veulen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:04

SANEX schreef:
Je vergeeft het jezelf nooit als dat beestje straks dood is omdat er niets aan gedaan is.



Mee eens...

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:16

het zou toch wel een hele domme fout zijn als een dierenarts zo'n fout maakt ik heb mijn vraagtekens erbij?????
maar ja dan nog dat veulen moet ook ingeent worden,dus had er allang een dierenarts bij moeten komen.
Ik hoop dat het veulen overleeft,want je kunt wel zeggen dat je geen geld hebt maar als er iets met die merrie gebeurd dan moet jij dat toch ook betalen?En het is gewoon ongezond dat een veulen in december geboren wordt.
Je mag blij wezen dat het niet 5 graden gevroren heeft die nacht anders had dat kleine ding helemaal geen kans op leven.
Dus haal er een dierenarts bij wat het ook kost en die buurman is dan ook geen dierenvriend.
succes ermee

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:21

Ik heb op het internet zitten zoeken en informatie aangevraagd, maar de rechtmatige eigenaar moet de DA betalen.
En dat is toch zeker echt die boer...
En gewoon al betaald hij het niet, de DA langs laten komen, want er is een kans dat dat hummeltje het niet overleeft....

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:52

Je kan de topic starter geen DA laten bellen, ze is pas 12 jaar.

En welke boer luistert er nou naar een 12 jarig meisje.
En ik denk ook niet dat de DB iets doet.

Het is trouwens wel erg raak in Heerhugowaard met dit soort boeren zeg, gatver.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:16

dat viel me dus ook al op

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:23

Wat ik nou graag zou willen weten is, is het nou officieel haar pony of van die boer, hij heeft de pony voor haar gekocht.
In welk opzicht ?
Voor haar in de vorm van: Je mag er alles mee doen
Of in de vorm van: Alsjeblieft, hier is je eigen pony, die krijg je van mij.

Dan ligt het dus even aan wie nu de eigenaar is

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:48

SANEX schreef:
Wat ik nou graag zou willen weten is, is het nou officieel haar pony of van die boer, hij heeft de pony voor haar gekocht.
In welk opzicht ?
Voor haar in de vorm van: Je mag er alles mee doen
Of in de vorm van: Alsjeblieft, hier is je eigen pony, die krijg je van mij.

Dan ligt het dus even aan wie nu de eigenaar is


Ik antwoord even voor hun, omdat ze nu niet online zijn.
Die pony is gekocht voor haar om er alles mee te doen.
Zo heeft de boer laatst weer er 1 bij gekocht om haar zo weer een beetje te lijmen naar mijn idee Lips are sealed

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:57

loveSandy is niet helemaal eerlijk geweest, zal wel ff eerlijk zijn, pony is niet van haar geweest. Beetje moeilijke situatie ouders geschijden enzo, nieuwe vrienden enz envervelende boeren, zijn naar mijn weten trouwens allemaal hetzelfde, eigenwijs en niet erg diervriendelijk. Ze heeft trouwens echt geen geld, ik krijg ook nog wat van haar.

Vandaag op mijn werk sprak ik een jongen, die zei het is met kerstnacht geboren en het is nu een schrikkel jaar, die krijgt de zegen vamn god en red het. Erg vaag.

Aan de ene kant zal ik het niet leuk vinden als het veulen het niet haalt maar aan de andere kant zal dit misschien een wijze les voor die man zijn, wie volgt hier nou de paarden opleiding iig hij niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:03

wat heeft een paardenopleiding hiermee te maken?

radoszin

Berichten: 536
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:38

Als een DA een merrie opvoelt kan hij niet voelen of ze 4 of 6/7 maanden drachtig is .
Ik heb dit ook meegemaakt , mijn merrie heeft 9 januari een veulen gekregen terwijl de da dacht dat ze ong. in maart moest bevallen,dus mooi niet.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:23

gijsenkim schreef:
wat heeft een paardenopleiding hiermee te maken?


Dat dacht ik ook meteen, paardenopleiding huh Verward

Maar goed, er zijn nu 3 mensen die er mee te maken hebben/haar kennen/ antwoord voor haar geven.
Als jullie nou eens met z'n 3en er heen gaan ?
Een 12 jarige maakt geen indruk op zo'n boer, maar er moet misschien wel even meerdere mensen of een volwassene heen.

