De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:13

Azmay schreef:
F_inley schreef:
Wat fijn dat diva zo goed gaat nu volhouden dit ritme!

Gaat vrij zeker niet lukken met mijn ziekte maar ik geniet zolang het kan :j

Fijn dat ze gedaan is Kimley, Diva gaat juist helemaal plat van de verdoving :+ Een dagje slecht eten hadden ze hier ook, gaf de mondklem de schuld.
Ik vind grondwerk erg fijn, hoop dat je er wat aan hebt met Fin, had niet de indruk dat hij zoveel last van zichzelf had :(:)
Arme Nova, maar komt vast goed. Als hij al zo lang raar loopt is het niet zo raar dat hij even moet wennen.
Cool zadel Nimber :j


Wat balen wist niet dat je ziek was.

Ik eigenlijk ook niet maar fin ontploft voor z'n box en soms voor de wagen echt vanuit het niks door iets heel kleins en dat gaat goed los. Dit schijnt dus dan de emmer te zijn die overloopt omdat hij alles naar binnen toe verwerkt en dus 9/10 x geen duidelijk spanning laat zien dacht ik. Tot zij mij wees op hele kleine signalen die hij afgeeft. . Heb ik nooit bij Stil gestaan dacht dat hij dan gewoon stout was :+

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:49

Waarom is ze niet klaar voor de galop? Is ze zo lastig dan of heeft ze lichamelijk iets?

Ik pak de galop altijd snel mee, van nature is het meer een makkelijkere gang dan draf voor ze. Kijk maar naar die veulens van een paar uur oud die stappen een paar passen en gaan dan in een galopje om mams heen.

Linda hoe gaat je achterwaarts nu? Ice wordt er soms wat over ijverig in. Die heeft echt een week of wat gehad dat hij vond dat halthouden automatisch achterwaarts was. Gelukkig is ie daar nu mee opgehouden.

Binnenkort ons L2 debuut de topper.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:08

Het achterwaarts is work in progress nog.. Ene dag gaat het makkelijker dan de andere dag. Is nog niet meer dan twee pasjes en ben inderdaad vooral bezig met het onderscheid maken tussen halt en achterwaarts, anders staat ie constant te draaien!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:43

Leuk is dat hè!

Ik heb een heerlijk bosritje gemaakt, gewoon een uurtje stappen Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:57

Kleine stapjes Lindamusters, 2 stappen is al heel wat vind ik hoor :j
Wat ben ik jaloers op je bos Nimber, ik heb altijd ander uitzicht :Y)

Vandaag ook een uurtje gestapt, althans, Diva was het daar de eerste 10 minuten niet mee eens en kon ook wel zijwaarts galopperen op de klei terwijl kim voor haar stapte >;)
Afbeelding
Hebben veel sneeuw gehad onderweg, niets blijven liggen maar zag er wel mooi uit :j

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:14

Morgen aan de slag met de dubbele lijnen. Nova gaat wel goed we zijn vandaag lekker een heel stuk gaan wandelen in de sneeuw met de longeersingel om.
Let niet op de lelijke vlechten, maar los heeft ze binnen 2 dagen vreselijke dreadlocks.


Afbeelding


Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:29

Wij hadden geen sneeuw gelukkig, wel voor we vertrokken

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:47

Hier heel de dag zon en strak blauwe lucht 8-)

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:52

O wauw dat uitzicht <3

Diva heeft nu 3 vlechten die ik ook weer gevlochten heb in haar staart, was echt niet meer te doen van de mest en nu blijft hij gelukkig wel schoon. Ziet er ook niet uit maar als dat het ergste is ;)

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:38

Nimber schreef:
Waarom is ze niet klaar voor de galop? Is ze zo lastig dan of heeft ze lichamelijk iets?


Nee hoor ze is lichamelijk ok. Maar mist nog heel veel balans. Dit wil ik eerst voor elkaar hebben.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:11

Hier gisteren ook geen sneeuw maar wel.. Carnaval! Leukste tijd van het jaar is weer begonnen en daarom heeft irocco toch nog ietsjes langer vakantie komende twee weken :D

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:31

Kimley schreef:
Nimber schreef:
Waarom is ze niet klaar voor de galop? Is ze zo lastig dan of heeft ze lichamelijk iets?


Nee hoor ze is lichamelijk ok. Maar mist nog heel veel balans. Dit wil ik eerst voor elkaar hebben.


Kan ze ook niet in de wei in galop? Ben daar wel benieuwd naar. Heb het zelf nog nooit eerder gehoord of gezien. Zou ze niet door juist kleine stukjes galop mee te pakken wel balans kunnen krijgen?

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:09

Wat zijn jullie allemaal lekker naar buiten geweest met de paardjes!

Kimley, lastig dat de galop nog niet wil. Geen idee wat je er aan kunt doen. Ons paard vond het in het begin ook wel lastig maar we pakten het iedere keer toch even kort mee in de training en langzaam werd hij steeds stabieler.

