mijn nieuwe aanwinst Gin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lolotjeh

mijn nieuwe aanwinst Gin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 17:13

Vandaag heb ik een welsh A pony van 2,5 gekocht.
kent nog niks en heeft nog een hoop te leren.
hij heet Gin je spreekt het uit als Gien de G op z'n engels.
Hij is hengst en dat zal hij voorlopig nog wel blijven als het goed gaat.
hij is in eerste instantie als gezeldschap voor mijn grote haflinger ruin Yuran tot hij 3 is dan kijken we wel verder.
en hier zijn wat foto's.

Afbeelding
dit is hem Gin.

Afbeelding
volgt yuran al gelijk het scheelt al een hoop dat yuran is opgegroeit met shetlanders en dat is te merken ook.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en nog een leuke foto van mijn schatjes samen tot slot

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 08:03

Afgelopen weken had het vermoeden gehad dat mijn kleine mannetje iets mankeerde en toen ik zijn adem rook gingen er meteen alarm bellen rinkelen en heb de zelfe avond nog contact op genomen met de tandarts. En kon meteen de dinsdag komen en werd hij behandeld door hem.
Mijn vermoeden dat z'n probleem daar zat was juist...
Hij had niet alleen enorme haken maar ook twee heftige diastases dat bij een 2,5 jarige niet voor komt en blijkt hier ook goed ziek van te zijn. En heeft aan bijde kanten in z'n onderkaak gaten zitten ter grote van €2. De troep dat er uit kwam had een hele nare geur en had over duidlijk pijn dat hij naar achter ging hangen en bijna om viel moest ik hem onder steunen.
De indruk was zo groot dat we vergeten zijn om foto's te maken en niet alleen ik maar ook de stal baas en nog een paar mensen zijn er van geschokken hoe ernstig het was.
De tandarts zei als ik nog langer had gewacht had je geen pony meer....
Het arme mannetje is ook meteen aan de antibiotica gezet voor 3 dagen en mag de eerste paar weken geen hooi eten. En 2 keer per dag zijn mond spoelen. Hij is al vermagerd en hebben we geimpviseerd met gewone muesli en water om er slobber van te maken. En heb zelf zo snel mogelijk senior prioris op gehaald en eet er in met alle enthousiastme in dat hij zijn diep in het prutje duwd om een hap te nemen.
En inmiddels is hij heel wat op geknapt. Hij begint nu brutaler te worden maar ook veel vrolijker dan hij was. En begint ook mijn haflinger Yuran uit te dagen zo als een jonge pony zou moeten doen.
Ondanks dat hij een groei achter stand heeft en de pijn nu weg is zal hij zijn groei hopelijk snel in halen.
Het is zo'n lief beestje en dit is hem ook helemaal voor me maar ook het perfecte maatje voor yuran en als die twee elkaar zien beginnen de ogen te schijnen en oortjes recht op hen koppies staan en groeten ze elkaar vrolijk en hoop dat dit zo lang blijft en de band met me kleine man ook beter word.
Ik ga vandaag nog wat foto's maken van mijn schatjes en even lekker vol op knuffelen wat ze allebei heerlijk vinden.

meisje_

Re: mijn nieuwe aanwinst Gin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 08:14

Wat een leuk dier!
Germ hoe komt hij aan die gaten in zijn kaak?

En gewoon nieuwschierigheid waarom laat je hem hengst? :o

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 08:48

Die gaten komt door dat er voer tussen zijn kiezen klem is komen te zitten door dat doppen te lang zijn blijven hangen...
Ik laat hem hengst zo dat hij zich beter ontwikkeld en er komt zeker nu geen casteratie omdat hij nu nog te zwak is door de ontsteking in z'n mond dat er al heel lang zit.
Het arme dier heeft een oude paarden probleem en dat is wel eerst genoeg zo voor hem.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:36

Ah oke, dus t voer is als ware gaan rotten daar germ :(
Ah oke voor de ontwikkelkng dus. Ik dacht mss voor de fok!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:40

Wat een leuk beestje? Heb je hem zelf genoemd? Zijn naam is namelijk erg toepasselijk, "Gin" betekend Zilver in het Japans :)

Edit: heb even je berichten gestalkt en als je schildpadjes Natsu en Yukio heten dan heb je hem indd zelf genoemd :P

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 00:12

Vandaag heb ik ff foto's gemaakt van gin en het is al duidelijk te zien dat hij al een stukken vrolijker is.
Wel heeft hij nog moeite om brokjes te eten en heeft nog duidlijk wat last van z'n mondje.
Wel toont hij intresse in de dames op stal en maakt ze graag de kop gek tot gieren en stijgerend en zelfs bokkend aan toe :+
Wel komt hij graag naar me toe voor een knuffel en een kus of een heerlijke krabbel beurt.
Hij blijft voorlopig aan de senior prioris wat hem heel goed doet.
Hier zijn wat foto's van Gin.

Afbeelding
Hier probeerd hij wat brokjes te eten waar hij duidlijk nog veel moeite mee heeft.

Afbeelding
Hier kijkt hij even heel lief en zie die schattige kleine oortjes ook op z'n koppie.

Afbeelding
Hier is hij ff met Yuran aan het snuffelen en dagen elkaar graag wel eens uit voor een spel.
Als Yuran het niet doet dan doet Gin het wel en het gaat er soms lekker ruig aan toe dat ik af en toe moet ingrijpen om Gin te beschermen voor de buldozer genaamd Yuran. :+

Hikarii schreef:
Wat een leuk beestje? Heb je hem zelf genoemd? Zijn naam is namelijk erg toepasselijk, "Gin" betekend Zilver in het japans

Haha dankje.
Heb bewust naar een passende naam gezocht en kwam op uit op Gin.
De reden hier voor is om dat hij zo zachtaardig uitstraald maar met een verborgen eerlijke karakter en z'n kleur hielp ook extra mee. Dus is hij om gedoopt van Charles naar Gin wat ik beter bij hem vind passen.

meisje_ schreef:
Ah oke voor de ontwikkelkng dus. Ik dacht mss voor de fok!

Fok mischien ligt er net aan hoe hij zich ontwikkeld en hoe hij gaat uitgroeien zo wel kwa hoogte als als karakter.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:55

heb gister avond op gin's vader gegoogled en wauw wat een pracht beest en hoop dat gin uiteindelijk ook zo zal gaan uit groeien.
dit is hem dan gin's vader
Afbeelding
shore brooks hot gossip