Hoe verwen jij je paard/pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmyKabal

Hoe verwen jij je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 13:47

Hey allemaal!

Brand los! Vertel hier hoe je jou paard of pony nou écht kan verwennen!!

Ik kan bv. mijn pony Bloem in slaap Borselen. Lekker een uurtje poetsen en ze is in een diepe slaap! Daarna gaat ze lekker uitrekken en laat ik haar lekker rollen en geef ik haar een beetje slobber!

Vertel jou ervaringen en leuke verhalen over jou en je paard of pony geheel ontspannen. Ontspannen rijden verhalen mogen uiteraard ook! :j

Brand los!

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:06

Laats was ik op stal met een regenachtige dag, toen heb ik Timber eerst gepoetst, hoeven gevet, staart helemaal uit geborsteld, onder tussen stond de waterkoker aan voor slobber daarna heb ik hem de slobber gegeven en hij vond het heel erg lekker!
Hij zat helemaal onder :') :
Afbeelding

AmyKabal

Re: Hoe verwen jij je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 14:18

Hahaha geweldig om te zien hoe paarden van slobber kunnen genieten! Bloem zag er ook zo uit! Alleen is zij wit! :') en vervolgens zat onze shet haar mond af te likken... Hij vond het ook wel lekker _O-

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:21

Ik verwen mijn paard door hem vooral gewoon paard te laten zijn. Dat betekent 24/7 buiten met soortgenoten en juist niet te veel gefrunnik aan hem.

Tenminste, echt 'verwennen' is dat niet, het is meer gewoon 'normaal'. Extra dingen om hem te 'verwennen' heeft hij niet nodig, dat is meer voor mijn eigen gevoel.

Uiteraard kroel ik wel eens op zijn favoriete plekjes, zoals paarden dat onderling ook bij elkaar doen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:30

OPG -> PP

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:33

Door een worteltje en een appeltje door haar muesli te doen. En door niet al te lang poetsen, poetsen vind ze verschrikkelijk saai :')

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:34

Een plukje hooi geven tijdens het borstelen. Sowieso vond ze borstelen erg fijn.
Een wortel of een snoepje geven.
Of mijn paard verwennen met inderdaad 24/7 buiten zetten, mits voldoende ruwvoer anders stond ze liever op stal.
En natuurlijk kroelen op haar favoriete kroelplekje.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:37

slobber absoluut met stip op nummer 1 hier..

meneer heeft het het liefst goed nat..

eerst twee of drie grote slokken en daarna staat hij het echt naar binnen te zuigen..
laat het vaak ook nog even door zijn mond heen en weer rollen alsof het een bijzonder goed wijntje is, waarbij hij heeeeeeeeeeel langzaam wat kauwt.

de laatste happen als het vocht een beetje weg is, dan pas gaat hij 'eten' ervan.

meneer heeft ook de gewoonte dat als de emmer leeg is (wat er ook in zat), hij hem om en opzij duwt, echt bewust. kijkt je dan ook erbij aan.. 'klaar, je hebt nu de eer om mij terug naar de wei te brengen'.

deksel schreef:
Door een worteltje en een appeltje door haar muesli te doen. En door niet al te lang poetsen, poetsen vind ze verschrikkelijk saai :')

amen hier.. die van mij vind dat gefrut met borstels gewoon een regelrechte straf.. 10 minuten krijg je en dan straalt hij uit dat hij er toch echt wel schoon genoeg van heeft.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:42

Slobber.... Daar doen de meeste paarden wel een moord voor denk ik. Zeker als ik hem nog compleet maak met wat muesli, appeltjes en een worteltje. Zelfs mijn konijnen doen een rondje van vrolijkheid als ik aan kom met hun bakje slobber.

