Even een overzicht met wat ik bezocht heb en mijn mening.
Manege Drechterweide/Charlois:
+ Buitenrijden is mogelijk in de zomer
+ Springles kan worden genomen apart van de normale lessen
+ Veel activiteiten ofwel variatie kun je er zelf in brengen ( Carrousel, wedstrijden, pas de deux enz. )
+ Ik kan om de week lessen, ik ben niet verplicht elke week te rijden
+ Voor iedere ruiter wel een paard aanwezig, groot/klein pittig/rustig
- De gewone lessen zijn puur dressuurlessen, zover ik begrepen heb word er nooit iets anders gedaan in de lessen behalve dan het buitenrijden
- Accommodatie lag er rommelig en modderig bij en ik heb wellicht de paarden over het hoofd gezien, die kon ik niet vinden
- Stands, ik ben er geen fan van, en ik had begrepen dat dit eigenlijk niet meer mocht?
Manege Filip Dros:
+ Ruime en goed verlichte bak, goed schoongehouden ( handig ivm allergie )
+ Veel activiteiten en ook veel wedstrijden
+ Aparte springlessen voor variatie en clinics
+ Indeling stallen was goed en alles stond er goed verzorgd bij
- Geen buitenritten, als ze al naar buiten gaan is dit om 10 minuten uit te stappen of een staprit van 30 euro
- Ook hier de gewone lessen puur dressuur, enige variatie was soms een schriktraining
- Ik moet verplicht iedere week lessen, ik kan dus niet kiezen om om de week te rijden
- Ook hier stands, maargoed.. daar struikel ik niet enorm over
Opzich valt mijn keuze nu richting Drechterweide omdat ze toch iets meer variatie hebben en ik zelf kan kiezen hoeveel lessen ik rijd per maand ( ivm onregelmatig werk ERG handig ) en ze hebben genoeg variatie om nieuwe dingen te leren.
Maar, na 2 maneges gezien te hebben is mijn keuze niet meteen vast. Ik bekijk er nog een aantal voordat ik mijn keuze ga maken.