Ik kan mijn blijheid niet op. Zojuist hoorde ik van mijn moeder dat ze via een kennis, een man van in of tegen de 80 een 8jarige draversmerrie aangeboden heeft gekregen voor niks. De merrie heeft in de drafsport verschillende prijzen gewonnen, heeft nooit iets gehad en heeft een goed stamboom. Ook is ze dressuurmatig gereden. Nu vind ik het al heel wat dat deze man zomaar een goed paard weg doet voor niks, maar mijn moeder zegt dat het wel goed zit en de man zijn boerderij weg wil doen, en zo ook de merrie. Nu wil hij wel, áls we haar aannemen, dat ze tot de dood bij me blijft. Ook als ze niet meer bereden kan worden (tenzij ze echt iets krijgt waardoor ze lijd natuurlijk en het niet meer kan) Ook heb ik een niet al te dure stalling in de buurt gevonden met veel faciliteiten, een natuurgebied vlakbij maar hierbij moet ik dan wel langs een weg, wat de man liever ook niet heeft.. De stalling zou ik opzich wel kunnen betalen, maar heb wel een uitkering (na een ontsteking in mijn been te hebben gekregen en ik niet kon werken etc. maar ben wel weer druk op zoek naar werk) en mijn moeder zou ook wel wat op kunnen vangen wanneer er wel ineens veel kosten gemaakt moeten worden. Toch zou ik het liefst alles onafhankelijk willen kunnen betalen.
Na al veel ellende te hebben gehad met de eigenaren van mijn vorige verzorgpaarden (leugens, afspraken werden niet na gekomen etc..) ben ik het wel beu en verlang ik naar een eigen paard omdat ik het erg begin te missen. Ook rondjes rijden in een manege bak heb ik al 13 jaar gedaan op de dichtstbijzijnde manege (6km verderop wat ik met de fiets moet doen) waar ze nooit iets bijzonders deden.
Mijn moeder was er zelf ook best enthousiast over ondanks dat ze zelf niet meer rijd, en we gaan van de week even kijken.
Ik zou het super vinden om eindelijk een eigen paard te kunnen hebben en heb hier dan ook veel voor over, maar toch zou ik jullie meningen willen horen met eventueel tips.