Welkom lief klein meisje Abbygail

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Welkom lief klein meisje Abbygail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 21:52

Aangezien mn jaarlingmerrie binnenkort naar huis komt (mag ze samen met mn andere tinker en de paardjes van een vriendin 24/7 buiten staan) wilde ik er in de toekomst wel een leeftijdsgenootje voor haar bij. Mijn andere tinker is ruim 18 jaar en de andere pony's zijn ook toch al wel minimaal een paar jaar ouder dan mijn jaarlingmerrie.

Zoals elk jaar ga ik naar de paardenmarkt in Hedel, normaal voor de goedkopere spulletjes en wie weet kwam ik ooit een bekende tegen. Dit jaar was de eerste x dat ik mogelijk wat mee kon nemen. Ik heb ook eigenlijk altijd wel een zwak gehad voor shetten, maar ik wilde niet zomaar wat meenemen. Alleen als eentje me echt aanstond en aan mijn eisen voldeed.

Eerste rondje zag ik niks dat me trok, was dan ook wel wat donker nog. 2e rondje viel me een koppie op, vosbont merrietje met een maanoog. Maar helaas bleef ze maar 80/85 cm en vond ik dat echt te klein. De beste man had echter nog een grotere jaarlingmerrie in de aanbieding, en toen kwam haar koppie te voorschijn. Flinke klitten in haar manen en voorpluk, maar ze had een erg mooi koppie. Even gevraagd om haar te zien buiten de rij, ze staan er natuurlijk toch wat dicht naast elkaar.

Mooi vosbont, veel kleur, lange manen, iets wat ik eigenlijk wel zocht. Luxe koppie er ook nog op, nieuwsgierige oogjes. Even afgetast, voetjes opgetild, laten lopen, chip gecheckt, etc. Ze was eigenlijk precies wat ik altijd al zou willen hebben in een shet en dan ook nog de juiste leeftijd en een merrie. Kortom die ging met mij mee :D

Officieel heet deze dame Liesbeth :') maar heb haar omgedoopt naar Abbygail, roepnaam Abby. Ze is van 4 juli 2014 en dus 3 weekjes ouder dan mn andere meisje :D heb haar gisteren ook opgemeten en ze is al rond de 94/95 cm, prachtig maatje!

Hier zijn we net gearriveerd, nog lekker onder de klitten maar zo heerlijk nieuwsgierig :D uiteraard met een nieuw roze halstertje :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na een snelle poetsbeurt t land op, wilde niet teveel met haar doen na deze lange dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dr eerste vriendje <3
Afbeelding
En nog even snel een fotootje samen <3
Afbeelding

Ze staan nu een weekje op de nieuwe weide nog in de andere kudde. Ze hebben haar al heel snel opgenomen gelukkig! Het was voor haar wel even wennen, zo uit het weiland weg bij haar vriendjes. Ondanks dat ze weinig gewend is doet ze het super, haar te pakken krijgen gaat nog wel gepaard met even weglopen en lokken met gras en appeltjes :') maar ook dat gaat steeds beter :)

Gisteren even lekker met haar getut en een stukje met haar gelopen en laten grazen. Niet echt denderend weer maar toch wat leuke foto's van dr kunnen maken. Lekker tutje is t toch ook <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de mooiste als laatste <3
Afbeelding

Eind van de maand komt de rest van onze eigen kudde en gaat ze samen met hen naar een eigen weilandje. Ik kan niet wachten tot mijn 3 knapperds samen staan <3

SIEMxFUNNY

Re: Welkom lief klein meisje Abbygail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:30

Wat is ze toch een schatje. Mooie kudde heb je bij elkaar <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:21

Leuk koppie, maar ik mag hopen dat ze van dat maisveld af zijn?!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 15:10

Mag ik vragen hoezo? Dit is vast het winterweiland hier. Gaat al jaren zo. Uiteraard met onbeperkt hooi erbij.

De kleine uk gaat wel eind vd maand dus met onze eigen kudde naar n ander weiland op t erf. Dat is gewoon grasland.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 15:11

SIEMxFUNNY schreef:
Wat is ze toch een schatje. Mooie kudde heb je bij elkaar <3

Dankje!! Wil straks ook echt n foto van die drie samen :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:13

Oh wat een poppetje :+: Mooie aanwinst!

Plonsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:16

lief snoetje

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:54

Leuke pony! Heb jullie zien staan op Hedel markt, vond het toen al een leuk beestje.
Veel plezier ermee!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:56

Die laatste foto <3 Wat een schatje!

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:58

:) leuk kom ik je hier ook tegen! leuke foto's en het is echt een schatje om te zien!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:01

Wat een heerlijk smoeltje

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:33

Bedankt iedereen :D

Wat leuk MelissaV!!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:46

Wat een scheeeetje! Heerlijk bolletje wol! :+:

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:26

Wil even terug naar het hoezo op het maisland. Mais is op zich geen paardenvoer. het is enorm eiwit rijk, iets wat shetjes, en andere sobere rassen absoluut niet nodig hebben. en of het nu de stengel is of de kolf, mais is geen voer voor sobere rassen. Het kan een goed middel zijn om wat magere paarden aan te laten komen.
Verder heb ik een opmerking of een vraag.. Je heb haar gekocht, helemaal top natuurlijk! Zou ik ook in de wolken mee zijn. Maar wat doe je aan het ontwormen en misschien nog belangrijker ontluizen. Heel vaak zitten zulke dieren toch stiekum met wat ongewenste vriendjes.
Ik hoop dat je een fijne vrindin aan haar krijgt. Maar nu al vlechtjes toont wel een gewillig karaktertje.. leuk hoor!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:29

Wat een plaatje. ..
Gefeliciteerd met je aanwinst.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:20

Bedankt iedereen!

Pipo, zij heeft amper er wat van gegeten omdat ze eigenlijk niks anders kent dan gras :') t hooi eet ze nu gelukkig goed. De andere paarden staan hier elke winter op zonder problemen.

Je laatste deel vind ik een beetje apart, net alsof ik een jong meisje ben die net haar eerste pony heeft gekocht :') (goed) ontwormen bij een jonge pony en letten op luizen bij een shet vd markt lijkt me een standaard zaak bij aankoop en niet iets dat ik hoor te vermelden in de OP. Dit is niet de eerste x dat ik een jonge pony koop, ik weet wat erbij komt kijken :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:23

Ach gut, wat lief met dat roze halstertje! :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:24

Niet iedereen denkt daar Over na. Heb ook niet in je profiel gekeken maar bedoelde het gewoon als algemene raad

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:24

leuke tekeningen heeft ze!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:35

schitterend meisje.

Vlechtjes zijn toch lief. B loopt ook netjes in de vlechtjes :Y)

Maar ze echt nog maar 1 ze ziet er wat ouder uit?
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 12-11-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:40

Och wat een leukerd <3

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:45

Wat een schatje. Als ik haar lieve koppie zie gaat het bij mij echt kriebelen om ook een shetje te kopen, ze zijn zo leuk <3 <3

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:39

Wat cuuuute!! Ik wil er ook eentje!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 15:58

Bedankt iedereen :D

Aah leuk Monica! Ik hou van vlechtjes en tuttelen :')

Vond haar idd zelf ook wat ouder tonen, maar ze heeft echt babytandjes nog. Chip klopte ook met t paspoort.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:15

Wat een leuke uitstraling heeft ze! Veel plezier met Abby! :D