Verder een flinke poetsbeurt was bij mijn fjord een mega succes. Vooral even op de buik, schoft en kont. Vaak bleef ze nog even beteutert staan kijken als ik haar weer in de wei zette.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:46

Mijn paard kon ik juist absoluut niet blij krijgen met een emmer slobber. Ze weigerde het te eten. Raar paard. :+

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 15:10

Bloem staat altijd al 24/7 buiten met altijd eten om zich heen. Eigenlijk word ze al genoeg verwend! Allemaal vriendjes en vriendinnetjes om d'r heen. poetsen, en een emmer slobber doet haar goed. En gaat daarna ook volle galop + een bokje terug naar d'r maatjes!

Channn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:55

Een uitgebreide poetsbeurt doet het hier ook altijd goed! En dan vooral met de zachte poetshandschoen, daar kan 'ie echt van genieten.

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:44

ook hier doet een uitgebreide poetsbeurt het goed!! En natuurlijk al die koekjes :+

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:08

Als ik mijn pony verwen dan krijgt hij tijdens het borstelen hooi met stukjes appel en wortel erin. Borstelen vind hij zoiezo fijn. Daarna gaan we spelen in de wij en gewoon lekker knuffelen :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:21

Door aan haar tietjes te spelen :~ :~

Zonder flauwekul, ze vind het echt heerlijk als ik de velletjes tussen haar tepels weghaal en wat kriebel :')

Met poetsen en eten maak ik haar lang niet zo vrolijk.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 08:26

xSlvna schreef:

Zonder flauwekul, ze vind het echt heerlijk als ik de velletjes tussen haar tepels weghaal en wat kriebel :')

Hahah geweldig! Mijn merrie vind dat echt een ramp :')

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:28

Ik geef wel 1 x per maand een verwendag. Soms wel een maand lang elke week en soms 1 x per maand. We doen niks anders dan lekker even poetsen en eten! Ik ga lekker voeren met extra snoepjes en hij eet super langzaam dus ik ondertussen grondig poetsen :D of met een zachte borstel zijn hoofd poetsen, zaaaaalig! Dat doe ik dan ook lekker lang en hij valt dan in slaap <3 als ik merk dat ie echt beweging nodig heeft (ongeduldig doet) gaan we even wandelen gewoon met halster. Hij staat overdag altijd buiten dus het is niet dat ik hem lekker in zijn wei zet, maar juist in zijn stal met lekker wat hooi dat vind hij geweldig! En dan na kwartiertje weer in de wei. Tuurlijk nog even een appeltje :)

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:34

Ze vind het hier heerlijk als ik d'r op d'r schoft kriebel. En een scheerbeurt :') mr daar wachten we nog even mee tot februari.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:35

Ik verwen mijn minipony door met haar te voetballen en haar soms wat lekkers te geven of haar te kroelen op de plekjes waar zij moeilijk bij kan. Daarnaast mag ze aan het werk anders raakt ze verveeld ook als ze buiten staat met haar vriendjes. Ze wilt ook vooral veel aandacht. Het is ook niet echt een paarden pony ze is meer vermenselijkt lijkt het. Mijn andere paard wilt wel liever bij zijn paardenvriendjes staan en die wilt ook het liefst niet al te lange poetsbeurten en die houd ook niet echt van het werk wat we nu doen. :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:59

Een lekkere bak slobber na het rijden! Daar wordt mijn pony echt happy van. En gewoon van lekker paard mogen zijn met zijn beste vriendje.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:23

Mijn veulen is gek op worteltjes!

De andere drie maak je blij met warme slobber en mijn rijpony wordt heel erg blij van een ritje door
het bos :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:24

xSlvna schreef:

Haha ja mijn Shetlandermerrie gaat daar ook altijd heeeelemaal voor staan. Dat vindt ze heerlijk :j
Mijn andere merrie wordt al woest als ik ernaar kijk }>

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:36

Apple hier ook, heb er 2 staan maar de ander verkoopt me al een shop als ik in de buurt kom :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:40

Appels over alles en daarna zeker weten slobber.