Gestopt met verzorgpony, lotgenoten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Gestopt met verzorgpony, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 19:49

Hoi iedereen,

Ik twijfelde erg om een topic aan te maken maar misschien helpt het mij toch wel. Ik heb de afgelopen 5 jaar veel plezier gehad en veel meegemaakt met mijn verzorg haflinger Calixa, bovenal echt een band mee opgebouwd. Nu heb ik vandaag moeten besluiten te stoppen met haar. De reden zet ik liever niet online (mag evt per pb).

In ieder geval was dit een erg zwaar besluit en nu voel ik constant een steen op mijn maag en alle herinneringen die ik met haar heb flitsen door mijn hoofd :( ik voel me er erg kapot en verdrietig door. Ik ga haar en de ritjes met haar zo missen..

Ik weet dat het paard niet overleden is en het was niet mijn eigen paard, ik mag haar zelfs nog opzoeken. Alleen er komt wel iemand anders op te rijden. Het voelt wel alsof ik haar een beetje verloren ben.

binnenkort ga ik mijn spulletjes van haar ophalen en misschien verkopen.

Ik weet nog niet of ik een nieuw verzorgpaard zal zoeken in de toekomst, al denk ik dat ik het paardrijden na een tijdje wel zal missen. Maar nu kan ik alleen maar naar de foto's van haar in mijn kamer kijken en opnieuw in huilen uitbarsten.. mijn gebruikersnaam is natuurlijk ook IsaCalixa, maar ja.. ik kijk nog wel wat ik daarmee moet doen.

Zijn hier meer mensen die met hun verzorgpaard hebben moeten stoppen en hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Alvast bedankt voor je reactie.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 18-10-15 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:09

Hoi ts

Wat erg voor je wens je alvast veel sterkte,wat rot voor je.
Bij mij is al lang geleden ik was 17 jaar toen ik me verzorg haflinger kwijt raakte een vriendin ging er ineens mee rijden en toen was er nog 1 omdat die al wat ouder was moest ik daarop maar ze is naderhand weggegaan die haf waar ik op reed en zo heb ik ook heel wat afgehuild.
Weet wat je voelt.

Carlijn101

Re: Gestopt met verzorgpony, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:12

Helaas wel,
Om verschillende redenen afscheid Moeten nemen van mijn paardenvriendjes. De belangrijkste houden altijd een speciaal plekje, maar het verdriet wordt met de tijd minder :).
Heb er uiteindelijk altijd vrede mee gehad, omdat de reden om te stoppen groter was..

Hoe hard het ook klinkt, er zijn meer paarden en je kan net zo dol worden op een volgend paard..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:14

Lastig he :(:)
Heb van 1 pony na 5 jaar afscheid genomen en bleef op de manege rijden. Na een tijd miste ik niet alleen de pony meer, maar ook de band met een pony. Toen ben ik weer gaan zoeken en mijn vorige verzorgpaard gevonden. Heb haar bijna een half jaar gedaan toen ze helaas moest verhuizen. Ik was ondertussen ook gestopt op de manege en lang paardloos zijn was voor mij eigenlijk geen optie.
Ik ben blij dat ik vrij snel weer 2 geweldige paarden heb gevonden. Ik zou als ik jou was de tijd nemen om het te verwerken (toch een soort rouwproces). Mocht je het missen, kan je altijd weer iets nieuwd zoeken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:15

Verplaatst van VVDD naar -> VP

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 20:26

Ja, aan de ene kant was het de juiste beslissing en lucht het op, aan de andere kant ben je toch een vriendje verloren :(

Bedankt voor jullie reacties :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 18:17

Ik twijfel enorm, of ik nog een laatste ritje met haar zal maken. De vorige heb ik namelijk niet leuk afgesloten. Maar aan de andere kant zou het misschien extra pijnlijk zijn en brengt dat weer herinneringen extra naar boven :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:41

Ik zou het doen... gewoon even lekker genieten en afscheid nemen.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:10

Ik heb paar maanden terug ook afscheid genomen van mijn verzorgpaardje na een aantal jaren :( Reden: ik ging verhuizen.
Pfff het valt me zwaar, en steeds zwaarder. Had ik niet verwacht. Ik heb met haar niet en 'klik' vanaf het begin, ze was nooit mijn droompaard, ze leerde niet heel snel (beetje dom is ze :') ) en was geen knuffelkont. Ik heb ook altijd gezegd als ik een eigen paard zou kunnen kopen dat ik haar niet zou nemen. Daar ben ik nu dubbel en dwars van terug gekomen. Misschien dat ik er over een paar jaar weer anders over denk (want zeer binnenkort zal ik toch geen paard kunnen veroorloven). Maar als ik het geld nu had zou ik er geen seconde over twijfelen en zou Eefje vandaag nog bij mij staan. Ze zeggen wel eens je weet pas wat je mist, als je het niet meer hebt..

Ik heb redelijk wat filmpjes gemaakt en ze terugkijken is heel erg leuk! Herinnert me van alle leuke momenten, de momenten waar ik zo trots op haar was omdat ze weer iets nieuws kende of iets goeds deed. Omdat ze erg langzaam leerde was ik des te trotser dat ze het kon!
Maar tegelijkertijd maakt het me ook weer verdrietig als ik er naar kijk, omdat ik haar dan weer zo mis en zo graag weer met haar aan de slag wil.
Mijn afscheidstopic: [ITP] Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Heb je dat laatste ritje nog gemaakt?
Ik zou het wel leuk afsluiten als ik jou was.

