3 echte nephengstruinen in de wei, de benen vliegen voorbij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

3 echte nephengstruinen in de wei, de benen vliegen voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:59

Hallo bokkers,

Ook hier lang geleden dat ik foto's geplaatst heb. Ik zou een foto-topic plaatsen maar daar ging zo'n lange inleiding aan vooraf, dat ik eerst het verhaal rondom mijn nieuwe pony Sven maar in een topic op VVDD heb geplaatst Hoe grote vriend Sven eindelijk echt mijn eigen Sven werd

Daar kun je dus zien hoe en wat rondom mijn lieve mooie welsh Sven.

Hier even een kort stukje inleiding, de oude bokkers kennen mijn pony's Bas en Tom wel. 2 heerlijke shetlandruinen waar ik van alles mee beleefd heb.

Bas, zwartbont en alweer 16 lentes jong, ontpopt van rillend rietje naar superkinderpony, een diva met gebruiksaanwijzing, ook na al die jaren nog.
Tom is zwartroanbont en een senior van zo'n 25 jaar. Bomproof, l*lletje Rozewater eersteklas, en ondanks dampigheid en staar altijd in voor een geintje, met name emmers en kruiwagens omgooien :D

Dan hebben we nog Sven, die ik al vanaf veulen ken, maar pas sinds afgelopen september met heel veel geluk eindelijk van mij is, zie daarvoor dus het VVDD-verhaal.
Sven is een pas gecastreerde hengst van 3 jaar, welsh B. v Willow Tree Amigo x Casperhof's Freddy. Onverstoorbaar, supermak en bovenal goudeerlijk, nog herstellende van avontuur maar knuffelkont eerste klas. Groot ego, klein hartje

Zo nu en dan komt de hengst in Sven weer naar boven en daagt hij Bas en Tom uit voor een potje stoeien. Bas deed dit eerder veel met Tom maar omdat die al tot de categorie senior behoort met z'n 25 jaar en dampig is, heeft hij aan Sven een waardige opvolger. Vanmorgen heb ik weer uren heerlijk genoten in de weide van mijn 3 nephengstruinen ( Als je ze soms tekeer ziet gaan zou je denken dat het een setje woeste jonge hengsten is, vandaar mijn benaming nephengstruin :P )

Met de 3 musketiers bij elkaar volgt dan dit plaatje, mijn 'kudde' :)
Afbeelding

In de verte een onderonsje

Afbeelding

Mijn kudde kan ook een beetje in actie :D
Afbeelding

Nou was het misschien een beetje gemeen, maar ze gaan altijd zo lekker kijken van een hinnik-geluidje op je telefoon ~~}>

Afbeelding

Vooral Sven die natuurlijk nog wat restjes mannelijk hormoon bevat kijkt er mooi van op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bas trok er zelfs even een flinke sprint van

Afbeelding

En Tom ? Die hou je niet meer voor de gek, die keek de rest na, al knabbelend op zn klavertjes, "stelletje idoten, dat geluid komt gewoon uit voermens haar jaszak " :n

Afbeelding

Sven was toch wel een beetje vrolijk geworden, en de frustratie dat er echt geen ander paard in de buurt was moest dan maar een gebotvierd worden op Bas.
Eerst een beetje kopvechten...

Afbeelding

Rondjes draaien en konten bijten, die kleine Bas is vlug

Afbeelding

En dan het echte werk, achterbenengymnastiek!

Afbeelding

Wie is het hoogste ?

Afbeelding

Weer een vlugge actie van Bas, er snel onderdoor hipsen, die Sven moet nog zoveel leren :+

Afbeelding

En wanneer ze dan al stoeiende te dicht bij Tom in de buurt komen, die daarmee bruut gestoord wordt tijdens zijn grootste hobby (food!) , kan die toch ook nog wel eens verrassend uit de hoek komen, en ramt de eerste de beste druktemaker een setje achterhoeven in zn pokkel }:0 :=

Afbeelding

Het is dat je maar 15 foto's mag plaatsen, dit ging tijden zo door. Dan weer eten, toch weer stoeien, rustig slapen, sprintje treken. Heerlijk genieten op het land met deze 3 stoere nephengstruinen! ;-)

LukieBradley

Re: 3 echte nephengstruinen in de wei, de benen vliegen voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:13

Ben net vanuit je andere topic hier beland! Wat een verhaal zeg :)
Fijn dat je hem hebt op je wei met je shetten!
Ik vind hem echt mooi! Oogt Nog wel baby vind ik hihi.
Welsh b zeg je, ga je er zelf nog op passen?
Zou een leuke sport pony zijn :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:30

Heerlijke foto's. Je omschrijft het ook zo grappig. Met een grote glimlach gelezen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 08:46

Bedankt,

LukieBradley, hij is ook ineens enorm baby, hij heeft best wat te verduren gehad en dat niet zo goed aangekund denk ik. Ook de ontsteking zal er aan bij gedragen hebben dat hij in korte tijd best achteruit gegaan is.
Een van de laatste keren dat ik hem zag begin dit jaar was hij nog zo, dat was in april/mei dit jaar Afbeelding

Hij was altijd best wel een bink, ontwikkelde zich heel mooi, werd altijd ouder geschat.
Nu is het ineens idd een smallig babyding, daarom ga ik hem ook flink de tijd geven om lekker aan te sterken en weer te groeien.
Zelf pas ik er net aan op, dus een keer hobbelen zou kunnen, maar het is niet mijn intentie hem te rijden. Daar heb ik mijn zoontje van 7 jaar en een lief ponyverzorgmeisje van 10 jaar voor. Wellicht wil ik het mennen met hem weer gaan oppakken, maar dat is echt toekomstmuziek, laat hem eerst maar weer eens goed gezond worden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:57

Ow Wauw je hebt helemaal gelijk!
Wat een achteruitgang is dat geweest voor het beestje :n
Fijn dat hij bij jou is en bij kan komen, het is duidelijk een hele aanslag geweest

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:43

Wat een leuke pony is Sven!

Ook super om je twee shets weer eens te zien :j

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:28

Dat ziet er goed uit! Fijn dat hij weer lekker pony kan zijn. Veel geluk samen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:12

Oh wat leuk die Sven, en leuk om jou weer terug te zien op Bokt!
En goed om te zien dat je Shet gezelschap ook lekker gaat. :D

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:54

Wat ziet het er fijn uit! Mooie kudde zo!