Maar omdat ik het te leuk vind om dan ook maar thuis te blijven, ben ik toch gegaan.
Het gaat eigenlijk al weer wat beter dan de eerste lessen. Laiser maakt niet meer van die absurd hoge sprongen en laat ook steeds vaker blijken dat hij het ook leuk vind. Hij is veel energieker vanuit zichzelf dan tijdens het dressuren.
Natuurlijk weigerde hij ook gisteren een paar keer. Toen hij ineens vanuit de galop stil stond, lag ik dus echt in zijn nek (Oh, wat is het dan fijn om zo'n groot paard te hebben, dan heb je eerst nog zo'n flinke nek waar je op terecht komt ipv meteen op de grond
)Maar ook dat was eigenlijk maar eventjes en toen sprong hij ook weer over de hindernissen.
Al stelt de hoogte nog niets voor, ik vind het geweldig om samen met Laiser een nieuwe uitdaging aan te gaan. Het is voor ons allebei een leuke afwisseling in de normale dressuurtraining.
Oscar kwam trouwens nog kijken. (Wat ik erg leuk vind
). Op deze manier kon zij als trouwe groom ons ook eens in actie zijn tijdens het springen. Want dat gaat toch weer anders dan met dressuren. Al zitten er wel een aantal overeenkomsten zoals het niet voldoende begrenzen met de buitenteugel
)En wat is nu leuker dan ineens vanaf de kant van je trouwe wedstrijdgroom te horen als je heel ingespannen voorbij rijd:"Laiser is stoerrrrrrrr!".
Ik kan haast al weer niet wachten tot de volgende les

)