Het gemis word iedere dag erger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

Het gemis word iedere dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 10:38

Ik weet niet waar ik moet beginnen...

Afbeelding
Dit is Holly Utah, nu 4jaar. Ze kwam bij ons op stal om zadelmak te maken, door te rijden en daarna te verkopen. Op het 1ste zicht totaal niet mijn type paard. Maar er was direct een klik! Ze had zo een lief kopje, zo een goed karakter.

We gingen samen aan de slag en onze band groeide en groeide <3 In die tijd raakte mijn eigen paard geblesseerd en had ik nog meer tijd voor haar. En ik werd verliefd op die bonte parel, het vertrouwen tussen ons werd zo groot, we deden alles samen. En ik wilde haar niet meer verkopen, wij hoorden bij elkaar! Alleen dacht mijn man daar helemaal anders over ;( Hij sprak de hele tijd over verkopen, bij het idee werd ik misselijk. Ik heb haar vorige winter na het doorrijden dan ook even rust gegeven, ook om mijn eigen te beschermen, ik moest haar los laten...

Maar dat lukte niet, dus gingen we na een korte pauze weer aan de slag, met zoveel plezier, ze deed zo haar best en werd beter en beter. Mijn man zette achter mijn rug een advertentie op internet, ik ging eraan kapot! Ik probeerde het te vermijden, maar moest ook realistisch zijn, ik had al 3 paarden van mezelf en had ook niet de tijd om er nog een 4de bij te hebben. Maar toch, we hoorden bij elkaar...!

De advertentie was een groot succes ;( tonen mails en de 1ste kijkers kochten haar direct |( Ze moesten nog wat aan hun stallen en weides werken dus vroegen of ze nog 2 a 3weken bij ons kon blijven. Dat waren dan onze laatste weken samen |( Het waren weken van veel tranen maar toch ook veel geluk, ik moest er het beste van maken... Ik herinner mij nog het telefoontje, we komen haar morgen halen. BAM! |( Ik weet niet hoelang ik daar op de wei heb zitten huilen... De uren voor ze haar kwamen halen waren een hel... En de moment dat ze op die vrachtwagen werd gezet kon ik niet mee |( Ik bleef hopen dat mijn man ging zeggen de verkoop gaat niet door, maar die ging wel door. Ik weet niet hoe ik de dag verder ben door gekomen...

Ondertussen is ze al 4maand bij me weg, ik denk iedere dag aan haar, vraag me iedere dag af hoe het met haar gaat, of ze weet dat ik haar zo mis, zo van haar houd... Iedere dag vloeien er traantjes, iedere dag word het erger! Terwijl ik dit typ rollen de tranen weer over mijn wangen ;( We geven binnen 3weken een grote buitenrit en de nieuwe eigenaars zeiden dat ze met haar hierheen gingen komen. Het is erg dubbel, ik wil haar zo graag terug zien, maar ik weet ook niet of ik dit aan zal kunnen. Zou ze mij nog herkennen? Zou ze het goed hebben? Stel dat ze bv erg mager is geworden ofzo, ik word gek, ik vergeef het mezelf nooit! Ik kan nu maar hopen dat haar nieuwe baasjes even veel van haar houden als ik...

Ik wou hier even mijn hart luchten, mijn man vind dat ik me aanstel, het is maar een paard, maar niet voor mij, ze was zoveel meer dan dat! Zelf ons dochtertje (nog geen 4jaar) mist haar, ze praat nog vaak over haar en vraagt soms wanneer ze terug komt of zegt dat ze haar terug wil. Mijn hart breekt bij het horen van zoiets ;( Ik hoop nu dat ik op een dag de kans krijg om haar terug te kopen en 1 ding is zeker, dan laat ik haar nooit meer gaan!!

Bedankt voor het lezen van mijn enorme tekst, blij dat ik het even van me af kon schrijven en kon delen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:58

IM -> VVDD omdat het niet gaat over een overleden paard.

