Het zit allemaal tussen de oren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Het zit allemaal tussen de oren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:34

Hoi iedereen!

Vroeger had ik een ongelooflijk grote angst om buiten te gaan rijden na een eerste pony die op buitenrit op hol geslagen was. Helaas is mijn lieve pony in 2012 ingeslapen... ;( De opvolging was 10 cm groter, 100 kg zwaarder en met momenten 10 keer zo gek! *\o/* Maar dit mocht de pret niet drukken, ik dacht: nieuw paard, nieuwe start en gewoon lekker buitenrijden met verstand op nul. Helaas, heerlijke vliegles gekregen op onze eerste buitenrit! :') Twee jaar ben ik het erf niet afgegaan met mijn paard, behalve om een blokje te gaan uitstappen.

Maar dit jaar zou mijn jaar worden, ik moest en zou gewoon het avontuur aangaan en m'n angsten overwinnen! En wat blijkt? Het zit wel degelijk allemaal tussen de oren! :))

Dit jaar rustig aan begonnen met steeds een groter rondje uitstappen:

Afbeelding

Vervolgens nieuwe weggetjes gaan ontdekken met ons tweetjes! Maar nog steed veilig dichtbij, maar 10 minuutjes van stal verwijderd.

Afbeelding

Ondertussen werd er ook nog in de bak gezellig verder getraind op de dressuur :D

Afbeelding

Eindelijk was het moment daar! Onze eerste echte buitenrit, helemaal alleen, zonder steun van een braaf paard. En wat deden we dit goed, slechts één keer blokkeerde mijn merrie maar dit kon ik helemaal zelf oplossen! Een echte boost voor ons zelfvertrouwen :D

Afbeelding

De buitenritten die volgde waren stuk voor stuk genieten, zelfs aan sightseeing kunnen doen! Zie hier: het geografisch middelpunt van Vlaanderen <<)

Afbeelding

De volgende stap was nog groter: een buitenrit op verplaatsing. Ik trok met mijn paard voor een weekend naar het militair domein in Kapellen/Brasschaat, waar wij binnenkort ook naartoe verhuizen. Prachtige omgeving en lekker weer :D Ze leek wel een stuiterbal af en toe, maar toch ben ik erg tevreden over hoe het gegaan is :) Hier met een vriendin van m'n moeder gaan rijden, zij nam haar braafste paardje mee en wat kwam dat goed van pas :D

Afbeelding

Geweldig toch? <3

Afbeelding

En nu met dit heerlijk herfstweer is buitenrijden nog 10x zo fijn!

Afbeelding

En hier doen we het allemaal voor: heerlijk genieten op de rug van je paard en de mooiste natuur-taferelen aanschouwen... :wow:

Afbeelding

En tot slot reden we dit jaar voor de eerste keer mee met een grote buitenrit ter gelegenheid van de jaarlijkse St Hubertus viering bij ons op stal. Enorm veel paarden (ik geloof dat er 120 inschrijvingen waren) en hoornblazers. Ixquisa keek niet op of om en was enorm braaf! Ik ben erg trots op haar en op onze vooruitgang. Er is dus duidelijk hoop voor iedereen die een enorme angsthaas is op buitenrit!

Afbeelding

Heel erg bedankt voor lezen/kijken en ik wens iedereen nog veel leuke buitenritten toe! :D :wave:

Shinedown

Re: Het zit allemaal tussen de oren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:50

Super leuk dat je nu helemaal alleen op buitenrit durft! Buitenrijden is toch wel optimaal genieten :D.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:15

Shinedown schreef:
Super leuk dat je nu helemaal alleen op buitenrit durft! Buitenrijden is toch wel optimaal genieten :D.

Bedankt! Is idd echt genieten! :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:53

Gelukkig is er nog hoop haha.

maar met zo'n gebied naast stal is het ook wel erg aantrekkelijk!

Hier helaas fietspad naast een 80km weg, durf dat toch echt niet aan.

Leuk paard heb je!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 15:57

Jammer dat je geen goeie uitrijmogelijkheden hebt... Ik heb idd heel veel geluk met de omgeving :D Dankje!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:03

Haha ik ben precies het tegenovergestelde , op buitenrit nergens van onder de indruk , maar owee als hij in de bak een bokje geeft of een sprintje trekt := >;)

Wel super van je dat je dit is gelukt ! Dat valt niet mee om zo`n stap te nemen !

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:37

Wauw, wat een vooruitgang! Dit geeft me hoop!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 11:03

Bedankt allebei! :D En dit was ook zeker het doel van dit topic xLes, veel succes met buitenrijden en vooral rustig verder blijven oefenen! :))

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:21

Super! Ik ben ook aan het oefenen.....als er een vrachtwagen aankomt sta ik er al naast en mijn paard staat dan te kijken...wat doe jij nou? Is nergens van onder de indruk en schrikt nooit, hoogstens een pasje opzij. Braver paard kun je niet hebben.....maar wat je al zegt: Het zit tussen mijn oren. Volgend jaar maak ik ook een topic net als de jouwe :-)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 12:19

That's the spirit! Veel succes, en vooral plezier blijven maken! :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:29

Wat goed zeg! Buitenrijden is zo fijn, wat goed dat je het toch een nieuwe kans hebt gegeven en het nu ook zo goed gaat.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:12

Super leuk dit!! Omgeving ziet er ook onwijs mooi uit daar. Lekker doorgaan met genieten!! :D :D <3

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 21:13

Bedankt happypaardje en Vincy! :D Genieten blijven we zeker doen :)