Ben laatst nog op bezoek geweest, ik was zooo zenuwachtig of ze er was want ik weet dat ze haar willen verkopen. Maar ze was er nog! Pff kon echt niet meer vertrekken daarna :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 20:22

Wat een prachtig topic heb je Aurelia, ik heb niet alles gelezen maar je kunt wel aan de foto's af zien dat jullie echt een band hadden. Heel erg mooie foto's zitten erbij.

Inderdaad, het blijft toch moeilijk.. mensen kunnen zeggen, dan zoek je toch een ander paard. Maar paardrijden is niet een hobby zoals fietsen of motorrijden, je neemt niet gewoon een nieuwe. De persoonlijkheid van het dier krijg je niet weer terug.

Ik heb het laatste ritje nog gemaakt, ja :) Het voelde alsof ik gewoon een ritje maakte zoals altijd. Pas nadat ik was afgestapt en ik haar weer terug in de wei zette, werd het echt moeilijk. Ik heb heel erg gehuild en haar gedag geknuffeld en gezegd dat ik haar het beste toewens voor in de toekomst. :(

Heb het de eerste week echt nog heel moeilijk mee gehad, daarna een tijdje niet meer aan gedacht (soort van verdriet weg gedrukt..). Maar toen vorige week kwam het toch weer los en realiseerde ik me dat ik al die kleine dingetjes heel erg mis. En ik voel nog steeds elk weekend de verantwoordelijkheid om erheen te gaan. Maar dat hoeft nu niet meer en is heel erg raar..

Ik kan er wel heen gaan maar wil dat liever niet meer doen, tenminste voor een hele lange tijd niet. Ik ben bang dat het het verdriet nog weer extra omhoog zal halen.

Jij ook heel veel sterkte Aurelia! :(:)

babbel_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:09

Ik heb zelf ook moeten stoppen met het rijden van mijn oude verzorgpony jaren terug. Deze werd verkocht.. dit maakt het nog niet minder zwaar.. Ik had met hem een goeie band opgebouwd in de jaren dat ik met hem reed! hij heeft een slecht verleden gehad bij handelaren en is zelfs mishandeld! helaas mis ik hem nog iedere dag!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:51

Ja erg he, ik wist echt niet hoe ik afscheid moest nemen. Weggaan was echt moeilijk. En inderdaad, ik heb dat gevoel ook van ooh ik moet nog naar Eefje.. oh nee..

Ik heb wel een ander verzorgpaard gevonden, omdat ik zeker weet dat ik niet wil stoppen met paarden. Het was of een verzorgpaard zoeken of les nemen. En heel toevallig kwam ik bij mijn huidige verzorgpaard uit. Ik moet wel zeggen, het voelt nog niet echt zo, niet als met Eefje. Het is ook een hele andere situatie, want Eefje was echt 'mijn' paard, ze is van een boer die er zelf niks mee doet en ik mocht er alles mee wanneer ik maar wilde. En mijn huidige vz paard is van een meid van rond mijn leeftijd die er hardstikke actief mee bezig is zelf. Dat maakt het ook wel weer gezellig, want ik was 'vroeger' altijd alleen en daar baalde ik soms ook wel eens van. Maar het is niet 'jouw' paard dan haha. En het is lastig afspreken omdat wij allebei veel werken, en bijvoorbeeld nu kan het alleen in het weekend omdat het alweer super vroeg donker is, en dan moet ik weer werken of zij, dus dan komt er weer niets van. Maar ik ben hard
stikke blij met deze mogelijkheid en het is een super leuk dier! Ik hoop gewoon dat het gevoel wat ik met Eefje had, dat ik dat uiteindelijk ook met haar kan krijgen.

Sterkte nog babbel, dat maakt het inderdaad niet minder makkelijk..

babbel_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:15

Ik mocht met mijn oude verzorgpony ook alles doen! hij van van de dochter van de eigenaren maar die was gevallen en was super bang. hij stond op de duur alleen maar stil. Ze waren blij dat ik 2x per week kwam rijden! En als ik les van hun wilde of wilde springen dan hoefde ik maar te mailen en hindernissen stonden klaar of ze hadden leuke lessen voor me bedacht! Ik heb ook een hele tijd moeten wennen dat het ineens over was en hij niet meer in de buurt was!

jij ook sterkte Aurelia! Elk afscheid is hard maar gelukkig hebben we de herinneringen nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:41

Sterkte TS, ik weet hoe lastig het is :(:)
Ik heb het meerdere keren meegemaakt, waarvan maar 1x mijn eigen keus. Alle andere 3 de keren verhuisde de paarden wat te ver weg werd voor mij op de fiets...
Lastig is het zeker, maar ik zou zeker een laatste ritje maken! Nog één keet echt samen genieten! Je gaat spijt krijgen als je het niet doet, neem nog één keer jou lieve verzorgpony mee voor een ritje samen, echt! :)