Foreverkliek

Re: Het gemis word iedere dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:26

Arme ts. Mischien valt het mee om haar met een nieuwe eigenaar te zien als je ziet dat ze het goed heeft.
En geef anders aan dat je spijt hebt van de verkoop je hebt altijd een kans dat het toch niet helemaal klikt en je haar terug kunt kopen. Eventueel 1 van je andere paarden verkopen om je man tevreden te houden? Veel sterkte en succes in ieder geval

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 11:36

andere paarden verkopen zit er zoiezo niet in, mijn pony heb ik al 15jaar en mijn paard 7jaar zij heeft nu een veulentje en die blijft ook, wou al zolang een veulen van haar en nu die er is gaat die niet meer weg. en dan is er nog mijn shet (die loopt nog bij mijn ouders) die heb ik ook al 10jaar. Ben niet de persoon die mijn paarden weg zal doen. Vandaar dat zij moest gaan... Het was ook niet de bedoeling dat zij ging blijven. Maar na een jaar was onze band zo sterk dat ik wel gehoopt had dat het kon...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:52

Leven is ook loslaten,
Dat valt te leren, maar dan moet je er wel open voor staan.
Als het paard een goede plek heeft en jij je aandacht kunt besteden aan al je andere paarden, komt het goed.
Alles wat je aandacht geeft, groeit.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 12:59

Dat is misschien wel waar. De woorden van mijn dochtertje haalden alles weer naar boven en ook kwam haar winterdeken terug binnen van de was, en op zo'n momenten komt alles terug natuurlijk. Zit ook met een gebroken voet waardoor ik weinig kan doen en veel kan nadenken (piekeren)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:05

Wat een rotstreek van je man om dit soort dingen achter je rug om te doen. Natuurlijk moet je realistisch zijn, maar het op deze manier af dwingen vind ik alles behalve eerlijk.
Heel veel sterkte TS!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:08

Tja,... die man van jou die zou ook niet in mijn plaatje passen...als dit paard volgens hem niet in de jouwe paste. Soms je hart volgen, niet altijd je verstand, wat heb je anders aan het leven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:11

Heb je haar al opgezocht bij de nieuwe eigenaar ? Zo niet, dan doen zou ik zeggen! Brengt wat rust in je hoofd als je met eigen ogen gezien hebt dat ze het goed getroffen heeft en gelukkig staat te wezen :j
En anders...is terugkopen een optie ? Moest de klik er toch niet zijn met de nieuwe eigenaars, of voor een gek bedrag :+ Misschien toch eens over praten met die mensen...je weet maar nooit ;)
By the way...ik snap wel dat je voor dat diertje als een blok gevallen bent <3 ... begrijp alleen niet goed waarom je man ze verkoopt als jij zo gehecht aan haar was... :\

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:14

Moeilijk , maar wellicht als je ziet dat ze het fijn heeft bij haar nieuwe eigenaars kun je het een plekje geven .
Ik verkocht vorig jaar mijn jonge merrie , zelf gefokt ( Friese pappa , Gelderse mamma ) ze was mijn alles . Maar kon niet anders .
De 1e verkoop was niet geslaagd . De 2e eigenlijk ook niet de klik . Vanaf daar is ze verhuisd naar nu hopelijk blijvende thuis ...
Ik wacht nog af of de nieuwe eigenaars echt gelukkig van haar worden .
Dus wellicht als jij ziet dat je bonte parel ook happy is bij de nieuwe eigenaar je je kan neerleggen bij dit

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:14

Cayenne schreef:
Wat een rotstreek van je man om dit soort dingen achter je rug om te doen. Natuurlijk moet je realistisch zijn, maar het op deze manier af dwingen vind ik alles behalve eerlijk.
Heel veel sterkte TS!

Dit dus. Ik zou het echt niet waarderen als mijn man zoiets zou doen. Mijn man zou trouwens nooit zo'n dier weg doen als ik er zo'n verdriet van zou hebben, vind het ook niet echt van medeleven getuigen dat hij zegt dat je je niet aan moet stellen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:27

Ik snap heel goed waarom de pony verkocht moest worden. Dat was op voorhand al afgesproken, zadelmak maken, doorrijden en verkopen. TS heeft al eigen paarden die ze ook niet wil verkopen, dus dan is het keuzes maken.

De manier waarop haar man het heeft aangepakt is wel erg kwalijk en dat zou mijn partner mij ook niet aan doen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat als hij niet doorpakte en er toch een nummer 4 op het erf bleef staan.

