Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_Kaat_x schreef:Als ik het zo hoor doe jij op dit moment niet meer veel waarvan je kan genieten. Waar doe je het eigenlijk nog voor? Je rijd geen paarden meer voor je plezier maar omdat het moet. Heel moeilijk.. :/ Je lieve pony waar je je af en toe nog eens lekker kon bij uitlaten is weg. Al vind ik het wel de goede keuze dat je haar de aandacht van een nieuw huisje hebt gegund.
Maar ja wat ga je er aan doen?
Ik zou zeggen minder even, even wat meer tijd voor plezier, koop een leuke brave knol die mag blijven en waar je vriend op kan leren rijden, ga crossen door het bos, knuffel uitgebreid. Even geen prestatiedruk meer van de kwpn'ers en geen 'moeten'. Even mij-tijd want het lijkt alsof deze ontbreekt?
Maarja is dat mogelijk? (Financieel bv. )
Kleine dingen helpen natuurlijk wel altijd. Neem een bepaald uur/tijdstip op de dag en verplicht jezelf voor bv. 10 min even tot rust te komen en eens de tijd te nemen om te knuffelen of wat jij leuk vindt.
Blijf ook niet hangen in het verleden. Het is misschien hard, maar je pony tijd is nu eenmaal voorbij. Je bent ouder, volwassen en die onbezorgde kindertijd die komt niet meer terug. Daar moet je ook niet naar zoeken. Maar beter dat kan het wel! Zoek inspiratie, dingen die je graag doet. Stel jezelf kritische vragen: wat wil ik graag bereiken in mijn leven? Wil ik dit mijn hele leven blijven doen? Die ik dit voor mij of voor iemand anders?
Stel doelen, maak plannen, zoek iets om naar uit te kijken!![]()
Ik ben niet zo goed in het geven van tips en adviezen, maar ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
louka69 schreef:Wat heb je al gedaan om dit gevoel te veranderen? Misschien les zoeken (als je dat nog niet had). En niet per se om bij te leren, maar ook omdat het leuk is voor jezelf doelen op te leggen.
Zoek misschien een bijrijder, waarvan je zeker weet die je paardjes goed op kan leren. Dan kunnen jullie misschien samen rijden en dit geeft ook meer plezier.
Over dat paard van je vriend, ik zou eerlijk tegen je vriend zijn en hemzelf de keuze laten maken. Óf het risico lopen van de verkoop, of niet rijden.
Wat betreft je oude pony, ga je er wel eens kijken? Hou je hem in de gaten en app je nu ook met de nieuwe eigenaren? Het kan je een goed gevoel geven om te zien als de pony het erg leuk heeft op zijn nieuwe plek. Misschien zelfs ''schuldig'' dat je haar graag terug zou willen.
Als een paard verkocht wordt denkt men altijd dat ze het op de ''nieuwe'' plek minder goed hebben. Omdat je denkt dat je eigen manier de beste is. Dit bedoel ik niet aanvallend maar deze gedachte helpt mij altijd wanneer er weer een paard vertrekt. Wie zegt dat ze het slechter hebben op de nieuwe plek dan bij ons? Misschien heeft hij nu veel meer plezier? Het nieuwe ruitertje van je pony in ieder geval, als ze zo'n toppony krijgt waar ze lekker mee door kan groeien. Bedenk je zulke dingen, dit geeft zo'n goed gevoel.
Succes met je problemen, en als je wil praten kun je me altijd een PB'tje sturen!
weet niet of het helpt! TripleStiple schreef:x_Kaat_x schreef:Als ik het zo hoor doe jij op dit moment niet meer veel waarvan je kan genieten. Waar doe je het eigenlijk nog voor? Je rijd geen paarden meer voor je plezier maar omdat het moet. Heel moeilijk.. :/ Je lieve pony waar je je af en toe nog eens lekker kon bij uitlaten is weg. Al vind ik het wel de goede keuze dat je haar de aandacht van een nieuw huisje hebt gegund.
Maar ja wat ga je er aan doen?
Ik zou zeggen minder even, even wat meer tijd voor plezier, koop een leuke brave knol die mag blijven en waar je vriend op kan leren rijden, ga crossen door het bos, knuffel uitgebreid. Even geen prestatiedruk meer van de kwpn'ers en geen 'moeten'. Even mij-tijd want het lijkt alsof deze ontbreekt?
Maarja is dat mogelijk? (Financieel bv. )
Kleine dingen helpen natuurlijk wel altijd. Neem een bepaald uur/tijdstip op de dag en verplicht jezelf voor bv. 10 min even tot rust te komen en eens de tijd te nemen om te knuffelen of wat jij leuk vindt.
Blijf ook niet hangen in het verleden. Het is misschien hard, maar je pony tijd is nu eenmaal voorbij. Je bent ouder, volwassen en die onbezorgde kindertijd die komt niet meer terug. Daar moet je ook niet naar zoeken. Maar beter dat kan het wel! Zoek inspiratie, dingen die je graag doet. Stel jezelf kritische vragen: wat wil ik graag bereiken in mijn leven? Wil ik dit mijn hele leven blijven doen? Die ik dit voor mij of voor iemand anders?
Stel doelen, maak plannen, zoek iets om naar uit te kijken!![]()
Ik ben niet zo goed in het geven van tips en adviezen, maar ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
je hebt ook compleet gelijk. eigenlijk vertel je precies hoe mijn gedachtes ook vaak werken.
Maar het denken en het doen is een tweede.
Een tijd terug ben ik met een kennis, wat langzamerhand wel een vriendin aan het worden is op buitenrit geweest.
Ik heb heerlijk genoten en ik raakte niet eens meer geïrriteerd toen m'n paardje continu aan het dribbelen was.
Ik voelde me weer even zo onbezorgd en zo relaxt.
Ik heb ook goed met haar gepraat...
En ze wou gelijk in actie komen..
Ze riep gelijk dat ze de komende tijd wel wat tijd over had en dat ze samen met mij de jonge paarden wel door wou rijden.
Ik heb er niet echt op gereageerd eigenlijk...
ook bleef ze appe.
Zullen we volgende week weer gaan ritten?
Ja leuk gaan we doen!
Maar een dan er voor app ik haar af..
Ook daar voor had ik eigenlijk geen rede.
Toen belde ze, of we om de week naar springles zouden gaan.
Ook daar stemde ik volmondig mee in, maar ook daarover heb ik niks meer laten horen.
Tja hoe verpest ik het voor mezelf...
Ik snap mezelf gewoon even helemaal niet meer.
Maar als ik veel bij mijn vrienden ben en veel weg ben met mijn vriend mis ik het allemaal verschrikkelijk.
OOk moet ik bekennen dat ik een anderhalf jaar gelden mijn droom paard heb gekocht van mijn eigen zuur verdiende centen.
maar ook dit paard stel ik zwaar teleur, ookal zorg ik wel volop voor haar en alle ander paarden, het rijden blijft weg.
maar ik snap jou punt volkomen en ik zal daar ook zeker naar toe gaan werken.