De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:54

@Nessie, mooi beeld dat bitloos rijden :)
Knap :j

@F_Inley, jeetje.... nu alles weer goed na de koliekaanval? :(:)
Helemaal verregent, wel een heerlijke binnenbak om droog te trainen :o

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:01

Ja door oplettende stalgenoten waren we er vroeg bij dus pijnstillers en darmverslappers en alles was weer goed. Na twee uur was hij weer helemaal de oude. Maar schrok wel weer was gelukkig snel op stal en de dierenarts nog sneller. Heb ook geen idee waar het van kwam.

Twee binnenbanen zelfs :):) maarja na twee dagen trainen was hij vrij en de paddocks zijn helaas niet overdekt ;)

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:54

Fijn beeld op Eston!Leuk dat hij het zo goed oppakt!

F_inley; Wat naar zeg! :oo Gelukkig waren jullie er snel bij waren.
Koliek vind ik zo iets engs! Het is er vaak zomaar ineens. En dan is het maar hopen dat je op tijd bent.

Hier kan Zine helaas de wei niet meer op. Zó nat! En met de klei hier, wordt je daar echt niet blij van! :(
Gelukkig heeft hij een paddock aan de container. Hij staat dus gewoon buiten als hij wil.

Vandaag weer lekker gelest. Ik merk dat ik er weer meer in kom. Krijg echt zin om Zine te gaan beleren. Maar dat duurt nog ff.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:33

Afbeelding
We zijn weer geweest... zo gaaf :D



He schrikken met Fin, hoe gaat het nu?

Hebben wij ook last van, gelukkig kan zine lekker buiten! Leuk dat je weer er in komt met het rijden, fijn gevoel he!


Heel leuk nieuws hier ook. Onze buurman heeft Irocco gekocht. En heeft plechtig gevraagd of dat ik hem wil blijven doen. Dit betekent dat Irocco voor de rest van zn leven een tien sterren plekje heeft, én dat ik hem dus kan blijven rijden, uitbrengen, etc. Ben er zo blij mee!! <3

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:44

@bontesok wat super dat het rijden zo lekker gaat! Zou ook graag een uitloop stal of iets willen maar helaas. Zorg nu dat ik zelf ruim de tijd voor fin heb zodat hij zeker 4/5 uur uit z'n box komt soms lastig naast mijn drukke baan maarja vind dat het gewoon moet. Vanaf november gaat hij in de stapmolen 2/3 x pw komt hij er ook een extra uurtje uit

@linda wat een super gaaf nieuws gefeliciteerd! Nu kunnen jullie samen nog meer gaan groeien super leuk en weer heerlijk naar het strand geweest jaloers!

Wij hebben vandaag gewandeld samen met een vriendin en fin z'n paardenvriendin denk dat het rondje 3/4 km is dus een aardig stukje. daarna mochten ze nog even lekker los

Afbeelding

Dit koelen kunnen ze echt uren volhouden met z'n twee

Afbeelding


Gelukkig heeft hij geen naweeën van de koliek gehad dit keer hopelijk blijft het nu weg

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:58

Ah super leuk Linda!!! Dan kom ik jullie vast wel een keer tegen.

Fijn dat het met Fin ook goed gaat!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:48

Gelukkig alles goed met Fin.

Wat lekker zeg linda zo het water in. En super dat je irocco mag blijft rijden.

Bitloos loopt eston er ook fijn bij zeg.

Hier druk met van alles en nog wat. Leon doet het super. Nu de haken weg zijn bij zijn bovenkiezen begint hij stukjes na te geven.
Qua rijden heeft hij nog veel moeite op de rechterhand dat hij mega tegen de wand loopt. Buitenbeen krijg ik er niet zo fijn aan. Dat ik hem wat naar binnen zet. Vind hij erg moeilijk nog. Linksom gaat wel stukken beter.
Maar komt wel. Blijven uitleggen. Elke keer een stukje vooruit.

Afbeelding

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:25

Knap hoofdje heeft leon!

Vandaag rondje indoor gecrosst parcours stond er nog hij ging echt zoveel harder dan vorig jaar hij is zoveel sterker geworden :wow: zaterdag 21 oktober onze eerste indoor van het seizoen.

Hij was moe maar voldaan erna

Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:32

Hillebill:Fijn dat Leon het zo goed doet en met het rijden vooruit gaat!

Finley: schrikken van de koliek, gelukkig alles goed met hem! Leuk zeg dat hij zo'n vriendinnetje heeft, vind zijn kleur nu wel erg gaaf! En mooi dat je zo even 'proef' hebt kunnen draaien en zoveel verschil merkt ten opzichte van vorig jaar!