TS, geniet van de dieren die je wel hebt, die hebben zo te lezen ook een speciale betekenis. En misschien ook maar niet meer beginnen aan het tijdelijk aannemen van een paard als je hier zo gevoelig voor bent.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:31

Hoewel ik me het verdriet van ts kan voorstellen, kan ik me de reactie van haar man ook begrijpen. Ze heeft al vier dieren. Waar stopt het als je iemand telkens zijn of haar zin blijft geven.

Geen idee of het zo out of the blue te koop is gezet. Wellicht hebben ts en haar man hier wel hele discussies over gehad en was de kous op een gegeven moment af.

Afgeven op een man die zijn vrouw kennelijk al vier paarden gunt vind ik erg makkelijk.

Desalniettemin Veel sterkte ts. Hopelijk wordt het gemis snel minder / draaglijk.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:40

Tja je moet wel realistisch blijven, 4 paarden rijden en een gezin is best wat.
Ik geef je man groot gelijk als jij de beslissing niet maakt zal iemand dat moeten doen want een paard is niet gratis.
Je hebt een super leuk paardje opgevoed en klaar gestoomd om iemand anders gelukkgi te maken.
Dat je dochter haar mist komt misschien wel meer omdat jij er een drama van maakt.
Kop op verman jezelf. Geniet van de 4 paarden die je hebt.
Misschien kan je nog contact opnemen met de kopers hoe het nu met haar gaat en super toch dat je haar over 3 weken weer ziet.
Het is naar dat je er 1 moest verkopen maar het is zoals het is en maak het ook niet zo vreselijk dramatisch want je hebt haar ook niet naar de slacht gebracht ofzo

Oh en over achter je rug om te koop zetten, dat was toch sowieso de bedoeling? Kopen, beleren, verkopen.
Dus niks stiekeme verkoop

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 14:27

Ik ging het inderdaad niet zelf doen. Maar niet fijn om opeens zo'n zoekertje te zien verschijnen. En het was altijd de bedoeling geweest om ze te verkopen, maar op emoties staat geen aan en uit knop. Heb voor mezelf ookal uitgemaakt dat ik geen paarden meer voor de verkoop wil doorrijden, kennelijk kan ik het niet aan. Ga Me te rap gaan hechten.

Ik ga aan mijn man en dochter ook niet gaan tonen dat ik het moeilijk heb (traantje laten in hun bijzijn) maar toen haar deken terug kwam (en mijn man erbij stond)was het even moeilijk en kreeg ik direct te horen dat ik Me niet moest aanstellen... Vond ik wel vrij pijnlijk! Je zou verwachten dat je man je troost op zo een moment ookal begrijpt hij niet dat je zoveel om een dier kunt geven.

Ik heb geen gegevens van de nieuwe baasjes, mijn man regelde alles. Dus hoop echt dat ze naar die rit hier komen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:53

De gegevens van die nieuwe eigenaars kan je hem toch wel vragen ? :? Het is toch je man...geen wildvreemde die in Timboektoe woont :+

Ik schrik hier best wel van sommige reacties eigenlijk :\ Lijkt alsof je het aan je man te danken hebt dat je 4 paarden MAG houden... Ik zag in je profiel dat jullie een manege hebben, dan vermoed ik dat jij toch ook jouw werk en bijdrage levert aan de zaak en al hou je er dan 10 eigen paarden op na, zolang jij kan instaan voor hun verzorging en je verantwoordelijkheden neemt, kan er toch geen onoverkomelijk probleem zijn.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 15:02

2 paarden had ik al voor dat ik mijn man leerde kennen ;) de andere heb ik zelf gekocht en daarna nog 1tje zelf gefokt. Ja we hebben een manege en dus nog meerdere paarden, maar dat zijn lespaarden en daar trek ik een lijn onder. Die hoeven ook niet verkocht worden, soms verkopen we er 1tje aan een lesklant, maar dat ligt anders. Soms komen er paarden binnen die niet geschikt zijn voor het manegewerk. En zo was Utah er ook 1tje van.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 15:05

