Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yontheke schreef:Ik heb net hetzelfde hier. Ik ga dan ook 2x per week naar een binnenbak. Hier komen ze helaas nergens op pension genoeg buiten terwijl ze thuis 24/7 buiten staan.
ElineHoff schreef:Yontheke schreef:Ik heb net hetzelfde hier. Ik ga dan ook 2x per week naar een binnenbak. Hier komen ze helaas nergens op pension genoeg buiten terwijl ze thuis 24/7 buiten staan.
Ja het buiten staan is voor mij inderdaad 1 van de grootste tegenhouders. Alhoewel ze hier zodra het echt te nat wordt en zo koud en donker ook wel eerder naar binnen gaan, maar nooit om 12 uur al. Aan de ene kant denk ik dat het geen probleem is, omdat ze wel genoeg gevoerd worden. Maar aan de andere kant vind ik het heel lastig omdat ze zo gewend zijn buiten te staan.
Jord schreef:Is de bak draineren niet gewoon de beste optie? Pension kost je ook zomaar een 150,= tot 200,= meer in de maand neem ik aan? En niets zo fijn als de paarden aan huis toch, ondanks het mesten, althans dat heb ik er graag voor over!
ElineHoff schreef:Bedankt voor jullie reacties alvast! Er is inderdaad hier in de buurt wel een binnenbak die je kan huren voor 5 euro per uur. Als ik dan echt mijn trainingsschema aanhoud dan zou ik 5 keer per week daar rijden. Dat is per maand dus €100 extra. Plus dat we dan nog zelf moeten voeren en de stallen uitmesten en opstrooien etc. Kom ik uiteindelijk goedkoper uit als ik ze op een stal zet waar de binnenbak al aanwezig is.
Nies_ schreef:ElineHoff schreef:Bedankt voor jullie reacties alvast! Er is inderdaad hier in de buurt wel een binnenbak die je kan huren voor 5 euro per uur. Als ik dan echt mijn trainingsschema aanhoud dan zou ik 5 keer per week daar rijden. Dat is per maand dus €100 extra. Plus dat we dan nog zelf moeten voeren en de stallen uitmesten en opstrooien etc. Kom ik uiteindelijk goedkoper uit als ik ze op een stal zet waar de binnenbak al aanwezig is.
Kun je geen prijs per maand afspreken? Ik heb dit vorige winter ook voor het eerst gedaan en dat beviel eigenlijk heel goed! Had eigenlijk een topdrukte verwacht daar, maar dat was eigenlijk alleen op zaterdag het geval. Ga het nu weer doen vanaf 1 december. Pensioenstal met binnenbak is met mijn merrie sowieso geen optie omdat dat eigenlijk altijd samen gaat met veel op stal. Ben wel benieuwd hoe het jou bevalt.
jesito schreef:Hmmm, ik zou never nooit mijn paarden in pension zetten als ik thuis de plaats had.
Maar goed kan me goed voorstellen dat het niet te doen is.
Hopelijk gaat alles goed vanavond en kun je er de winter fijn overbruggen.
Succes.
ElineHoff schreef:jesito schreef:Hmmm, ik zou never nooit mijn paarden in pension zetten als ik thuis de plaats had.
Maar goed kan me goed voorstellen dat het niet te doen is.
Hopelijk gaat alles goed vanavond en kun je er de winter fijn overbruggen.
Succes.
En waarom zou je het niet doen? Gewoon nieuwsgierig hoor, hoor graag meerdere kanten
equitation schreef:Ik had de paarden altijd aan huis en nu sinds september op een pensionstal. Ik vind het helemaal het einde. Geen geklojo in het donker en de kou meer. Lekker na het werk binnen met licht kunnen rijden ideaal. In het weekend niet druk met zaken als onderhoud ,voer en strooisel inkopen. Ik sta bij een Lichte Tour amazone met een dressuurstal en ironisch genoeg was dat enige plek in de omgeving waar mijn paard van 's ochtens vroeg tot begin van de avond buiten kan staan. Dat was wel een harde eis voor mij. Het bevalt mij super goed. Hij staat de hele dag buiten met ruwvoer tot zijn beschikking. Lekker tot zijn knieën in het stro op stal want ik heb er wel voor gekozen om zelf zijn stal bij te houden. Denk wel dat ik in de maanden mei-augustus ze weer even bij m'n ouders zet omdat daar veel goed gras staat en dat is goed voor de jonge beesten. Maar in de winter paarden bij huis, doe ik zolang ik full time werk niet meer. Ik wil graag binnen een x aantal jaar ZZ-Zwaar kunnen starten en dat schiet gewoon niet op in de winter bij huis.