Ponykamp gezocht :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ragus_tommy

Ponykamp gezocht :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 18:24

Hallo bokkers!

Het duurt nog best wel een tijdje voor de zomervakantie is begonnen, maar ik heb er nu al super veel zin in en je kan nooit vroeg genoeg beginnen met zoeken :').
Ik ga (waarschijnlijk) met 2 andere meiden op kamp :o

Mijn 'eisen' zijn:
- De manege moet er goed verzorgd uitzien! :)
- De groepsgrootte maakt niet veel uit, zolang er maar wel verschillende groepen zijn (ingedeeld op leeftijd en niveau) waar je les mee heb en een buitenrit mee maakt.
- De leeftijden maken niet uit, als je maar in een groep zit met dezelfde leeftijdscategorie
- De prijs moet ongeveer (mag ook heel klein beetje uitschieten) tussen de 300 en 400 euro zijn
- Je mag je eigen paard meenemen
- Het zou leuk zijn als je de hele week op hetzelfde paard (pony mag natuurlijk ook :Y) ) rijd, maar is niet perse een must
- Ik vind het ook leuk als we vaak buitenritten maken in het bos
- Als je op het strand kan rijden is helemaal geweldig (hoeft niet perse)
- Ik zou het ook fijn vinden als we dressuur- en springles krijgen
- Het kamp moet maximaal 2 uur rijden zijn vanuit Friesland (Limburg, Brabant en Zeeland dus niet)
- Elke dag rijden
- Leuke afwisseling

Oke wat een mega lijst :')
Groetjes RaTo

Eloya

Re: Ponykamp gezocht :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:27

Les chaveaux in buinen!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:29

www.leschevaux.nl !
Elke dag buitenrijden, dressuurles, springles, springwedstrijd, eigen pony mag mee en past binnen je budget!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:57

De Treekhoeve in Leusden :D

Is erg gaaf. Je kan er ook een sgw week doen. Ga ik dit jaar weer doen :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:00

ik zou m neit zo heel snel aanraden, maar manege poelenburgh?

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 20:53

LiannePuthzy schreef:

waarom dan niet? :)

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 20:56

sterreke98 schreef:

ja had ik ook al een keer gezien. Lijkt me ook heel gaaf, maar ik heb een tinker en die is niet de beste springkampioen :') en met die (vaste?) hindernissen enzo lijkt me niet zo slim, omdat hij wel van balken slopen houd 8)7 Maar bedankt voor je reactie, we hebben nog ruim een half jaar dus misschien O:)

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:58

Manege gasselte in gasselte

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:06

ragus_tommy schreef:
sterreke98 schreef:

ja had ik ook al een keer gezien. Lijkt me ook heel gaaf, maar ik heb een tinker en die is niet de beste springkampioen :') en met die (vaste?) hindernissen enzo lijkt me niet zo slim, omdat hij wel van balken slopen houd 8)7 Maar bedankt voor je reactie, we hebben nog ruim een half jaar dus misschien O:)

Misschien zou je met de cross een leenpaardje kunnen krijgen?

In overleg kan er erg veel :)

Ik heb een ontzettend leuke week gehad.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:45

ragus_tommy schreef:
LiannePuthzy schreef:

waarom dan niet? :)

ik vond t nie heel geweldig, was opzich wel leuk, alleen de begeleiding was een beetje chagerijnig. maar dit is ook al weer 3 jaar geleden

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:49

Eekwal!!! Ik kom ook uit Friesland en ik ben 3x op Ponykamp geweest en alle keren daar! Het ligt in Emmen en vanaf de manege rij je meteen het bos in het is echt superleuk en het is onder je budget!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:18

ragus_tommy schreef:
- Het zou leuk zijn als je de hele week op hetzelfde paard (pony mag natuurlijk ook) rijd, maar is niet perse een must

Even uit nieuwsgierigheid: waarom is het tweede punt belangrijk, als je je prive-pony meebrengt? Dan rij je toch sowieso de hele week op jouw eigen pony? Die delen ze heus niet zomaar aan een ander kind in, lijkt me.

Ik vond vroeger Het Lamoen in Markelo heel erg leuk, maar of ze aan al je eisen voldoen… je kunt het ook overdrijven, he :9

In ieder geval veel plezier gewenst op het kamp waar je heen gaat!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:21

Manege de Bongerd. Daar ging ik vroeger altijd heen, alleen heb ik geen idee hoe het nu is daar.

