Riddertournooi Plessis-Bourré

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Airnt

Riddertournooi Plessis-Bourré

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 10:48

Afgelopen september, aan het einde van een lange tournée door engeland, op de terugweg naar huis, hebben we deelgenomen aan het tournooi van St Michael bij chateau Plessis-Bourré in Anjou.

jousten met historische lansen (echte), boogschieten te paard (in dameszadel), behourden gevechten te voet.

mooie film, helaas heleaal in het Frans (afgezien van het interview met ondergetekende)

Airnt

Re: Riddertournooi Plessis-Bourré

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 22:02

Voor diegenen die niet 23 minuten franse gewouwel doorstaan:

2:16 eerste actie
12:20 dameszadel wapenvaardigheden
18:07 het steekspel

gerlienke

Re: Riddertournooi Plessis-Bourré

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:16

Ik heb even de stukken bekeken die jij in je post hebt aangegeven omdat ik geen Frans kan. :)
Mooi gefilmd en in elkaar gezet, Ik heb respect voor de dames die zo met een dameszadel rijden en de vaardigheden die ze laten zien _/-\o_ , ik zou het niet durven. :o
Het steekspel ziet er spectaculair uit, maar houden ze de ruiters daar nou nooit verwondingen aan over? Loop dat me dat altijd af te vragen.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:33

Geweldig, Super mooie film. Kan helaas geen Frans verstaan maar de bilden spreken voor zich. Hier in Zweden is dit ook een populaire tak van sport. Alleen jousting word hier niet voor de punten gereden alleen maar als show.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:21

die lansen zijn best wel sterk en met staalpunten (kronen), dus je hebt een goed harnas nodig.. aar die werken wel.

ja in zweden geef ik regelmatig les aan mensen uit die scene