De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:09

Leuk om jullie jonkies te zien!
Zelf heb ik een zwarte Welsh NWR merrie. In 2013 zelf gefokt uit mijn eigen merrie, ze heeft als vader de zwarte welsh hengst Nia Domo's Bolero.

Vanaf december wil ik haar graag met haar beginnen aan de longe, puur om haar aan wat basis dingen te laten wennen. Tot nu toe is het een echt knuffeldier wat het heerlijk vind om aandacht te krijgen en om gepoetst te worden, maar wel eentje met een karaktertje. Zal ze wel van haar moeder hebben :P

De foto's zijn van afgelopen voorjaar.
Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:13

Hey wat leuk, die is heel erg familie van een van de (aanstaande :+ ) paarden van een vriendin van me (AniekR op bokt). Wat een prachtig dier is dit. Ik ben helemaal fan!

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:20

Ja klopt inderdaad! Wordt hele dicht familie van elkaar.
Bedankt :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:52

Hoi, mag ik mij/ons ook melden?

Ik heb ook een arabiertje van 2013. Shym is de naam en we zijn net begonnen met kennismaken met "vreemde" dingen.
Foto heb ik even niet bij de hand maar in mijn profiel staat er wel een voor de heel erge nieuwschierige :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:53

Natuurlijk mag dat Marlijn :Y) Leukleuk :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:09

Dank je!

Dat van die foto was een grapje trouwens 8)7 blijkbaar had ik die nog niet in mijn profiel staan :+

Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:33

Ik heb ook een pony van 2,5 jaar oud. Boy is nog hengst . Zijn moeder is een New Forest en de vader Duitse rijpony.
Bij ons geboren . Hier was hij net 2 dagen oud

Afbeelding

En hier 2 jaar (net voor de zomer)


Afbeelding

Hij loopt al mooi mee aan het halster en gaat de van op en af. We doen al een beetje grondwerk. Hij is erg braaf maar wel erg koppig.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:37

Vandaag is de dierenarts terug geweest, ik vertrouwde het toch niet helemaal omdat hij veel ging liggen ook inmiddels. Uitslag van het bloedonderzoek was nog niet binnen, dus dat is nog even afwachten.

Hij heeft wat medicijnen gekregen, bleek dat hij ook wat koorts had (39,3). Hij knapte daar gelukkig wat van op. Zijn eetlust en dorst is gelukkig goed, evenals zijn mest en urine. Hij staat nu even binnen met lekker eten en een warm strobedje en hopelijk knapt hij snel op :).

Wat een leuke foto's komen er verder voorbij. Grappig om te zien hoe verschillend ze er toch allemaal nog uitzien.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:49

ooh Lizzii mijn ruintje is ook een New forest kruising :)
moeder new forest met stamboom, vader onbekend (moeder was drachtig gekocht)

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:57

Leuk al die jonkies! De 1 al wat volwassener als de ander.
En toch allemaal al aardig druk met op zijn eigen manier wat manieren en dingen leren.

Beterschap justlizz. Klinkt niet zo fijn

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:33

Justlizz, hopelijk is je paardje snel weer beter!

Leuke paardjes komen voorbij!

Hier dan wat foto's van die van mij

Afbeelding


Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:42

Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:48

Mooi arabiertje :)

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:54

Ruby_stables, wat een knappert zeg~!!!

No_no, welkom!! Wat een mooi arabje
Lizzi, welkom en wat een leukert is je paardje
Justlizz, hopelijk komt het goed, nooit leuk als je paardje ziek is.

NibbitLotus

Berichten: 1660
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:04

Wat vervelend Justlizz! Hopelijk knapt je paardje snel op!
Leuk dier No_No! Chique hoofdje.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:22

Deel van de uitslag was binnen gisterochtend. Super fijn dat de dierenarts dat zelfs op zondag even netjes liet weten. Zijn lever en nieren zijn in orde. Eiwitgehalte in het bloed was aan de lage kant, maar ze moet de specifieke telling nog afwachten om daar iets zinnigs over te zeggen, kan wormen zijn, infectie etc. dus eigenlijk kan dat nog van alles zijn.

De koorts is aan het zakken gelukkig maar vind hem nog wel erg zwakjes en is ook nog steeds erg mager. Hopelijk snel een uitslag en kunnen we hem helpen, want hij is nu maar zielig zo.
Hij staat overdag wel lekker buiten en dat vindt hij volgens mij wel gezellig.

Wat we normaal wel wat meepakken (nu dus even niet ;)) is gezellig wat wandelingen maken over straat. Hij is echt super verkeersmak en vind het ook fijn voor zijn benen om hem af en toe wat stukjes mee over het harde te nemen.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:24

Eikels gegeten?? Daar staat FB namelijk nu helemaal vol mee.

Afwachten op de volgende uitslag.

Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:58

Wat een leuke paarden/ponys komen er voorbij! Weten jullie ook wat jullie willen bereiken in de toekomst? Ga je zelf opleren, dressuur/springen/recreatief?

Ik ga deze winter vooral grondwerk oefenen met Boy. Hij zal deze winter ook nog worden gecastreerd.
Ook al leren wennen aan het zadel en af en toe eens vrijspringen. In de zomer heb ik niet veel tijd en dan gaat hij lekker op de wei met zijn vriendjes om dan na de zomer van 2016 terug op te pakken. Longeren en veel werk aan de dubbele longe. Als hij 4 is af en toe al eens een ritje en veel wandelen zodat hij kan wennen. De bedoeling is dan dat hij in de verkoop gaat.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:07

Mijn doelstellingen heb ik wat bijgewerkt.
maart: wat meer grondwerk doen
mei: beetje longeren aan de longe en eerst in een afgezet stuk daarna in een wei of bak zodat hij geen steun meer zoekt aan de rand van de bak.
juni: longeren met zadel
zomer: eerste keer erop en dan vooral veel stappen
najaar: drafje erbij nemen en misschien galop
winter: beetje meer trainen

Vrijspringen wil ik ook doen omdat ik niet weet welke discipline ik hem wil leren.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:20

Art_Ificious schreef:
Mijn doelstellingen heb ik wat bijgewerkt.
maart: wat meer grondwerk doen
mei: beetje longeren aan de longe en eerst in een afgezet stuk daarna in een wei of bak zodat hij geen steun meer zoekt aan de rand van de bak.
juni: longeren met zadel
zomer: eerste keer erop en dan vooral veel stappen
najaar: drafje erbij nemen en misschien galop
winter: beetje meer trainen

Vrijspringen wil ik ook doen omdat ik niet weet welke discipline ik hem wil leren.



Waarom zo jong allemaal al? Begin van de zomer eens met lange lijnen en echt spieren kweken, ik zou er voor hij 4 is echt nog niet actief mee gaan trainen..

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:26

Eston ga ik dressuurmatig trainen. Ik weet nog niet of hij voor de verkoop is of niet, ligt ook een beetje aan het veulen wat in 2016 geboren wordt uit mijn merrie x Don Cremello. Eston wordt in de zomer beleerd en wil eind volgend jaar ook wel een wedstrijdje (HC) meepakken. Daarvoor wil ik alleen nog wat wandelen vanaf december zoiets, hij staat nu nog 24/7 in de hengstenweide.

Die Welsh bovenaan de pagina <3 ! Zo mijn type! Komen sowieso weer heel mooie paarden voorbij :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:36

Wat leuk dit topic, zat er eigenlijk al een beetje op te wachten :D

Meet Whinny, mijn hannoveraanse merrie, afstamming staat wel in mijn onderschrift:
Afbeelding

Heb haar voornamelijk voor de dressuur gekocht, maar ga later ook buitenrijden, springen en SGW doen.

Beleren gaat mijn instructrice doen 2016 zomer/najaar. Het doorrijden doe ik zelf, genoeg ervaring met jonge paarden, alleen beleren vind ik een vak apart en voel me daarin niet comfortabel genoeg om zelf te doen.

Op het moment staat ze lekker kleuter te zijn met vriendjes in het land, wel heb ik al 1x met haar gewandeld (planning ook 1x in de 2weken), poets haar af en toe op de poetsplaats en slinger haar 1x in de 2 weken max 10 min aan de longeerlijn om commando's aan te leren. Ze gaat in 2016 naar de keuring, ga haar zelf trainen en voorbrengen. Zit alleen nog te twijfelen of ik haar aanbied bij Hannover of KWPN, of beiden... gelukkig heb ik nog even :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:04

Leuk :))

Ik heb geen planning of doelstellingen ofzo hoor, ik zie wel hoe het loopt. Denk dat ik hem volgende winter wel wat weken vrij geef, maar ook dat zie ik dan wel. Ik ga alles gewoon zelf doen.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:41

Lizzi, lekker werken met je paardje, oefeningen kan altijd

Art, flink wat van plan! nu nog houden aan je doelen, mijne worden altijd bijgesteld haha

Nessi, benieuwd naar hoe hij het gaat doen!!

Welkom Urosa

Nies, ik plan ook niet zo erg. lekker bezig zijn komt vanzelf hihi

HorseNlove

Berichten: 15
Geregistreerd: 23-10-15
Woonplaats: Zoerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:37

Art_Ificious schreef:
mei: eerst in een afgezet stuk daarna in een wei of bak zodat hij geen steun meer zoekt aan de rand van de bak.


Weet je al of ze een afgezet stuk hebben in de manege/stalling waar je dat kunt doen met hem?
Want in de stalling gaan ze niet kunnen lachen als jij gewoon ineens daar een stuk zou afzetten.