Linda: wat een top nieuws zeg! Kan niet beter zo!

Bontesok: lekker aan het rijden, beleren van Zine komt wel steeds dichterbij!

Nessie: mooi beeld van Eston met het bitloze rijden!

Hier gaat Inizio echt heel goed, wat een getalenteerd paard <3

Van het weekend ook voor het eerst op Luna gezeten, en die was nog groener dan gedacht. Als het goed is komen binnenkort de palen voor de bak, die heb ik wel nodig :+ Maar wel goed afgesloten met even wat stuur en been oefeningen in stap. Wel een fijn dier, zacht mondje en stapt wel lekker voorwaarts.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:35

Ooooo, 21ste bijna! Ben benieuwd hoe hij het bij het indoor doet. Vast super goed!

Even een rijtechnisch vraagje tussen door:
als ik rij dan plakt Leon veel rechtsom aan de bakrand, linksom niet. Als ik binnenhoefslag rij zet hij alles op alles om de hoefslag te raken ( versnellen en hoofd omhoog gooien om dan de verbinding af te komen. Begrenzing is dan ook foetsie. De hulpen voor stap, draf en wat galop kent hij maar de buiging etc.. voor het been niet. Als ik begrens met mijn buitenbeen snapt hij niet echt de bedoeling.

Nu de vraag: Binnenhoefslag blijven oefenen en strenger inkomen dat hij niet naar de hoefslag gaat of laat ik hem op de hoefslag lopen en richt ik dan meer op voorwaarts en reactie op het been?

as week ga ik beginnen hem te logereren met dubbele longe. Tot nu toe alleen enkele longe. Dan loopt hij ook over de buitenschouder weg op de volte.

T is maar een vraag tussendoor ;-)

Hij doet verder super goed zijn best.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:55

Zelf leer ik jonge paarden altijd wel direct om een pasje te wijken voor mijn linker en rechterbeen. Dit kan makkelijk door bij het uitrijden van een grote volte eens een pasje naar de hoefslag te laten wijken, van de binnenhoefslag naar de hoefslag en andersom, gewoon heel spelenderwijs eens een pasje. Plus vraag ik ook regelmatig eens contrastelling, heel licht. Rechtuit, maar ook eens op de volte. Leert ze ook om niet door de ophouding/ hand heen te lopen. Mochten dieren heel lomp tegen de hulpen ingaan omdat ze het niet snappen, even een zweepje naar voren om een tikje te geven tegen de schouder. Vaak gooien ze namelijk de schouder naar buiten, en helpt het begrenzen van de schouder het beste in mijn ervaring.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:09

Urosa vind het zo fijn dat je toch kan genieten nu van een jonkie! En ook nog eens een hele knappe.

Rij technische dingen kan ik helaas niet mee helpen als hij met de wagen tegen het schot hangt laat ik mijn wiel het schot raken daar schrikt hij dan zo van dat hij het niet meer doet haha

Ja het is al bijna en vind het altijd rete spannend heb altijd gezegd ik ga dit nooit doen O:) maarja vind het toch wel heel gaaf *\%/* vorig jaar zijn we gewoon in een drafje begonnen en gewoon op ons gemakje laatste indoor gingen we al harder en krappere bochten. En nu ging hij er gewoon vol voor ik reed de bak in en die nek ging erop hij maakte zich helemaal groot dat ik dacht ooo daar gaan we haha. En ooit als ik hem echt durf te laten gaan dan gaan we denk ik nog veel harder maar hij is nog zo jong tijd zat om het spelletje samen goed te leren.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:21

Hillebil: ik denk niet dat je het gevecht gaat winnen door hem te dwingen met op de binnenhoefslag houden. Hij zoekt de hoefslag als steun omdat er nog weinig balans is en omdat hij niet snapt wat jij vraagt. Daarom zou ik voor lekker voorwaarts kiezen en proberen inderdaad kleine pasjes wijken mee te nemen zodat hij leert dat hij moet wijken voor je been. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Irocco vandaag mee naar een clinic van Katja Gevers gehad. Heeel interessant. Op zijn nieuwe plekje krijgt hij veel beter voer en zijn energiepijl schiet echt de pan uit. Heerlijk rijden om gewoon een voorwaarts paard te hebben. Daarom konden we in de clinic ook lekker aan de slag. Bezig geweest met aan elkaar rijden en op twee teugels krijgen. Hij loopt op rechts over de buiten schouder en op links wil hij niet buigen. Dus heel fijn daar aan kunnen werken! Kreeg veel complimenten en ben benieuwd naar de foto's dan kan ik zien hoe het er uit zag :D

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:43

Hillebil, ik begin pas met wijken als ik netjes voorwaarts kan houden en kan begrenzen. Als hij al door je begrenzende hulp heen rent dan begin ik niet met wijken. Daar heb je ook een begrenzende hulp nodig dus waarom opzij zetten en tegelijk schouder begrenzen als dat rechtuit niet werkt.

