hoe train je de conditie van een paardje ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
brighteyes85 schreef:Welke conditie? Kracht of cardio?
Cardio doe je door vooral gericht conditie te trainen op duurvermogen. Daar zijn verschillende schema's voor te vinden vooral in de endurancehoek.
Kracht train je door gerichte oefeningen in de bak zoals zijgangen, cavaletti werk, tempowisselingen e.d.
ralphtdw schreef:Ons is altijd geleerd nooit minde voeren maar meer laten bewegen.
Vaak gezien dat ze denken geeft een plukje zoals wat ik bijvoorbeeld mijn konijn Zal geven ja dunner word hij wel maar vaak krijgen ze dan andere klachten onZe dierenarts heeft dit echt strengst verboden
Hilary schreef:ralphtdw schreef:Ons is altijd geleerd nooit minde voeren maar meer laten bewegen.
Vaak gezien dat ze denken geeft een plukje zoals wat ik bijvoorbeeld mijn konijn Zal geven ja dunner word hij wel maar vaak krijgen ze dan andere klachten onZe dierenarts heeft dit echt strengst verboden
Dat ligt dus geheel aan wat je voert. Als je paard op een volle wei staat en ook nog een emmer brokken krijgt... Lijkt mij dat je dan wel (geleidelijk) over kunt op een handje brok en arm hooi. Verder ben ik het met je eens dat meer bewegen ook een (deel van de) oplossing is.
Silly1972 schreef:Ik doelde ookzeker op het krachtvoer en de vele extra's die paarden vaak krijgen.
Ruwvoer zeker niet minderen.
Maar dacht dat dat wel logisch was
_sterrevinny schreef:hooi ! k had een vraagje :