Ruimte genoeg natuurlijk voor paarden voor mezelf, maar we vullen onze stallen beter met paarden die iets opbrengen, lespaarden of pensionpaarden. Mijn eigen paarden zijn hobby ;) om ze te verzorgen is ook het probleem niet, maar om ieder paard goed te gaan onderhouden qua beweging is het moeilijker natuurlijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:17

Vervelend voor jou, maar ik begrijp jouw man wel. Als jij het niet kan dan moet hij het doen en ik vermoed dat hij zich hard maakt door te zeggen dat jij je niet moet aanstellen om te voorkomen dat hij ook in jouw emoties meegaat en dat hij zich dus stoer en groot wil houden maar het kan ook zo zijn dat hij door zoiets gemeens te zeggen jou weer sterker wilt maken en niet in jouw verdriet wil laten verdrinken, maar zo van kop op.........

Leuk is het niet. Maar ik vind het geen rot vent, jij hebt 4 eigen paarden en het manegebedrijf moet ook goed blijven draaien, dat is jullie brood.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:25

Zo, dus je hebt ook nog een manege dus inderdaad eventueel ruimte voor dat paard. Dan komt het wel hard aan als het achter je rug om gaat, ik snap je man wel maar jullie relatie niet helemaal. Dat had mijn man niet moeten doen want dan was er een zeer groot probleem. Vraag hem aan wie ze verkocht is en zoek haar op, dan zie je of ze wel of niet goed is terecht gekomen. Je man zal ongetwijfeld zeggen dat hij het allemaal niet meer weet maar dan wees zelf maar eens sterk en eis gewoon een duidelijk antwoord. Vooral het feit dat je je niet moet aanstellen is erg, zit wel een kern van waarheid in maar kan natuurlijk op een veel prettigere manier overgebracht worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:54

Ik heb nu al een hekel aan jouw man. En ik ken hem niet eens.
Bizar dat hij dit mag beslissen zonder overeenstemming met jou te bereiken.

Dit zou niemand mij ooit hoeven flikken. Een hechte band met een paard is onbetaalbaar in mijn ogen.
Waar is je ruggengraat?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:06

Om die reden wil ik geen dieren meer op mijn erf die niet voor de rest van hun leven bij me kunnen blijven. Ik kan/wil geen afstand doen en ik sluit een dier, als ik er voor moet zorgen, nou eenmaal in mijn hart.

Ik denk wel dat het een verstandige keuze is geweest, hoe moeilijk ook. Dit was zo afgesproken en je geeft zelf ook aan dat je toch niet een van je andere paarden er voor op wil geven.. Misschien geeft het je inderdaad rust als je haar weer ziet met haar nieuwe eigenaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:36

Ts, ik lees wel meer dingen waarvan ik me erg afvraag of jij wel in een gelijkwaardige relatie zit, sommige dingen die voor bijna iedereen normaal zijn wil jij niet eens vragen. Misschien moet je toch eens iets assertiever worden en meer voor jezelf opkomen. Zo te zien hebben jullie een mooi en zeer groot bedrijf maar heb jij niets te vertellen, jammer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:16

RoyceMack schreef:

Dit zou niemand mij ooit hoeven flikken. Een hechte band met een paard is onbetaalbaar in mijn ogen.
Waar is je ruggengraat?

Nou ik ben vanwege mijn geloof tegen echtscheiding, maar als mijn man tegen mijn wil in een van mijn dieren zou PROBEREN te verkopen [verder kwam het niet!] dan bleef het dier en kon hij weg.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:16

anjali schreef:
RoyceMack schreef:

Waar is je ruggengraat?

Nou ik ben vanwege mijn geloof tegen echtscheiding, maar als mijn man tegen mijn wil in een van mijn dieren zou PROBEREN te verkopen [verder kwam het niet!] dan bleef het dier en kon hij weg.

Dan moet je ook geen dieren kopen met de afspraak ze te beleren en te verkopen.
TS heeft een bedrijf, meerdere eigen paarden en dit paard kwam om ook weer verkocht te kunnen worden.
Je moet je bedrijf wel draaiend houden natuurlijk.
Naar mijn idee schrijft ts het verhaal iets meer vanuit haar eigen kant, en leunt ze lekker in de slachtoffer rol, maar denkt ze niet na over de gevolgen als je je bedrijf vol zet met eigen dieren, waar je ook nog niet alle tijd voor hebt.