Jacht Den Treek Leusden 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pippa13

Jacht Den Treek Leusden 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 11:45

Hallo iedereen!

Vorige week was er weer jacht op Landgoed Den Treek. Het was veel te warm voor een jacht en het weer was zeker beter vorig jaar. Dit jaar er ook weer achteraan gecrost op mijn mountainbike.
Helaas had ik niet meer mijn zoomlens mee dus de foto's zijn van iets mindere kwaliteit (uploaden helpt ook niet echt mee daarin)

**Discussies en ergernissen over de zit van de ruiters, harnachement, paaltjes in de sloot, caps en hoeden etc. mogen van mij, maar houd het alstublieft netjes!**

Kijk en geniet mee!

1. Een van de eerste hindernissen bestond uit berkenhout, vanwege de modder en gladheid was deze pittiger dan sommige dachten.
Afbeelding

2. Deze hindernis was breed genoeg om samen te springen, wat overigens altijd maar net goed ging.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Voetjes van de vloer!
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Pauze tussendoor.
Afbeelding

7. Een slootje springen blijft toch een hele happening, zeker als de ruiters een weg over moeten steken om er te komen.
Afbeelding

8. Ik heb in ieder geval genoeg rare sprongen gezien.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. De honden zochten verkoeling in de sloot, wat een uithoudingsvermogen hebben ook die zeg!
Afbeelding

11. Nog een sloot, waarbij ik bijna niet durfde te kijken. Links op de foto (voskleurig paard) landde op zijn knieën in de sloot en de ruiter viel. Het duo heeft er niks aan over gehouden gelukkig.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Hulde voor dit duo. Dit brave kleine paardje Justin en zijn bazin zijn midden in de jacht over de kop geslagen door een kapotte hindernis, maar zijn dapper doorgegaan en hebben de hele jacht uitgereden.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Als laatste mijn favoriete foto. Op naar volgend jaar!
Afbeelding

Alle foto's komen nog op mijn facebooksite, maar deze is onder constructie.
De foto's van vorig jaar en het jaar daarvoor zijn terug te vinden op bokt.
Ik hoop dat ik een mooie impressie heb gegeven van vandaag :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:48

Hey moon! Coole foto's en lief dat je Justin een apart plekje hebt gegeven :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Jacht Den Treek Leusden 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:12

Ik reed een paar dagen voor die jacht in het bos en kwam al overal hindernissen tegen op het ruiterpad wat ik niet prettig vond, wij moesten er nu omheen rijden en konden dus niet overal door in de gang dat we wilden. Vriendin heeft één hindernis nog aan de kant gekregen want wij vonden het niet normaal. Wist ik veel dat het voor de jacht was. De hindernissen waren wel gevaarlijk want ze hingen vast, de boomstammen konden er niet afvallen.

Leuk dat je foto's hebt gemaakt maar ik vind de hindernissen maar niets en ze stonden voor ons in de weg...

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:08

Bellatrix schreef:
Ik reed een paar dagen voor die jacht in het bos en kwam al overal hindernissen tegen op het ruiterpad wat ik niet prettig vond, wij moesten er nu omheen rijden en konden dus niet overal door in de gang dat we wilden. Vriendin heeft één hindernis nog aan de kant gekregen want wij vonden het niet normaal. Wist ik veel dat het voor de jacht was. De hindernissen waren wel gevaarlijk want ze hingen vast, de boomstammen konden er niet afvallen.

Leuk dat je foto's hebt gemaakt maar ik vind de hindernissen maar niets en ze stonden voor ons in de weg...

Sorry maar als je in den treek wilt rijden zul je hier echt aan moeten wennen. Dit parcours wordt 1 of 2 X per jaar opgezet, al vind ik dat je er meestal goed langs kan. Verder hebben we 2 X per jaar enjoy the ride ( waar ik me kapot aan irriteer, serieus mensen ruim je troep op!!!) wordt er 1x per jaar een tocht voor aanspanningen georganiseerd waar je ook niet tussen wil komen en is er 1 X per jaar een mountainbike parcours of wedstrijdachtig iets . Data zijn op te vragen bij het schoutenhuis volgens mij. Denk er wel aan dat het gebied van een particuliere eigenaar is en dit soort evenementen een belangrijke bron van inkomsten zijn waar wij ook van profiteren.

