurlijk weer wel bijvoeren.

Als het hooi duur is op je huidige stal zou ik eens gaan informeren in de buurt naar de prijzen (loonwerker / boer etc etc), Daarbij hooi bestellen en direct ophalen van het land scheelt ook aanzienlijk in aanschafprijs dan telkens een wagen moeten halen of laten komen.

Anoniem

Re: Hooi voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:54

JITP --> YRT

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:03

Als je paard in de zomer 24 uur per dag op het gras staat en er is voldoende gras, is bijvoeren niet nodig met hooi. Wij geven de paarden ook geen hooi in voorjaar en zomer als ze op het land staan.

Staat je paard maar een paar uur op de wei, dan heeft het paard wel echt hooi nodig op stal/paddock als paard van de wei dus af komt.