Even iets over mij zelf; Ik ben al van kinds af aan met paarden bezig en het is mijn grote passie. Door het omgaan met paarden en rijden blijft mijn lichamelijke conditie op pijl. In het kort over mijn beperkingen; Rug-Scoliose = vast gezet met pennen / evenwicht stoornis / longinhoud -20% .
Rijden is voor mij echt een uitdaging, de uitdaging zoek ik dan ook in het Recht Richten van het paard.
Door het vele rijden van verschillende paarden, heb ik toch een dusdanig creatief rijkunstig gevoel ontwikkeld. Niet elk paard is even geschikt voor mij qua bewegingen.
Maar nu mijn Topper waar ik dit Topic aan wijd.
Ik heb meerdere eigen paarden gehad, maar dit paard is toch wel mijn Once in a lifetime paard!

Mijn mooie vriendin genaamd Nikita de La Fazenda van 23 jaartjes jong. Haar vader is Zeoliet.
Sinds 4jaar rijd en verzorg ik haar, sinds 2 jaar is zij mijn eigen paard. Nikita is een vrij onzeker paard van karakter maar wel erg temperament vol. Vanaf de dag dat ik met haar werkte hadden we een klik, het voelde meteen heel vertrouwd. Door haar te rijden kreeg ik weer hoop om toch ooit eens in de klasse M1 uit te komen. Nikita is in haar jongere jaren opgeleid door Johan Rockx; dus netjes aangereden en geschoold. Ze is nooit uitgebracht op wedstrijden vanwege haar onzekerheid. Dus ik heb de gok gewaagd om haar op wedstrijd te starten in 2014, meteen in het L1; het ging erg snel met onze winstpuntjes.
2015
Aangezien ik alleen in het voorjaar en zomer seizoen kan trainen en wedstrijd-rijden, zijn we dit jaar in het L2 gestart. Vroeg in het voor jaar heb ik het rijden weer kunnen op pakken, ik rijd op de weide waar mijn paardjes op lopen(geen rijbak tot mijn beschikking) Onze 1e wedstrijd in het L2 was een in-komer op vreemd terrein, ze was gespannen maar eerlijk daar was ik al erg blij mee.

Onze 2e wedstrijd was gelijk de selectie voor de Friesche Kampioenschappen, mijn doel was om een leuk proefje neer te zetten voor een Winst punt, op de selectie proef scoorden we in eens 203 punten waar ik behoorlijk van schrok. Onze proef van 203 puntjes ging ook erg fijn en het voelde ook goed, de 2 proef scoorden we 184p hierbij was ik lichamelijk al vermoeid door de 1e proef. Maar goed we hadden onze 1e 2 winstpuntjes in het L2 binnen, waar ik super trots op was!

We zijn samen lekker op ons eigen gemakje gaan door trainen

Er volgden nog wat wedstrijden zijn altijd met winst en prijzen thuis gekomen, elke wedstrijd is een groot feest betreft samen werking.
Algauw kregen we het bericht dat we op de Friesche kampioenschappen mochten mee rijden, was er niet meteen enthousiast over. Zag het al voor mij al die Toeters en bellen om en op het FK terrein, Nikita die alle indrukken niet kan verwerken. Kennissen hebben mij zo ver gekregen om wel te gaan starten op FK.
Jah daar rijd je dan op t FK terrein met een super relaxed paard, we hebben 2 mooie wintpunt waardige gescoord; 181 en 184p teven ook onze laatste wp voor het M1.

Onze 1e M1 en laatste wedstrijd voor dit seizoen was voor ons beide erg wennen, we eindigden met 178p. Het was erg gaaf om je wens doel te bereiken.
Ben erg trots op hoe wij samen de L2 door zijn gekomen met als afsluiter de Friesche Kampioenschappen. Geheel op mijn eigen manier van rijden en zonder dispensatie voor mijn beperking. Het samen werken met mijn mooie toppertje is een groot feest en eindigt altijd met een BIG SMILE
In 2016 gaan we hopelijk gezond weer van start in de M1!