Overgens vind ik de foto's prachtig! Altijd leuk om een gebied te herkennen. Misschien doe ik nog wel een keer mee...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:12

Bedankt voor de info, ga het es opzoeken en dan weet ik wanneer ik er niet moet komen. ;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:24

Bellatrix schreef:
Bedankt voor de info, ga het es opzoeken en dan weet ik wanneer ik er niet moet komen. ;)

Hubertus jacht is altijd in het weekend rond 7 november dus die heb je iig. Vind het eerlijk gezegd een beetje flauw om over die ene keer per jaar te vallen. Je kan er prima langs, alleen misschien niet in de gang die jij op dat moment wil. So be it. Vind het eerlijk gezegd ook geen nuttige reactie op dit fototopic, het is niet alsof TS dit organiseert ofzo.
Vind het trouwens ook erg kwalijk dat je vriendin de hindernis heeft afgebroken(gok ik). Staat er niet voor niks.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:34

Wij vonden het aso en wisten niet waar het voor was. Nee het was niet netjes maar toch...maar we zijn er nu van op de hoogte, gebeurd ons geen tweede keer. Volgende keer gaan we het bos gewoon niet in.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:48

Ik was er die dag ook om te kijken, heb me een ongeluk gefietst om het bij te houden.... :')

Over het algemeen vond ik het heel leuk om eens te zien, maar bij die sloot dat ze ervoor de weg over moesten, toen heb ik toch wel een paar keer de andere kant opgekeken :o Er liepen zoveel paarden mee met plezier, maar bij die sloot waren een paar paarden die gewoon echt niet wouden en op de manier hoe ze uiteindelijk toch gedwongen werden vond ik erg naar om te zien.

@liekec, wat een leuke pony! En wat een lef met die grote paarden mee te rijden, stoer hoor!
Ik wist niet dat jullie onderweg waren gevallen, niets aan over gehouden?

@ marlies, je zal in het bos nog wel veel vaker zulke dingen gaan tegenkomen :+ Ook vanuit de Treekhoeve worden er nog wel eens tripalons of crossen Door het bos georganiseerd; )

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:49

Die vos die op zijn knieën viel, is mijn bijrijdpaard :Y) Is soms niet helemaal de handigste, maar wel een heel braaf paard.
Tis ook niet zijn meest goede foto :')

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:51

Afbeelding

Had zelf nog deze foto met telefoon gemaakt :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:54

_Fleurtjuhh_ schreef:
Die vos die op zijn knieën viel, is mijn bijrijdpaard :Y) Is soms niet helemaal de handigste, maar wel een heel braaf paard.

Ik moest achteraf wel grinniken toen de ruiter ernaast lag en hij zijn paard vast bleef houden tot er iemand kwam die het paard overnam.
Gelukkig hadden ze beide niets, maar het zag er zo knullig uit.
De ruiter die maar ligt te wachten en paard er zo braaf Naast :+

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:36

josewoos schreef:
_Fleurtjuhh_ schreef:

Ik moest achteraf wel grinniken toen de ruiter ernaast lag en hij zijn paard vast bleef houden tot er iemand kwam die het paard overnam.
Gelukkig hadden ze beide niets, maar het zag er zo knullig uit.
De ruiter die maar ligt te wachten en paard er zo braaf Naast :+

Haha, kan me het wel een beetje voorstellen, vooral hoe paardlief er bij zal hebben gestaan. :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:27

josewoos schreef:
Ik was er die dag ook om te kijken, heb me een ongeluk gefietst om het bij te houden.... :')
@liekec, wat een leuke pony! En wat een lef met die grote paarden mee te rijden, stoer hoor!
Ik wist niet dat jullie onderweg waren gevallen, niets aan over gehouden?

Haha ik rij er zelf niet mee hoor, dat durf ik echt niet. Maar de combinatie is inderdaad ten val gekomen omdat er een boomstam van de hindernis af lag, aan de kant waar ze heen sprongen. Dus Justin landde daarop en de ruiter is toen op haar hoofd/schouders terecht gekomen. Erg naar maar niks aan over gehouden gelukkig!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 14:25

Bedankt voor de complimenten!
Alle hindernissen moeten een mogelijkheid hebben om erlangs te kunnen. De hindernissen zijn namelijk niet verplicht om te springen. Ze zitten vast omdat er eventueel anders paarden over de losse balken kunnen vallen mochten deze losschieten. Dit is helaas bij één hindernis wel gebeurd en hierdoor is wel een ruiter gevallen.
In dit gebied worden inderdaad jaarlijks enkele evenementen georganiseerd. Rijd je dus vaak hier in het bos dan zou ik als ik jou was gewoon goed inlezen wanneer deze zijn.

Al met al vond ik het een zeer geslaagde dag. Ik heb veel vrolijke gezichten na afloop gezien en ik ben blij dat elk paard en ruiter (en de meeste honden) er heelhuids doorheen zijn gekomen :)