En anders blijf ik zeggen dat het dan misschien het beste is als je weg gaat en die boer er zelf achter komt.
Je kan wel van alles blijven proberen maar dat helpt blijkbaar ook niets, nou ja dan zou ik zo'n kerel in zn eigen sop laten gaarkoken en hoe jammer en hoe zielig het ook voor die pony's is, adios was dan mijn laatste woord geweest. Pony's genoeg op de wereld dus er is vast wel weer iemand die wel heel tof is en goed voor zn dieren zorgt waar jij een pony mag verzorgen.

En hebben jullie het veulen nou al getemperatuurd ? Is het nog steeds zo erg, of erger, of minder erg ?
We zijn alweer even verder en in die tijd kan een paardje of zieker worden of opknappen, daar ben ik dus ook wel benieuwd naar.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:26

Citaat:
Een 12 jarige maakt geen indruk op zo'n boer

wat ik me afvraag is dat een 12 jarige ouders/verzorgers heeft en misschien thuis vertelt wat zij overdag meemaakt?????

Als ik zo'n verhaal zou horen (al was het op school van een leerling) zou ik er op af gaan Scheve mond

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:42

Ja maar misschien hebben haar ouders/verzorgers niet zo'n groot hart voor dieren, niet iedereen gaat er zomaar voor de kinderen op af.
Ik bedoel, hoe vaak hoor je niet dat ouders niet met de kat of cavia naar de DA willen als er iets loos is, want het is te duur...
Dus of ze zich dan inzetten voor de verzorgpony van iemand ?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:53

Als dat veulen met de kerst geboren is en het is twee maanden te vroeg dan zal die boer best wel iets goed doen.......... want het beessie leeft nog!

Dattie misschien dingen langer aankijkt zal best.......... maar voorlopig zijn dit allemaal vage verhalen van vage bekenden van elkaar. Als er meer duidelijkheid is dan kan er misschien wat ondernomen worden, als die boer echt zo slecht is voor zn pony´s.

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:09

die man luisterd dus niet en denk dat ie alles beter weet, heeft de hele buurt lopen vertellen dan ik niet met pony's om kan gaan enz. Erg banketstaaf dus, maar beetje off topic. Hij doet of hij alles beter weet en ik heb er niets tegen in te brengen. Nu zei hij weer dat het veulenhelemaal niet ziek is enzo.

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:11

smurf schreef:
Citaat:
Een 12 jarige maakt geen indruk op zo'n boer

wat ik me afvraag is dat een 12 jarige ouders/verzorgers heeft en misschien thuis vertelt wat zij overdag meemaakt?????

Als ik zo'n verhaal zou horen (al was het op school van een leerling) zou ik er op af gaan Scheve mond

Ik heb hier maar een woord op te zeggen (haar moeder en nieuwe vriend) en denk dat jullei het dan wel begrijpen: DRANK (alcohol)
Laatst bijgewerkt door lailapri op 11-01-04 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:13

Hij is toch degene die aldoor al roept dat het niet ziek is ?
De topicstarter vermeld dat tenminste, zij was degene die zei dat het veulen ziek was en dat de boer dat ontkende.

Maar goed, zo lost het toch niets op en ik hoop van alle harte dat dat veulen beter wordt, en anders is het misschien sneu, maar ziet die boer misschien in dat hij fout zat.

Ik had het allang gewetens trouwens, dat soort mensen zou ik niet mee willen omgaan en andere mensen met pony's zoeken.
Maar ja, zo is niet iedereen

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:16

Wil best actie ondernemen, maar loveSandy loopt jullie toch alleen maar tegen te spreken, snap haar ook niet echt meer, wel topic starten maar jullie niet serieus nemen.
Die man heeft hetveueln gewoon binnen gezet, voort wat kuil en controleerd iedere dag of ze nog leven en verder niet, de rest doet loveSandy

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:26

Ik ga daar ook alleen heen voor rambo, verder maken die pony's me weinig uit. Maar probeer toch maar door te gaan met dit topic.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:02

lailapri schreef:
die man luisterd dus niet en denk dat ie alles beter weet, heeft de hele buurt lopen vertellen dan ik niet met pony's om kan gaan enz. Erg banketstaaflig dus, maar beetje off topic. Hij doet of hij alles beter weet en ik heb er niets tegen in te brengen. Nu zei hij weer dat het veulenhelemaal niet ziek is enzo.


en misschien weet hij het ook wel beter. Kan toch!

