FNRS proef 1: eisen kleding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pendrag

FNRS proef 1: eisen kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 21:15

Morgen starten mijn beiden dochters voor het allereerst. Op een manegepony dus. Ik heb de site van de FNRS al doorgespit maar kan nergens vinden welke eisen er aan hun kleding worden gesteld. Iemand die mij verder helpen kan?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:22

Effen broek en shirt met lange mouwen. Laarzen of chaps zonder franjes. Uiteraard cap. Als ze handschoenen aan doen moeten het witte zijn. Het kan zijn dat de manege zelf eisen heeft.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:23

Mijn dochter moest in zwart wit rijden. Hetzij jasje witte rijbroek witte handschoenen en plastron of witte rijbroek witte handschoenen en manege trui. Uiteraard met wit dekje

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:27

Bij de F1 proef zijn er nog niet hele strenge regels geloof ik. Als ze en lichte of donkere rijbroek aanhebben, met daarop een jasje met een blouse, een trui van de manege of een bodywarmer dan komt het vast wel goed. En natuurlijk een cap met laarzen of chaps/jodphurs.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 21:43

lotteElb schreef:
Effen broek en shirt met lange mouwen. Laarzen of chaps zonder franjes. Uiteraard cap. Als ze handschoenen aan doen moeten het witte zijn. Het kan zijn dat de manege zelf eisen heeft.

Een effen rijbroek wordt het morgen dus niet :)

Dank voor jullie reacties. Ik ga shirts/truien met lange mouwen zoeken. Mag een effen vest ook?

Lolacabana

Re: FNRS proef 1: eisen kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:10

Effen vest mag ook, als er maar geen muts aan zit. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:15

WD-V ---> MA

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:02

Pendrag schreef:
Morgen starten mijn beiden dochters voor het allereerst. Op een manegepony dus. Ik heb de site van de FNRS al doorgespit maar kan nergens vinden welke eisen er aan hun kleding worden gesteld. Iemand die mij verder helpen kan?

Dat staat allemaal in het boek "Leer paardrijden met plezier". Kun je kopen bij de manege (leuk sinterklaascadeautje?).

Even uit het boek "Leer paardrijden met plezier", (derde druk) pag. 46: Kledingvoorschriften tijdens diploma rijden
Volgens het wedstrijdreglement van de FNRS moet een ruiter er van boven naar beneden zo uitzien:
- veiligheidshelm CE-EN 1384;
-een manegesweater/bodywarmer of een effen sweater of een witte bloes met lange mouwen of rijjasje met plastron en witte handschoenen;
- witte rijbroek (heb je een rijjasje aan dan hoort daar een witte rijbroek bij) of een donkere rijbroek;
- rijlaarzen, rubber of leer of jodhpurschoenen in combinatie met minichaps (zonder franje!);
- handschoenen zijn niet verplicht, maar als je ze draagt tijdens het proeven rijden, dan moeten het witte zijn, zodat de jury je handhouding beter kan zien. Rijd je helemaal in het officiële zwart-wit wedstrijdtenue dus met witte rijbroek, plastron en zwart rijjasje, dan horen daar ook witte handschoenen bij.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:11

O, zie nu pas dat de wedstrijd vandaag is. Is het nog gelukt met de kleding?

Wat ik me dan wel afvraag is, waarom je dat niet bij opgeven voor de proefjes bij de manege gevraagd hebt.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 00:10

Marie111 schreef:
O, zie nu pas dat de wedstrijd vandaag is. Is het nog gelukt met de kleding?

Wat ik me dan wel afvraag is, waarom je dat niet bij opgeven voor de proefjes bij de manege gevraagd hebt.

Omdat ze voor de lol meedoen. Oudste rijdt vier maanden, jongste twee. Ik ga echt geen geld uitgeven aan extra rijkleding voor wedstrijden op dit niveau. Bovendien geeft Bokt ook prima antwoorden op dit soort vragen. Ze hebben in hun normale, tweekleurige rijbroek gereden met een vest erop.

Bleek ook niet nodig. Jongste had 152 punten. Wel dankzij de acht op verzorging. Heb in een moordend tempo knotjes gemaakt maar het was de moeite waard! Oudste had 160 punten. Die was wat te laag gescoord op houding vond ik. Maar al met al super gedaan. Meisjes zijn helemaal blij met hun commentaar en hun diploma *\o/* *\o/* *\o/*

Volgende keer dus een iets moeilijker proefje.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:35

Was dat een officiële F1 proef dan? Dan moet je 210 punten halen. Dus dan zou dit wel heeeel laag zijn.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 02:19

Nee, een eigen proef van de manege. Daar geldt de grens van 150 punten.

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:32

Witte rijbroek,
Zwarte laarzen
Blouse wit
Zwart of blauw wedstrijd jasje
Plastron
Cap natuurlijk
Haar in knot met netje
Dat zijn de eisen bij mij bij de fnrs