Ik zou zelf gewoon binnen hoefslag rijden en corrigeren. Aanleuning lekker laten voor wat t is. Gewoon rechtuit willen rijden. Zweepje in je buitenhand, valt hij opzij door je been heen dan tik je m ff tegen de schouder aan. Zo ook in je voltes. Stelling en buiging komt wel, eerst zorgen dat je de lijn van je voltes en wendingen door komt zonder dat hij daarbij uitzwaait of naar binnenvalt.

Ice doet t zo leuk! Van de week zn 2e bosrit gemaakt, enorm braaf. Woensdag eens spelenderwijs een wissel meegepakt, ook super zoet en goed. Wat een ruig paard. Hierbij wat foto’s van afgelopen week Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:15

Wat fijn dat irroco het zo goed doe op z'n nieuwe plekje!

Wauw ice ziet er ook goed uit en is vrij groot of niet? Ik ben jaloers op je buitenrij omgeving <3

Gisteren een rondje buiten gedaan en in totaal 2 km gegalopeerd met gemaak hij bleef gaan.

Vandaag een groot rondje gedaan helaas te nat om te galopperen maar heerlijk gereden de weg er naar toe is naast een 100 km weg maar hij gaf geen krimp ook niet op alle fietsers en scooters. Echt genoten alleen zijn hoofd was kwijt op de terugweg
_O-

Afbeelding

Echt genieten

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:54

Ice is huge met 1.82 Haha ik zocht 1 van rond de 1.65

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:44

Nimber: fijn dat je zo aan het genieten bent van Ice!

Finley: lekker genoten van het mooie weer! Leuk dat filmpje van buiten.

Zondag met Luna gereden en die heeft mooie sprongen gemaakt. Boomloos vind ik niks, dus als ze straks afvalt en ik vind het leuk om haar door te trainen koop ik zelf wel even een Wintec dressuur oid. Maar het is wel echt een cob tinker, dus ben benieuwd of ze dat wel leuk vind. Voor het doel van mijn zusje, als buitenrij paard lijkt ze in ieder geval erg geschikt!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 00:40

Dat is een behoorlijke knaap die Ice. Mooi paard!

Haha die Fin. Hoofd is idd ergens blijven liggen.

Hier had Leon zaterdag puberfun. Wilde zijn eigen gang gaan dus meneer dacht gas bas de bak rond. En ik maar in mijzelf: handen naar beneden,rustig blijven. Uiteindelijk kwam hij terug en heb ik hem even op de hulp voorwaarts gereden.
Boefje

Maar vandaag superdepuper gereden. Been kent die boef dus wel....
Ik denkt dat de oorzaak is dat het zadel hem belemmerd rechtsom in de schouder. Ik zelf krijg rugpijn van het zadel.
Dus deze week even longeerwerk. Volgende week een zadelmaker erbij en een nieuw 2de hands zadel laten opmeten. Denken echt dat het zadel het probleem is als ik rechtsom rij. Hij is dan niet zo fijn. En auuuu mijn rug. Rechterkant helemaal vast. En dat heeft Leon ook.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:01

Hier komt morgen de zadelmaker ook weer, altijd lastig want die jonkies veranderen zoveel. En voor jou moet het ook zeker comfortabel zijn!

Vandaag heeft irocco grote jongens schoenen gehad :o
Zo netjes gedragen bij de smid maar t was allemaal wel spannend.
Was nog een klus met het nagelen vanwege de scheuren, maar uiteindelijk hopen we dat de scheuren hierdoor goed uit kunnen groeien en hij lekkere sterke voeten krijgt!
Afbeelding

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:18

Hij staat er weer super bij hoor Linda.

Volgende week komt de zadelmaker die het zadel correct aan meet op zijn rug ( wel een tweede hands i.v.m, dat hij nog zo veranderd in zijn bouw ) maar dus wel op zijn houding en rug aangemeten.

