Veulen aanschaffen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NaomiJouke

Veulen aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 13:50

Hallo Bokkers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen., kon nergens een topic vinden met antwoorden die mij konden helpen. Dus dan bij deze:

Ik ben van plan om een shetlander veulen (merrie) aan te schaffen, de bedoeling is dat ze lekker op een grote wei komt met schuilstal en van de winter in de paddock met genoeg andere soortgenoten.

Zo kan ze lekker genieten van het veulen zijn, en van de rest zal ik er natuurlijk elke dag verzorgen en zo afentoe wat dingen met haar gaan doen (kleine stukken wandelen, voetje optillen, laten wennen aan dingen , halster om etc. etc.)

Mijn vraag is zijn er nog dingen dat jullie zeggen hee schaf dit aan., (natuurlijk halster met touw: maar zeggen jullie dan neem een hengstenketting of met zon speciale "hang" sluiting die openschiet als paard schrikt?) En nog andere eventuele dingen om aan te schaffen?

Of zeggen jullie ook nog bijvoorbeeld je moet dit Kwa krachtvoer nog extra geven of dit Kwa vitaminen?

En dan als laatst hoe zit het met het ontwormen van een veulen?

Ik hoop dat jullie nog wat tips voor mij hebben dat ik er helemaal goed op voorbereid ben!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:15

VSW -> YRT

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:20

Het enigste wat je moet hebben voor een (shetland)veulen is: halsters, normale halstertouwen,kammen en eventueel dekentje voor medische redenen, EHBO kisje.

Qua voer: onbeperkt hooi en gras,dit is voldoende voor een veulen.
Verder voor het ontwormen kun je best informeren bij je eigen DA.

En verder een vriend(innetje) !

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:26

leuk dat je een shetlanderveulentje gaat aanschaffen! ik heb zelf 2 hengstveulentjes gekregen en ben nu zelf bezig met allerlei dingen aanschaffen. ik heb deze week 2 nieuwe halstertouwen en halsters gekocht en poetsspullen had ik al genoeg. verder heb ik ook een hokje gebouwd samen met mijn vader en daar hangt een liksteen in. maandag krijgen ze hun eerste wormenkuurtje speciaal voor veulentjes

een rosborstel valt hier vooral erg in de smaak want dan kun je haar extra hard krabbelen :D dat vinden ze bij mij erg lekker!

verder ben ik wel benieuwd naar advies over verschillende vitamines

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 10:12

GerdjeHoran schreef:
leuk dat je een shetlanderveulentje gaat aanschaffen! ik heb zelf 2 hengstveulentjes gekregen en ben nu zelf bezig met allerlei dingen aanschaffen. ik heb deze week 2 nieuwe halstertouwen en halsters gekocht en poetsspullen had ik al genoeg. verder heb ik ook een hokje gebouwd samen met mijn vader en daar hangt een liksteen in. maandag krijgen ze hun eerste wormenkuurtje speciaal voor veulentjes

een rosborstel valt hier vooral erg in de smaak want dan kun je haar extra hard krabbelen :D dat vinden ze bij mij erg lekker!

verder ben ik wel benieuwd naar advies over verschillende vitamines

Oh superleuk! , dankjewel voor je reactie.