Knuffel je knol / hoe knuffelig zijn jullie knollies?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Knuffel je knol / hoe knuffelig zijn jullie knollies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:17

Onze History vindt aandacht heeeerlijk en is ook erg aanhankelijk.

Vaak zie ik heel leuke foto's en filmpjes voorbij komen van knuffelende knollen
En vond ik het wel leuk om er een aantal te verzamelen in 1 topic.
Dus laat naar zien: hoe knuffelig zijn die van jullie?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:20

Niet :') Noah moet er niks van weten, occasioneel eens een aai is fijn maar verder is het een blijf van mijn lijf paard. Samen dingen ondernemen vindt hij wel tof, maar dat geknuffel moet van hem niet.

Mijn oudje daarentegen knuffelt wél graag, maar ik speel vals, hij heeft namelijk nog weleens jeukjes en hij vindt het zalig om gekriebeld te worden. Eerder kriebelig dan knuffelig dus :D

Altijd dat lipje de lucht in :) als je dan lekker doorgaat met kriebelen laat hij ook zo'n onderlip bengelen en heb je zicht om een rij grote gele tanden, geen gezicht eigenlijk :+
Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:52

Hier wordt knuffelen niet gewaardeerd, gewoon functioneel aanraken is genoeg, zo is mijn merrie dan. Haar dochter is een heel ander verhaal, die kruipt het liefst IN je. Als ik dan moeders aan het poetsen ben, krijg ik van die blikken van "hallo, ik sta HIER hoor" of ze gaat demonstratief tussen mij met borstel en moeder staan :D

8nnemiek

Re: Knuffel je knol / hoe knuffelig zijn jullie knollies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:57

Mijn tinker vindt er niks aan. Die loopt gewoon weg :+
De belg daarentegen kan er geen genoeg van krijgen! Die gaat constant voor je staan om gekriebeld te worden :))

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:09

Mijn Fjordje is er dol op! Hoewel soms ook wel eens momentjes dat ze geen zin heeft (merrie ;) ).
Maar meestal wordt t wel gewaardeerd en er wordt ook regelmatig terug geknuffeld. :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:18

Knuffels! Mijn kleine draak is er dol op, kriebelen vind ie ook heerlijk, overal. Gewoon lekker knuffelen vind ie ook leuk, het is ook echt een knuffel op zichzelf. Kan ik echt uren mee blijven staan!
Mijn grote pony die is ietsje afstandelijker. Wanneer ik die een kusje wil geven draait ze dr hoofd weg, en als ik vanuit buiten haar stal haar een aai wil geven dan komt ze naar me toe, en op het moment dat ze merkt dat ze de moeite niet voor eten heeft gedaan dan gaat ze demonstratief weer van dr hooi eten :') Kriebels vind ze wel altijd lekker.
Wat ze ook altijd doet is voordat ik haar hoofdstel aan wil doen of op wil stappen, dan duwt ze dr neus in mijn armen of legt ze m op mijn schouder. Word ze ineens heel aanhankelijk. Superlief wel, maar some heb ik het idee dat het een vorm van tijd rekken is :+ Maar hebben jullie ook paarden die dit doen?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:24

VZpaard vindt er geen ruk aan. Ze laat het toe omdat het er nou eenmaal bij schijnt te horen, en dan trekt ze een kop alsof ze een citroen op heeft, maar echt zo met een blij paard tussen je armen lekker huggen zit er voor mij niet in. Raggen over haar voorhoofd (vooral tijdens verhaarperiodes) en bij dat ene plekje onder de manen vindt ze wel okay. Maar het blijft een dame. Geen tot wokkel verkreukelde halzen en scheef getrokken koppies maar wel een mooi afgebogen halsje en een voorzichtig pruillipje.
Een uitgebreide poetssessie kan ze gelukkig wel waarderen. Zeker als dan ook nog eens het zonnetje schijnt staat ze echt met de oogjes dicht te genieten. Zo'n heerlijk gezicht. <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 17:56

Leuke foto Solleke!
Zijn er nog meer foto's en of filmpjes van knuffelende paarden?

Onze vorige pony Tiesto was wel aanhankelijk maar vond eten toch net ietsie belangrijker.
History heeft juist meer aandacht voor jou en minder voor eten. Erg aanhankelijk en op mensen gericht beestje. Hinnikte al in de eerste week dat we hem hadden als je aan kwam. Nu hoeft een best paard niet altijd aanhankelijk te zijn, maar ik moet zeggen dat ik die aanhankelijkheid wel erg leuk vind.
Heb ooit een merrie gehad die absoluut geen mensenpaard was. Ik zette haar in de zomer altijd een poosje 24/7 op de wei. Dan was ze dus minder in handen (omdat ik niet elke dag kwam en met haar bezig was). Kwam ze de eerste week nog naar je toe als je kwam, vanaf week twee was het afgelopen. Ik heb nooit iets speciaals met haar gehad, alhoewel ze een hartstikke betrouwbaar rijpaard was verder.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:06

Mijn ruin vind het niet echt leuk, wel aandacht maar geen gefrunnik.

De meiden dan weer wel.
Nina houdt echt van getut en Tika, tja, die kruipt gewoon in je <3
Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 09:57

Aaah wat een lief koppie Spatter. Wat leuk zeg een muildier veulen. Dat zie je niet veel.

Sjarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:10

Mijn draver ruin vind t heerlijk, die begint zelf met knuffelen, als je m maar een beetje kriebelt douwt die z'n hele hoofd in je armen om te knuffelen. <3
Afbeelding

JSML

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:49

Mijn merrie houdt sowieso al wel van knuffelen maar als ze hengstig is dan kruipt ze het liefst in je.
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:46

Aah, leuke foto's Sjarlien en JSML.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:22

Ken er wel 1 op de manege waar ik kom, Zazou heet hij en als hij eenmaal begint weet hij niet van ophouden. Eerst zijn hoofd op je schouder en dan langzaamaan zachtjes je haren knabbelen en oren/nek likken!