Ik zit nog niet zo lang op bokt, maar wil toch graag mijn kleine vriend voorstellen! Elk paardenmeisje droomt altijd van haar eigen pony. Voor mij werd dit 4 mei 2011 werkelijkheid en ik kreeg mijn eigen kleine vriend! Eigenlijk zou hij eerst van mijn buurmeisje zijn geweest, maar zij konden samen geen klik vinden. Dus kon en mocht ik Mowgli overkopen van mijn ouders. Dol gelukkig natuurlijk!! Inmiddels heb ik hem dus al langer dan 4,5 jaar in mijn bezit, nog steeds met volle trots! ik neem jullie mee in een klein kijkje van dag 1 tot dit jaar!
Klein paspoortje:
Paspoort naam: Bali
Roepnaam: Mowgli
Leeftijd: 6 jaartjes
Geslacht Ruin
Kleur: zwart
Herkenningspunt: 1 maanoog, 1 gewoon oog
Word getraind in: Vrijheidsdressuur, vrijspringen, lange lijnen en leuke lange wandelingen
Dag 1 dat hij bij mij is: (kleine punker)

In 2012: (hier beginnen we ook voorzichtig met de vrijheidsdressuur)

In 2013:

Daarna toen hij 5 jaar werd, begonnen de hengsten streken toch meer te komen waarop ik besloot hem te castreren. Ik kon niks meer met hem zonder dat ik gebeten zou worden. Na zijn castratie heb ik zo’n andere pony gekregen, in de positieve zin. Ik kon weer normaal verder met het beoefenen van vrijheidsdressuur.
In 2014: de vrijheidsdressuur ging steeds beter!

zo gin hij liggen op commando en mocht ik bij hem blijven zitten

En zo kreeg ik deze zomer een fotoshoot dankzij Ine (op bokt Zus). Mowgli werd gefotografeerd door Marlindafotografie. Prachtige foto’s! En mowgli deed zo zijn best!
De mooiste foto samen:

zijn mooie koppie met zijn maanoog

Het steigeren gaat steeds mooier

Lekker bij hem kunnen liggen:

Mooie actie foto

en nog even een foto van dinsdag 3 november voor het idee

In al deze jaren, is hij toch veel veranderd!
Wat vinden jullie ervan
Hij is zeker veranderd maar erg knap