Ciento en ik hebben een tijdje geleden onze eerste topic geopend, maar ik vond het nu tijd worden voor een tweede. Ciento heb ik sinds 16 januari 2015 dus ik heb hem nu bijna 10 maanden. Na een wat ongelukkige start omdat we elkaar niet altijd goed begrepen gingen we eindelijk de goede kant op! Helaas bracht een ongeluk wat roet in het eten.. Ik ging met een vriendin, haar paard en Ciento naar het strand. Ciento was ontzettend braaf op de trailer (vrij nieuw voor hem) en ook daar aangekomen ging het goed. Mijn grote watje ging stoer voorbij een speeltuintje met spelende kinderen maar toen kwamen we op het strand aan. Meneer sloeg compleet in paniek en ging in volle galop terug naar de trailer. Helaas ging het mis in een bocht en hij gleed uit en viel bovenop mij. Ciento kwam er zonder ook maar iets vanaf ik helaas niet.
Mijn knie, alleboog en zij lagen opengeschuurd, dit zorgde voor een lage bloeddruk waardoor ik niks anders kon dan liggen anders ging ik van mijn stokje. Verder had ik een gekneusde heup. De 1e week kon ik helemaal niks behalve liggen maar daarna ging het wat beter. Ik zat vol met verband en moest dat om de 2 dagen bij de dokter laten vervangen. Gelukkig was het na 2 weken dicht en mocht het verband er eindelijk af! In week 3 ben ik weer begonnen met het poetsen en longeren van Ciento en uiteindelijk in de 4e week ging ik er weer op!
Mijn zij:

Ciento is al een vrij onzeker paard en ik merkte dat hij na mijn val nog onzekerder was geworden mede omdat hij dat van mij aanvoelde natuurlijk. Ik ben vrij snel weer begonnen met lessen om het vertrouwen in elkaar terug te vinden en wauw binnen no time ging het nog beter dan voor mijn val! Ik ben ontzettend trots op mijn kleine watje die zo ontzettend leergierig en werkwillig is
.Afgelopen maand zijn we weer een maandje bezig met rijden en een stalgenoot kwam langs om wat foto's maken! We hebben nog een lange weg te gaan maar in 10 maanden hebben we zeker al heel veel bereikt!
Ciento / Ruin/ 10 jaar / 1.64 / Andalusiër x ???? / Grijsschimmel / geen niveau
We hebben nog veel te leren, dat weten we ook en daar zijn we mee bezig dus wees lief voor ons
10 maanden geleden..

En dan de foto's van afgelopen week

Vooral de galop is nog een werkpuntje maar het is al geen paniekgalop meer

Nog een paar gewone

Een reactie zouden wij leuk vinden!
)
)! Komt helemaal goed met jullie!