verzorgpony krijgt veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maxime3jaar

verzorgpony krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 15:51

hallo mijn verzorg pony heet maxime.
ze krijgt deze maand of volgende maand een veulen /3 /3
daarom rij ik ook niet meer op haar ik ben al een paard weken gewoon met haar aan het wandelen.
mijn vraag is wanneer mag je weer rustig aan beginnen met rijden na de geboorte van het veulen.
en als ik dan weer ga rijden is het dan wel slim dat het veulen er langs loopt ?? wat mijn verzorg pony staat in een wei met 2 anderen paarden (die mijn vriendinnen rijden) maar ze hebben geen stal ;(

KellyR

Re: verzorgpony krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:54

Als eerst zou ik me niet zo druk maken over het rijden. Ieder paard is anders en heeft tijd nodig om te herstellen.
Je kan veel meer doen dan alleen wandelen, je kan spelletjes spelen of vrijheidsdressuur doen.
En als het veulen er is, reken maar dat je dan helemaal weg bent van het veulen en in de begin periode bijna niet aan moeders denkt ;) Zonder veulen rijden is erg riskant in het begin, beide kunnen namelijk in paniek raken als ze niet bij elkaar kunnen komen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:19

TAO -> YRT

Maxime3jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 19:13

oke dankje wel

paardenchic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:34

Ik heb ook een verzorgpaard met een veulen. Geloof me een veulen is super leuk! Nu denk je vooral aan rijden maar als het veulen er is denk je daar minder aan omdat je helemaal wegbent van het veulen (had ik dan)
Eerst zou ik het veulen halstermak maken en dus het lopen oefenen hem een beetje poetsen. En dan wat dingen zonder veulen gaan doen begin klein daarna kun je het uitbreiden tenminste dat is wat ik gedaan heb hoelang moet je nog wachten?
Xxx

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:40

Zou inderdaad nog niets gaan plannen voor het rijden.
En is er wel een schuilstal aanwezig? Voor Een veulen zonder stal niet de meest ideale tijd om geboren te worden. Ze moeten toch wel droog kunnen liggen.
In de winter vergt het voor mams ook meer dus eerst maar eens afwachten hoe het gaat.