Ook hier lang geleden dat ik foto's geplaatst heb. Ik zou een foto-topic plaatsen maar daar ging zo'n lange inleiding aan vooraf, dat ik eerst het verhaal rondom mijn nieuwe pony Sven maar in een topic op VVDD heb geplaatst Hoe grote vriend Sven eindelijk echt mijn eigen Sven werd
Daar kun je dus zien hoe en wat rondom mijn lieve mooie welsh Sven.
Hier even een kort stukje inleiding, de oude bokkers kennen mijn pony's Bas en Tom wel. 2 heerlijke shetlandruinen waar ik van alles mee beleefd heb.
Bas, zwartbont en alweer 16 lentes jong, ontpopt van rillend rietje naar superkinderpony, een diva met gebruiksaanwijzing, ook na al die jaren nog.
Tom is zwartroanbont en een senior van zo'n 25 jaar. Bomproof, l*lletje Rozewater eersteklas, en ondanks dampigheid en staar altijd in voor een geintje, met name emmers en kruiwagens omgooien

Dan hebben we nog Sven, die ik al vanaf veulen ken, maar pas sinds afgelopen september met heel veel geluk eindelijk van mij is, zie daarvoor dus het VVDD-verhaal.
Sven is een pas gecastreerde hengst van 3 jaar, welsh B. v Willow Tree Amigo x Casperhof's Freddy. Onverstoorbaar, supermak en bovenal goudeerlijk, nog herstellende van avontuur maar knuffelkont eerste klas. Groot ego, klein hartje
Zo nu en dan komt de hengst in Sven weer naar boven en daagt hij Bas en Tom uit voor een potje stoeien. Bas deed dit eerder veel met Tom maar omdat die al tot de categorie senior behoort met z'n 25 jaar en dampig is, heeft hij aan Sven een waardige opvolger. Vanmorgen heb ik weer uren heerlijk genoten in de weide van mijn 3 nephengstruinen ( Als je ze soms tekeer ziet gaan zou je denken dat het een setje woeste jonge hengsten is, vandaar mijn benaming nephengstruin
)Met de 3 musketiers bij elkaar volgt dan dit plaatje, mijn 'kudde'

In de verte een onderonsje

Mijn kudde kan ook een beetje in actie

Nou was het misschien een beetje gemeen, maar ze gaan altijd zo lekker kijken van een hinnik-geluidje op je telefoon

Vooral Sven die natuurlijk nog wat restjes mannelijk hormoon bevat kijkt er mooi van op

Bas trok er zelfs even een flinke sprint van

En Tom ? Die hou je niet meer voor de gek, die keek de rest na, al knabbelend op zn klavertjes, "stelletje idoten, dat geluid komt gewoon uit voermens haar jaszak "

Sven was toch wel een beetje vrolijk geworden, en de frustratie dat er echt geen ander paard in de buurt was moest dan maar een gebotvierd worden op Bas.
Eerst een beetje kopvechten...

Rondjes draaien en konten bijten, die kleine Bas is vlug

En dan het echte werk, achterbenengymnastiek!

Wie is het hoogste ?

Weer een vlugge actie van Bas, er snel onderdoor hipsen, die Sven moet nog zoveel leren

En wanneer ze dan al stoeiende te dicht bij Tom in de buurt komen, die daarmee bruut gestoord wordt tijdens zijn grootste hobby (food!) , kan die toch ook nog wel eens verrassend uit de hoek komen, en ramt de eerste de beste druktemaker een setje achterhoeven in zn pokkel

Het is dat je maar 15 foto's mag plaatsen, dit ging tijden zo door. Dan weer eten, toch weer stoeien, rustig slapen, sprintje treken. Heerlijk genieten op het land met deze 3 stoere nephengstruinen!

In de verte een onderonsje

Mijn kudde kan ook een beetje in actie

Nou was het misschien een beetje gemeen, maar ze gaan altijd zo lekker kijken van een hinnik-geluidje op je telefoon

Vooral Sven die natuurlijk nog wat restjes mannelijk hormoon bevat kijkt er mooi van op

Bas trok er zelfs even een flinke sprint van

En Tom ? Die hou je niet meer voor de gek, die keek de rest na, al knabbelend op zn klavertjes, "stelletje idoten, dat geluid komt gewoon uit voermens haar jaszak "

Sven was toch wel een beetje vrolijk geworden, en de frustratie dat er echt geen ander paard in de buurt was moest dan maar een gebotvierd worden op Bas.
Eerst een beetje kopvechten...

Rondjes draaien en konten bijten, die kleine Bas is vlug

En dan het echte werk, achterbenengymnastiek!

Wie is het hoogste ?

Weer een vlugge actie van Bas, er snel onderdoor hipsen, die Sven moet nog zoveel leren

En wanneer ze dan al stoeiende te dicht bij Tom in de buurt komen, die daarmee bruut gestoord wordt tijdens zijn grootste hobby (food!) , kan die toch ook nog wel eens verrassend uit de hoek komen, en ramt de eerste de beste druktemaker een setje achterhoeven in zn pokkel

Het is dat je maar 15 foto's mag plaatsen, dit ging tijden zo door. Dan weer eten, toch weer stoeien, rustig slapen, sprintje treken. Heerlijk genieten op het land met deze 3 stoere nephengstruinen!