1 jaar met Une de Pink

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muis98

1 jaar met Une de Pink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:16

nog 2 dagen en dan ben ik officieel een jaar de eigenaar van de lieve, eigenwijze draver merrie Une de Pink (roepnaam Una)

Afbeelding
Una haar eerste dag bij mij, ze had die nacht op stal gestaan en vond het heerlijk om even de benen te mogen strekken in de bak voor ze naar haar nieuwe vriendjes in het weiland mocht.

Afbeelding
In het begin veel te wandelen geweest, dan moet er natuurlijk ook op het strand gekeken worden! ze vond het volgens mij wel erg leuk weer eens op het strand te zijn want ze liep constant te dribbelen naast me

Afbeelding
Er moest natuurlijk ook gereden worden, lekker door het bos en de duinen! wat geniet ze daar nog altijd van.

Afbeelding
er zijn ook nog veel fotos gemaakt in de eerste paar maanden, rond december heeft een goede vriendin die graag eens paarden wou fotograven een paar ongelofelijk leuke fotos gemaakt van Una

Afbeelding
en rond mijn verjaardag is mijn zus langs geweest met haar camera en dan moet Una natuurlijk ook weer vast gelegd worden

Afbeelding
Afgelopen zomer zijn we ook wat lessen gaan rijden wat in het begin erg goed ging (let niet op mijn houding)

Afbeelding
Afbeelding
Het einde van afgelopen zomer kwam er een fotografe om fotos te maken van de paarden van een vriendin, gelukkig vroeg die of ik ook mee wou met Una! dus paard gepoetst en gezadeld en op naar het strand! dat was best wel even spannend want het was pas de 2e keer dat ik onder et zadel over het strand zou gaan maar wat was ze braaf (geen idee hoe het komt dat het pas de 2e keer was gezien het strand misschien een kwartiertje rijden is te paard)

Afbeelding
Afbeelding
helaas was ze erg onrustig met haar hoofd en heb ik toch maar de paardentandarts erbij gehaald! en dat was maar goed ook, blijkt achter af dat ze toch behoorlijk last van haar tanden had. En even voor de duidelijkheid, het is niet dat ik er niet eerder een paardentandarts bij heb willen halen maar het was mijn eigen onwetendheid ik dacht namelijk dat ze gewoon enthousiast was.

Als afsluiter toch nog een foto van de laatste fotoshoot (helaas kon ik de leukste niet uploaden)
Afbeelding

Ben iedere dag nog altijd super blij met mijn meisje <3 en hoop nog vele jaren met haar door te mogen brengen. commentaar mag altijd maar hou het alsjeblieft netjes ;)

_Sofie

Re: 1 jaar met Une de Pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:45

Leuk overzicht. Vriendelijke uitstraling heeft je paard :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:42

Was zo'n fan van dit paard, leuk om haar hier te volgen!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:44

Wat een leuk paard! Ziet er goed uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:47

Ik ook Kathy, zo'n leuke kop zit erop en ze was vols mij best werkwillig!

Kan me nog herinneren dat er een aanrijding was(op de kortebaan van Warmond tijdens de start) met Une de Pink dat ze een wond had aan haar buik aan de linkerkant geloof ik. Was best heftig maar ze ging gewoon door!

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 19:05

Joolien schreef:
Ik ook Kathy, zo'n leuke kop zit erop en ze was vols mij best werkwillig!

Kan me nog herinneren dat er een aanrijding was(op de kortebaan van Warmond tijdens de start) met Une de Pink dat ze een wond had aan haar buik aan de linkerkant geloof ik. Was best heftig maar ze ging gewoon door!

dat is nieuwe info voor mij! wel leuk om te horen dat Una "fans" heeft! het is echt een schatje, alleen trapt ze met zadelen, vind ze duidelijk niet lekker, nu ik hier van hoor vraag ik me af of het daar misschien van zou kunnen komen! verder is mevrouw een beetje nukkig de laatste tijd! normaal kwam ze altijd als ik haar riep maar na een tandarts bezoek en even later een buitenrit (een dikke week later) komt ze niet meer.

vinden jullie het trouwens leuk als ik wat meer probeer te plaatsen over Una?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:08

Dat denk ik niet, als ik dat zo hoor zou dat eerder kunnen komen door een maagzweer. Daar worden paarden vaak nukkig van in de omgang en met aansingelen.
Ik kan me trouwens niet meer zo goed herinneren waar die wond zat. De boom van de sulky brak en het hout prikte in haar huid. Ik stond er bovenop en schrok me rot, maar Une ging gewoon door.

Edit, ik heb niet zelf met haar gewerkt, maar ik heb voor een andere stal gewerkt en een vriendinnetje van mij werkte voor de stal van Cees waar Une stond.

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 19:11

wauw, toch een taaier paardje dan ik dacht! hmm zal de dierenarts eens vragen zou fijn zijn als het inderdaad opgelost zou kunnen worden!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:06

Leuk dier :D