Welk ponykamp is leuk om te begeleiden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Claudxx

Welk ponykamp is leuk om te begeleiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 11:06

Hoi bokkers!

Ik heb afgelopen jaar bij 2 verschillende maneges ponykampen begeleid en daar ben ik er achter gekomen dat kinderen mij een hele leuke begeleider vinden en dat ik het ook erg leuk vindt om te doen. Alleen heb ik 2 keer de verkeerde manege uitgekozen. Hoewel ik terug kijk op een fantastische zomer, ga ik volgend jaar liever niet meer terug naar die maneges.
Daarom vraag ik naar jullie ervaringen, welke ponykampen zijn nou écht leuk om te begeleiden? :D

Misschien handig om te weten:
-Tegen die tijd 17 jaar
-Ruime ervaring, ook met jonge paarden en lesgeven
-Heb van vele disciplines een basis: dressuur, klassieke dressuur, western, springen, crossen, mennen, grondwerk, vrijheidsdressuur
-2 eigen paarden die ik het liefst meeneem
-Regio maakt niet uit, al heeft strand of een andere mooie omgeving wel een lichte voorkeur
-Vergoeding is mooi meegenomen maar absoluut geen must
-Periode maakt ook niet uit, 1 tot max 6 weken

Kunnen jullie mij helpen? Ik wil niet weer de verkeerde manege kiezen :+

xsensibel

Re: Welk ponykamp is leuk om te begeleiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:13

Ponyhof! al moet je daar wel betalen voor je 1e jaar leiding volgensmij..

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 12:50

Thx voor je reactie!
Een vriendin van mij heeft daar ponykampen begeleid, maar zij raadt het af om daar heen te gaan omdat ze daar niet zo paardvriendelijk zijn, je moet betalen als je als begeleider je paard meeneemt en omdat je ook veel toeristen hebt die je moet helpen waardoor je heel weinig met de kinderen bezig bent

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:03

Ik heb ook meerdere zomerkampen begeleid en voor mij is Klein Oever het enige kamp waar ik na 6 jaar nog steeds een weekje terug ga :j Ze maken het voor de leiding zo leuk mogelijk

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 19:39

Ik heb even meer informatie gezocht en klinkt idd goed, dankjewel!
Ik lees alleen overal dat je moet kiezen of je stalleiding of activiteitenleiding bent. En ik doe het liefst van alles wat haha, wat kan ik dan het best kiezen?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:10

Claudxx schreef:
Ik heb even meer informatie gezocht en klinkt idd goed, dankjewel!
Ik lees alleen overal dat je moet kiezen of je stalleiding of activiteitenleiding bent. En ik doe het liefst van alles wat haha, wat kan ik dan het best kiezen?

Dat kun je misschien beter even overleggen tijdens je "sollicitatie". Als stalleiding ben je echt wel voornamelijk bezig met ponys verzorgen en helpen zadelen, en als activiteitenleiding doe je voornamelijk spelletjes met de kinderen zonder paarden. In een wat rustigere week help je elkaar natuurlijk en spring je bij elkaar in, maar in een drukke week moet je gewoon erg efficient te werk gaan.
Soms kun je als activiteitenleiding wel 1x mee op buitenrit, maar je bent normaal overdag niet heel erg bij de paarden.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:34

oh hmm dat is minder.. ik vond zelf de leiding persoonlijk wel heel leuk & je was ook wel veel met de leiding haha! Succes met je zoektocht :)

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 19:04

Thx voor de info en pb'tjes iedereen! :)
Mocht iemand nog een suggestie hebben is dat meer dan welkom!

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:04

Manege de Bongerd. (ben zelf geen leiding, dus weet niet precies alle ins en outs). Je gaat elke dag mee op buitenrit! Op woensdag ga je mee naar de bowling of mee met zwemmen :D je moet wel in bezit van een ruiterbewijs zijn en je krijgt (weet ik niet zeker) €250 voor een week begeleiden.
Helaas voor jou moet je dan wel aardappels schillen :o

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:31

Om even in de herhaling te vallen, ook ik kan Kleinoever aanraden! Ik ben er begonnen als kampkind, en ben er nu al 3 jaar leiding, eigenlijk altijd als buitenleiding (leiding voor kinderen van 11 tm 15 jaar). Ik vermaak me er elke zomer weer super goed!

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:00

Ah oké, altijd fijn om het van meerdere te horen! Nu nog wachten tot februari haha :D

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:09

Kleine oever is ook paardvriendelijk!
Staan in paddock oaradise buiten :)

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 20:20

Iemand nog andere suggesties?

Ponyhof vind ik persoonlijk dus niets, en klein oever geeft geen reactie helaas..

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:16

het antwoord krijgen duurt soms even inderdaad, anders moet je gewoon eventjes bellen joh.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:09

Ik zou even mailen naar Manege de Eendracht in Vrouwenpolder (dus met strand). Wij zoeken nog begeleiding voor de kampen. Is superleuk en gezellig en er kan over een vergoeding/eigen paard meenemen wat worden besproken.
Zijn kampen van ongeveer 12 kinderen, en het zijn 7 weken dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:15

Klein oever paar jaar als kind geweest, lijkt me enorm tof daar leiding maar ook vermoeiend . Altijd bezig , was mijn puber jaren daar dus kom er gewoon niet terug haha

Meeste kampen hadden leiding van de manege , denk dat je daar niet binnen komt zomaar. Oa Eekwal oom mooie tijd gehad !