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:12

nou??? Hij zet toch ook een pony buiten met zomer vacht terwijl het vriest, alleen omdat hij eigenwijs wilde zijn en mij niet gelijk wilt geven, nu staat ze namelijk wel binnen. En slaat pony's omdat ze iets niet kunnen en het daarna niet meer durven enzo, en slaat/schopt niet zachtjes. Moet met alle geweld zelf bekappen, met gevolg dat ze allemaal scheef lopen enzo, maar gelukkig heeft hij een hekel aan rambo en gaat dus niets met um doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:19

Een pony heeft in de winter geen zomer vacht, heeft dan ook gewoon n wintervacht. De een wat dikker als de ander maar een wintervacht heeft de pony. Zelf bekappen is niet erg, zeker niet bij pony´s wiens enige dagtaak is de wei kaal houden. Ik zou er niet zo snel vanuit gaan dat hij het allemaal niet weet en jij wel. Ik denk dat er een heleboel mensen nog heel veel kunnen leren van dat soort boertjes. Het feit dat het veulen er nog steeds is ondanks zijn te vroeg geboren zijn en dat hij in de winter geboren is zegt mij meer dan alle beschuldigingen van jullie bijelkaar. Het is een boer en een boer zal nooit geld over de balk gooien, dus ook zn inventaris (dieren) niet,

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:33

niet van hem hoor, wel van mijn opa.Bij hun is de famillie is ut gewoon een soort rage, eentje begint moetenm die andere het ook doen. Een pony die een dunne vacht heeft (wat ik dus ff zomervacht noemde) omdat ze in een warme stal stond moet je niet buiten zetten, wordt hij ziek (is ie ook geweest). Zelf bekappenkan wel deglijk schade aanrichten!!!!, vergroeide benen enzo, hij doet het ook bij de veulens en bij de pony's die over de weg rijden, wil niet zeggen dat ik alles weet, maar wel meer dan hem, hij geeft echt niets om die pony, de eerste week zijn ze leuk, dan worden ze op een landje gezet en zoeken ze het maar uit.
dat het veulen nog leeft komt door de moeder en door love sandy, hij geeft ze alleen maar kuilgras en soms handje biks meer niet. Hij koopt geeneens zelf spullen ervoor en als ie iets koopt is ut te groot omdat ie niet naar ons wil luisteren welke maat hij nodig heef. Ik vind zelf dat het veulen niets aan deze dicussie heeft, dus zullen we er maar mee stoppen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:39

Waar heeft het veulen wel wat aan dan......... Meer te eten dan wat kuil en een handje biks kan zelfs schadelijk zijn. Wat wil jij zo een veulen geven dan? Hoe heeft love sandy ervoor gezorgd dat het veulen nog leeft dan? heeft ze haar expertise erop losgelaten?? De moeder doet niks anders als wat haar instinct haar ingeeft en dat is in de regel altijd goed!
Welke dingen moet je op maat kopen voor een pony waar niks mee gedaan word?

maar hoe moet de boer het dan oplossen........

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:22

lailapri schreef:
Ik ga daar ook alleen heen voor rambo, verder maken die pony's me weinig uit. Maar probeer toch maar door te gaan met dit topic.


Als er verder toch geen hol uitgevoerd wordt, de rest van de pony's jouw niet schelen kan en de topicstarter niet meer reageert, waarom probeer je dan door te gaan met dit topic ?

Er wordt gevraagd of er een DA moet komen bij een verkouden veulen, het antwoord is ja, nu gaat het er over of dat boertje wel of niet goed is voor z'n pony's.
Als je van te voren weet dat die kerel er niets aan doet en jij het niet kan betalen, begin dan niet zo'n topic...( tegen topicstarter bedoeld )
Die boer wordt nu afgeschilderd als een vreselijke kerel terwijl hij zichzelf niet kan verdedigen, misschien valt het allemaal wel mee maar is het in jullie ogen een vreselijke man.
Aan een verhaal zitten altijd 2 kanten, ik zou graag zijn kant dan ook willen horen voor je iemand zwart kunt gaan maken.

Als het veulen leeft door de moeder zal het ook wel niet zo vreselijk ziek zijn, want een merrie kan niets aan verkoudheid doen.
Als de verkoudheid echt doorbreekt kan de merrie doen wat ze wil, maar daar zijn toch andere dingen voor nodig dan moederliefde