IPhone is zaterdag gestart op de Limburgse kampioenschappen in het L2. Vooraf wisten we al dat hij zeker niet vooraan mee kan doen. IPhone is de jongste en we trainen maar 2 tot 3 keer per week (alleen in de weekenden), dan kun je gewoon niet op tegen professionele ruiters met een goedgekeurde dekhengst ;)
Het was vooral een mooie oefening en hij deed goed zijn best. 67,42% en een 9e plek van de 19. (van de 5 prijswinnaars zijn er bijvoorbeeld al 4 professioneel ruiter. Mijn zusje heeft nog een prachtige foto gemaakt :)
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:19

Wat een enorm nette score zo, gefeliciteerd :j

Galop kan Diva ook nog niet, houden we nog even zo :Y)

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:59

Uiteraard kan ze los gewoon galopperen nimber :)
Ik wil graag dat ze eerst aan de longeerlijn correct en gedragen galoppeerd voordat ze dit met mijn gewicht erbij moet doen :D
Ook wil ik het gaan meepakken op de kleine renbaan bij stal, deze is nu een zwembad :')

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:52

Aan de longe doe ik met jonkies nooit zoveel galopwerk nog, kleinere volte vraagt idd meer balans en is belastender dan recht toe recht aan.

Mooi plaatje van IPhone! En wat knap gedaan!

Ijsco voelde heel de week al wat gespannen aan, gister dus even aan eenhalster gelongeerd. Manoman wat ging hij uit zn plaat! Heb ik m nog nooit zien doen, geloof dat ie lekker in zn vel zit. Paddock is al weken nat dus daar doet ie niet echt gek. Maar wat kan hij hoog springen

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:02

Tja dat is ieder zijn mening toch :)
Ik merk dat het voor haar goed werkt en ze steeds beter word in de galop. Als de baan straks weer een beetje normaal is wil ik het daar gaan meepakken zodat ze rechtuit kan :)

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:40

Als ik had moeten wachten tot Irocco echt goed galoppeert, had ik het nog steeds niet kunnen doen. Maar toch ben ik al gestart en rij ik mn springlessen. Begrijpelijk dat je wil wachten tot de balans beter is maar ik zou inderdaad als die renbaan weer goed is er mee gaan beginnen. Ze kunnen juist balans creëren door te doen, anders heb je straks na 2 jaar balans aan de longe maar lukt het met jou erop alsnog niet.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:59

Idd dat wat Linda zegt dus, als je t niet traint, verbeter je het niet. En natuurlijk moet iedereen zelf weten voor mijn part doe je er nog 4 jaar of langer over. Maar juist door te leren en tips en adviezen van anderen te krijgen hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden of fouten te maken of onnodig lang bezig te zijn met iets.

Toen ik begon met zadelmak maken en probleem paarden was t wel fijn dat ik af en toe eens wat navraag kon doen van joh hoe pak je zus of zo aan. Ik ben iig nooit uitgeleerd :)

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:40

Fin pakte eigenlijk vanaf het begin zelf de galop mee aan de longeerlijn en met beleren voor de wagen ook. Ohz gaan we van de zomer zien wat hij doet. Maar voor de wagen is zijn galop de laatste tijd een stuk krachtiger geworden hij vertrekt nu echt als we aangeloperen.
Enige wat hij momenteel doet is veel verkeerd aanspringen en dat vind ik voor de wagen nog erg lastig om hem te helpen met goed aanspringen maarja komt vanzelf wij hoeven toch pas in de m te galopperen in de proeven :D

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:47

Ze vind het heel lastig dus ik wil het inderdaad mee pakken als de renbaan weer wat te doen is :)
Uiteraard ga ik het wel oefenen maar het hoeft van mij niet allemaal zo snel. Lekker op eigen tempo, we rijden verder ook niet zo vaak. Het is verder gewoon een heel leuk dier hoor, en ik weet zeker dat die galop ook wel goedkomt :D

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:14

Ieder zijn eigen trainings methode al ga je er nooit mee galopperen jou paard jou keus :j

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:06

F_inley schreef:
Ieder zijn eigen trainings methode al ga je er nooit mee galopperen jou paard jou keus :j


Daarom, ik heb de tijd :) Komt vast goed. Als alles een beetje opdroogt

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:24

Blijkbaar loog ik :o

Vandaag wilde ik eens kijken wat er gebeurde als ik Diva niet tegen hield in haar "omg ik ben buiten en ik heb haast :):) " fase. Heb een lang overzichtelijk pad voor de deur die normaal glad is maar nu bevroren dus heb haar eens laten doen wat ze wilde. Bleek een vlakke vlotte draf en een heerlijk handgalopje te zijn waar ik haar na een meter of 20 makkelijk weer uit kreeg :+:
Eerste galopje is dus een feit en ik ben een beetje meer verliefd op mijn rotpony <3

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:33

Yeahhh super goed! Knappe diva!

Hier konden ze Vandaag eindelijk weer even energie lozen al was de paddock wel nog redelijk hard.





Kusje

Afbeelding