2015; 3 pony's, 4 auto's en 5 koetsen verder.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

2015; 3 pony's, 4 auto's en 5 koetsen verder.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 20:44

Lijkt me toch wel leuk om afgelopen jaar op een rijtje te zetten; ondanks dat niet alles even leuk was...
Mijn kleine Kyano werd dit jaar 3. Dus na jaren wachten en voorbereiden eindelijk beleren voor de wagen!

Afbeelding

Eerste impuls miskoop was mijn eerste 4wieler. Mijn Kraay tweewieler weggedaan om deze te kunnen kopen, die tweewieler was trouwens ook miskoop van de eeuw en had ik ook pas net....

Daarbij nog een HCA 19 inch gekocht omdat ik dacht dat dat leuk(er) was in het bos..... Helaas, eerste bosritje met leenpony Booster (mijn vorige pony die ik afentoe leen), eindigde in een drama.... HCA, pony en ik meerdere malen over de kop door een vrolijkheidsbok van Boosty (doet ie anders nooit :Y) )
Pony geblesseerd, HCA compleet vernaggeld en ik blauw...... HCA was welgeteld 2 dagen oud.

Helaas vond Kyano het ook echt niet leuk om voor de kar te staan, en ik angstig geworden. Dus ja, dan houdt het wel een beetje op natuurlijk...

En toen was daar op bokt markt een hele gave Welsh Cob. Een proefrondje met hem voor de wagen gereden en ik vond hem erg braaf en gaaf, en dus impuls aan(mis)koop 3 dit jaar.
Afbeelding

Taz (net gecastreerde dekhengst van 10 jaar, altijd alleen gestaan) en Kyano (hengst, altijd in kudde gestaan), moesten wel even aan elkaar wennen,
Afbeelding

Maar al snel waren ze beste maatjes.
Afbeelding
Taz echter was voor de wagen prima te doen, maar met rijden bleef hij ontzettend staken, en ik ben niet zo'n held..... Met goede hulp kwamen we wel iets verder, en heb ik ook kleine buitenritjes met hem gedaan (stap..) maar ik bleef het doodeng vinden en hij bleef staken in de bak (ik zit er zelf niet op, op de fotos)
Afbeelding

Dus toch besloten nieuw huis te zoeken waar hij niet gereden zou hoeven worden, want dat vond ie gewoon niets. Gelukkig heb ik hem heel goed kunnen 'herplaatsen'; en ze zijn heel blij met hem! Ergens tussendoor mijn oude auto weggedaan (nog spijt van) en een gave Mini Cooper John Works gekocht.

Vervolgens heb ik Kyano dan maar naar een prof beleerd(st)er gestuurd, en is hij krappe 2 maanden weggeweest.
Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal terug ging het inderdaad iets beter, maar al snel vielen we toch weer een beetje in oude 'problemen'; kyano knijperig en angstig, al zaten er hier en daar ook wel betere stukjes tussen.
Afbeelding

De lol was er weer af, en ik heb mijn 4 wieler weer te koop gezet. Wagen was te groot en te zwaar voor Kyano en daar konden deels de problemen ook wel goed van komen. Dus 4 wieler weg; Kyano de hele zomer vakantie op het land gegeven.

Maarja, het kriebelt natuurlijk wel! Ik wou gewoon een brave pony voor bosritjes. Dus daar was boktmarkt weer, dit keer met een super leuke mini-pony:
Afbeelding
Weer proefgereden, erg braaf daar; had de hele wereld zo'n beetje al gezien, dus klonk ideaal voor mij! Nieuwe HCA erbij....

Ging in het begin wel goed, maar hij was wel super schrikkerig. Maarja, nieuwe plek, niet heel onlogisch!
Maar door gebrek aan klik toch terug gegaan naar oude eigenaar.

Kyano was in de zomer erg leuk op aan het drogen, maar ik was er helemaaaaaal klaar mee.

Ondertussen had ik mijn Mini ingeruild voor een diesel vanwege woon-werkverkeer van 130 per dag, krijg je daarna te horen dat je van standplaats wordt gewijzigd... op FIETSAFSTAND. Super fijn, maar sjittt had dat eerder gezegd...

Afbeelding

Maarja, Kyano moest toch een keer voor de wagen. De kleine spook was 20x enger en gevaarlijker en onbetrouwbaarder voor de wagen dan Kyano; en ik had ook nog met andere pony's gereden die ook veel enger waren. Ik moest echt over een angst heen. Hoeveel bewijs had ik nog nodig dat hij voor mij toch met kop en schouders boven alle andere dieren uitsteekt.....
Afbeelding

Dus proef gaan rijden voor een nieuwe wagen. Om miskoop zoveel te voorkomen, dit keer uitgebreid proefgereden; maar begonnen bij adres waar hij ook beleerd is, ook vanwege de begeleiding.
Afbeelding

Kraay,

En Kyano? Voorbeeldig....

De ECC wagen besteld, en weer 2 maandjes rust voor Kyano.

Maar leuk zo'n koets natuurlijk, maar we willen ook wel opstap. Dus na verkoop van de diesel een RAV4 gekocht en een trailer en die omgebouwd tot mentrailer
Afbeelding

Toen kwam mijn wagen binnen en kon ik eindelijk serieus aan het mennen !
Afbeelding

Voor het eerst mee naar de vereniging:
https://www.youtube.com/watch?v=K81VSuncn_8

Buitenritten zijn echt geen probleem, super braaf die mafketel.
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=iw243iY ... e=youtu.be

Deze week voor het eerst alleen een buitenrit gemaakt, en wat is hij braaf. Wat een droompony.
Het heeft me wat omzweringen en heel veel geld gekost maaar... ik ben nu dolgelukkig met hem <3 <3

_Sofie

Re: 2015; 3 pony's, 4 auto's en 5 koetsen verder.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:09

Wat een knappe pony <3 En die sterretjes op z'n billen zijn echt leuk, haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:10

Leuk topic room! Je ziet het. Je grote vriend, blijft je grote vriend. ♡

Fijn jaar en veilige kilometers met je ukkie gewenst!

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:10

Kyano <3
Wat een pech zeg met al die wagens en pony's...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:14

Hoop dat het je dit jaar wat meer meezit (:

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:19

wow wat bewogen maar toch nog op zn pootjes terecht gekomen!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 12:35

Dank je wel! Ik hoop ook dat 2016 stabieler wordt ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:19

In 2016 niks meer kopen haha. Wat een bewogen jaar.. Nog steeds jammer dat Taz en Spook het niet helemaal aan de verwachtingen hebben voldaan. Maar je loopt in je leven gewoon wel eens tegen zulke dingen aan. Komt vast helemaal goed met jullie in 2016! En we spreken nu echt snel een keer af :D

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:33

Inderdaad een bewogen jaar, hopelijk wordt 2016 wat stabieler! Veel plezier met kilometers maken voor de wagen :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:37

Een heel bewogen jaar, hopelijk kan je in 2016 gewoon even lekker genieten met Kyano ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 17:13

Ymor schreef:
In 2016 niks meer kopen haha.

hahaha ja dat vooral!!!!! Ik ga in 2016 geen geld uit geven. Kan ook niet meer, compleet blut nu :+

Genieten gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:22

Pfoe, wat een jaar is dat geweest. :)
Nu tijd voor genieten!

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:14

Een heel bewogen jaar idd. Hopelijk in 2016 beter!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:24

En nog heb je het snel gedaan. Er is nog geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met Benno alleen op pad te gaan, en die is inmiddels 7 :+.

Nu eerst ff rust en lekker genieten!