Femke, de super New Forest!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeArrow

Femke, de super New Forest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 10:12

Hee iedereen,

Het leek mij wel eens leuk om mijn verhaal te delen, het verhaal van Femke en mij. Er stond een paardje, Niecky op de manege. Het was een schuw paardje maar mijn vriendin en ik hielden er van om met haar te knuffelen en onze band te versterken. Het was al snel duidelijk dat Niecky niet geschikt was voor de manege en dus ging ze weg, natuurlijk waren wij verdrietig maar wat er voor terug kwam zou ik nu nooit meer willen ruilen!

Fee en Femke kwamen aan en ze zijn nog steeds onafscheidelijk. Toen ik haar zag sloeg mijn hart over, Femke, wat een prachtig dier. Ze moest eerst wat wennen op de manege en van de eigenaresse mocht ik aan de slag met haar. Ik begon met vrijheidsdressuur, schriktraining en grondwerk waar ze toen maar nu ook nog steeds veel plezier in heeft! Ze leerde al snel de kunstjes buigen, knuffel en een begin aan kus, ze had echt talent.

Fee en Femke waren beide drachtig maar nog niet zo lang dus begonnen wij met beleren. Femke had een koel karakter, ze was rustig en absoluut niet voorwaarts. Het beleren ging soepel, ik ging er op en de eigenaresse begeleide mij. Femke heeft in het begin nog nooit gebokt, gesteigerd en ze is er nooit van door gegaan.

Femke beviel van een prachtig veulen, Bodhi. Hij was super speels en een beetje lomp maar dat was Femke tevens ook. Ik ben gaan trainen met Bodhi op het gebied van lopen met een halster, het halster omdoen, weg zijn van Femke, poetsen enzovoort. Later ben ik ook weer met Femke gaan rijden, Bodhi rende er naast en dit was echt een super gave en leuke ervaring! Uiteindelijk mocht ze de les zonder Bodhi in maar ze trapte naar elk paard, deed haar hoofd tussen haar benen en maakte een soort van jambette beweging (DEZE HEB IK HAAR NIET AANGELEERD.).

Bodhi ging weg samen met het veulen van Fee: Sunny. Femke sterkte aan en werd druk, ze wou hard, draaide om, gaf wel eens een bok en schoot er vandoor. De eigenaressen en ik hebben veel met haar getraind en uiteindelijk ging het goed! Ik reed elke woensdag avond met Femke in een les en later reed ik ook in mijn eigen les met haar.

En nu dan de titel? Waarom is Femke voor mij een super New Forest. Ze doet letterlijk alles voor me, ze probeert nieuwe dingen uit ook al vind ze het lastig, we leiden elkaar er door heen. Wanneer ik verdrietig ben laat ze mij weer lachen, ik kan altijd bij haar terecht. Ze kan super mooi dressuren, vooral voor haar leeftijd. In springen zie ik dat ze echt opbeurt, we hebben nog maar een springles gehad en ze vond het lastig (hiervoor had ze natuurlijk wel al eens vrijgesprongen) maar je zag dat ze er plezier in had. We zijn zonder zadel gaan rijden en gaf geen kik, ik ben super trots op haar.

Afbeelding

Een leuke foto die ik niet kon uploaden :(
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=vfjy ... jnKs9UvfC0

De video van de springles:
http://www.magisto.com/album/video/KCx- ... 8EDmEwCXh4

Bedankt voor het lezen :)

Lotte1801

Re: Femke, de super New Forest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:33

/3 <3 /3

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:45

RIJ-ITP -> SPR-ITP

Martinemid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:57

Leuk! Mooi beestje!

EsmeeArrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 08:17

Martinemid schreef:
Leuk! Mooi beestje!

Dankuwel :)

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:54

Leuk dat je zo'n band hebt met je paard! Ook leuk filmpje. (Handig he, magisto. Ik gebruik het ook weleens.)

EsmeeArrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 14:27

Lifebee schreef:
Leuk dat je zo'n band hebt met je paard! Ook leuk filmpje. (Handig he, magisto. Ik gebruik het ook weleens.)

Bedankt! :) Het is niet mijn paardje maar een pony op de manege waarmee ik super veel mag dus ik ben de eigenaren van de manege hier ook elke dag opnieuw dankbaar voor <3 En Magisto vind ik ook heel leuk, ik edit wel eens met Sony Vegas Pro maar wanneer ik hier geen zin/tijd voor heb gebruik ik magisto :)

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:10

Leuk hoor!