We gingen op een gegeven moment met een vaste groep van 10 meiden en soms zelfs 2 weken :))

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:23

Andra_S schreef:
ragus_tommy schreef:
- Het zou leuk zijn als je de hele week op hetzelfde paard (pony mag natuurlijk ook) rijd, maar is niet perse een must

Even uit nieuwsgierigheid: waarom is het tweede punt belangrijk, als je je prive-pony meebrengt? Dan rij je toch sowieso de hele week op jouw eigen pony? Die delen ze heus niet zomaar aan een ander kind in, lijkt me.

Ik vond vroeger Het Lamoen in Markelo heel erg leuk, maar of ze aan al je eisen voldoen… je kunt het ook overdrijven, he :9

Ik denk dat haar vriendinnen geen eigen paard hebben.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:55

Oh, op die manier!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:02

Erve meenderinkboer in markelo! 399,- als je geen eigen paard mee hebt, eigen paard weet ik zo even niet
Geen strand
Mogelijkheid eigen paard
4/8 persoons slaapkamers
Maaltijden goed verzorgd
Tuig&paarden staan er goed bij
Spring en dressuur les, aan het eind ook een wedstrijdje
Zat in het markeloose bos rijden

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 20:39

Andra_S schreef:
ragus_tommy schreef:

Haha ja een beetje raar die punten onder elkaar O:)
Nou mijn vriendinnen hebben allebei geen eigen paard en zouden het wel leuk vinden als een (verzorg)pony/paard voor de hele week hebben.

En ja t zijn vreselijk veel 'eisen' hahaha

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 20:40

Angelaa2 schreef:
Manege de Bongerd. Daar ging ik vroeger altijd heen, alleen heb ik geen idee hoe het nu is daar.

We gingen op een gegeven moment met een vaste groep van 10 meiden en soms zelfs 2 weken :))

Daar ben ik al 2 kampen geweest! Was echt geweldig, maar het leek me leuk om ergens anders naartoe te gaan :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:48

Ruitercentrum het fjordenpaard paard in Een (drenthe) voldoet zo goed als aan al je eisen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:04

ragus_tommy schreef:
Angelaa2 schreef:

Daar ben ik al 2 kampen geweest! Was echt geweldig, maar het leek me leuk om ergens anders naartoe te gaan :)

Oke wat leuk! :) Snap wel dat je een keer iets anders wil.

Het fjordenpaard schijnt ook heel erg leuk te zijn. Helaas geen eigen ervaring :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:26

Het fjordenpaard heb ik enkel een rit van 3 uur gemaakt, met nog 4 ruiters, tuig zag er noet in topconditie uit, maar pastte wel, en er is altijd wel n leuke pony tussen voor iedereen

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:34

Op het fjordenpaard rij je alleen maar buiten, geen lessen in dressuur en springen. :) Dus misschien niet helemaal wat TS zoekt, maar zeker wel leuk!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:39

Wij hebben een ponykamp aan zee elke zomer. Met sowieso veel buiten/strand ritten en veel verschillende lessen en clinics. Alleen moet iedereen bij ons zelf een paard/pony regelen (maar daardoor is onze prijs dan weer niet zo hoog 80 - 100 euro)

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 16:27

teiger150 schreef:
Wij hebben een ponykamp aan zee elke zomer. Met sowieso veel buiten/strand ritten en veel verschillende lessen en clinics. Alleen moet iedereen bij ons zelf een paard/pony regelen (maar daardoor is onze prijs dan weer niet zo hoog 80 - 100 euro)

Oh dat klinkt wel leuk! Alleen jammer dat ik de enige ben met een paard, zouden mijn vriendinnen niet een paard kunnen huren daar of ergens anders? En hoe heet het kamp eigenlijk :D ?

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:52

ragus_tommy schreef:
teiger150 schreef:

Oh dat klinkt wel leuk! Alleen jammer dat ik de enige ben met een paard, zouden mijn vriendinnen niet een paard kunnen huren daar of ergens anders? En hoe heet het kamp eigenlijk :D ?

Ponykamp Groote Keeten: https://www.facebook.com/Ponykamp-Groot ... tos_albums

We hebben alleen een FB pagina, omdat we als de inschrijvingen opengaan vaak meteen al vol zitten en een reserve lijst hebben. :Y) We hoeven dus nooit echt veel reclame te maken. We huren het terrein van rijvereniging Callinge dus hebben we echt geen eigen paarden. 1 van mijn pony's heb ik al uit geleend voor de rest neemt iedereen zelf paarden/pony's mee, zelfs de begeleiders.

We hebben ook elk jaar een kür op muziek: