Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Knert schreef:Nu al aan het werk? Ook het longeren... Het is nog een kind. Mocht je jezelf niet kunnen bedwingen... Werk er extreem kort mee. En zoek altijd verbeterpunten bij jezelf.
Zoek hulp.
Verder idd goed dat je je laat begeleiden, gezien je zelf nog niet zoveel ervaring hebt, anders kans dat er problemen ontstaan door miscommunicatie tussen jou en je jonge dieren en dat zou zonde zijn! darkadia schreef:Echt longeren zou ik idd nog niet doen, maar op de grond met ze aan de slag en al wennen aan dingen kan prima hoor met die leeftijd. Wel de sessies kort houden, concentratie van zo'n gup is echt nog kort en belangrijkste is dat het goede ervaringen zijnVerder idd goed dat je je laat begeleiden, gezien je zelf nog niet zoveel ervaring hebt, anders kans dat er problemen ontstaan door miscommunicatie tussen jou en je jonge dieren en dat zou zonde zijn!
aerdenhout1 schreef:Het is een beetje raar advies van een gediplomeerd coach om als het paard iets niet wil dan maar te meteen stoppen!
Zo leer je ze juist dominantie aan!!
friesiszwart schreef:Ik zou ze echt nog zeker een half jaar laten staan Liefst in het najaar pas beginnen.
bmj77 schreef:friesiszwart schreef:Ik zou ze echt nog zeker een half jaar laten staan Liefst in het najaar pas beginnen.
Dat begrijp ik wel, maar de haflingers zijn al aardig op hoogte.. De een is al 145 en de ander 148 en ze moeten beide nog groeien. Ik heb liever dat ze nu al iets leren ipv dat ze straks over me heen walse wanneer ze aardig uitgegroeid zijn, vooral omdat ze tot dominante neigen te gaan. Het beleren wordt pas echt na hun 3 jaar gedaañ en dan nog niet eens rijden. Alleen erop en eraf. Ik heb inmiddels zo veel topics gelezen over haflinger, dat je toch heel consequent moet zijn vooral in hun opvoed leeftijd.