Vandaag de eerste dag dat mijn rug iets beter is. Morgen weer rijden. Rustig aan, denkt echt dat het zadel hem niet helemaal fijntjes zit. Dus maar gewoon wat simpel werk doen waarin ik hem en mijzelf niet teveel dwars zit.

Deze week ook eens kijken hoe hij het dubbele longeren vind. Hij is behoorlijk cool in zijn koppie dus verwacht er geen rare poespas bij. Ik gooi de longe niet meteen achter de kont maar eerst over zijn rug.

Pfff kan niet wachten tot volgende week dat ik met een gerust hard een passend zadel heb waarvan ik zeker weet dat het zadel correct ligt op zijn rug.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:08

Wauw nimber wat een joekel dan!

Urosa wat leuk dat de tinker ook zulke sprongen maakt gewoon kijken hoelang hij het leuk vind.

Hillebil persoonlijk zou ik er dus niet meer opstappen als je zadel slecht ligt je beschadigd sneller wat dan je denkt en mocht het hem zeer doen dan wil je toch niet dat hij dat met het zadel gaat associëren? Die paar dagen maken dan ook niet uit om te longeren.

Linda irroco is nu een echte grote jongen dan vond hij het niet gek lopen dat hij fin wel de eerst x rond om ijzers

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:24

F_inley schreef:
Wauw nimber wat een joekel dan!

Urosa wat leuk dat de tinker ook zulke sprongen maakt gewoon kijken hoelang hij het leuk vind.

Hillebil persoonlijk zou ik er dus niet meer opstappen als je zadel slecht ligt je beschadigd sneller wat dan je denkt en mocht het hem zeer doen dan wil je toch niet dat hij dat met het zadel gaat associëren? Die paar dagen maken dan ook niet uit om te longeren.

Linda irroco is nu een echte grote jongen dan vond hij het niet gek lopen dat hij fin wel de eerst x rond om ijzers


Nee eigenlijk viel dat wel mee! Beetje bewuster van zn voeten maar dat is ook niet erg

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:38

Dat is idd niet erg fin zette een stap en ging echt met vraagtekens naar z'n benen staan kijken haha daarna liep hij heel maf maar eer dat hij bij stal was liep hij normaal

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:23

Ik vond het topic zo stil, blijkt dat ik hem al 2 weken heb ontstipt :')

Wat een geweldig nieuws van Irocco *\o/*
Ben ook jaloers op je omgeving Nimber, mis het bos echt.

Hier zit Diva een beetje vast in haar nek, maar kon het toch niet laten om een lekker rechtuit naar buiten te gaan in de zon afgelopen weekend. Ze was het eerste stuk lekker aan het klooien maar op zich goed te houden.

Afbeelding

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:49

Gelukkig nu weer wat droger weer, dan afgelopen herfstdagen.
Gelukkig hebben we hier zandgrond en kan mijn poown gewoon het hele jaar rond elke dag enkele uurtjes lekker in zijn weilandje :j

@Lindamusters, heerlijk die strandritjes :D


@F_Inley, ahhh lieve foto met zijn maatje :j

@Hillebil, lief hoofdje van je paardje, dat stukje balans komt vanzelf! :j

@Urosa, hahaha een afgesloten bak is altijd wel fijn met die jonkies _/-\o_


@Lindamusters, wat fijn dat je z'n leuke clinic hebt kunnen rijden.
Leuke uitjes zijn dat altijd :)

@Nimber, leuke foto's en stoer dat hij het zo goed deed op bosrit :)

@F_Inley, wauw stoere pony voor de kar langs z'n drukke weg *\o/*

@Hillebil, lastig altijd dat die jonkies zo veranderen qua bouw en bespiering op zadelgebied.....


@Lindamusters, hij staat knap op zijn nieuwe schoenen *D

@Azmay, heerlijke omgeving om buiten te kunnen rijden zeg :j

Mijn du Boisje en ik trainen heerlijk door :j
Heb deze week de overstap gemaakt naar een lage neusriem, wauw wat een verschil, wat loopt de poowny hier een stuk fijner op :D
Gelukkig lijkt hij niet echt wintervacht aan te maken en kan ik het met dekens en licht prima remmen en hoef ik niet met een scheerapparaat in de weer.
Ben altijd zo bang voor frisse joligheid nadien onder het zadel :Y)
We waren wel erg nieuwsgierig wat zijn kleur (valk-dunskin) zal doen na een scheerbeurt......
Jullie een idee, zal hij nu juist lichter of donkerder worden..... :brr:

Afbeelding