De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:46

Die Fin!

Linda 14 nu

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:58

Nimber schreef:
Die Fin!

Linda 14 nu



Helemaal vergeten op jou bericht te reageren! Wat super goed dat jullie door zijn.heel veel succes op de regio +:)+

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:45

Vandaag even Leon gereden die in training staat. Gaat super goed! Fijn op stemhulp en mooi orenspel. Ook beenhulp gaat super.
( Zit idd slof aan maar deze hangt los)


lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:36

Na de kampioenschappen over naar de L Nimber?

Super die Leon, goede keuze geweest!

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:38

Geen idee waardoor het komt, ze zal ergens vast een keer een glijer gemaakt hebben in de afgelopen 4 jaar. Was als veulen al een nogal ondernemend ondeugend meisje. Je merkt ook verder niet echt wat alleen viel het me dus op toen ik er eens achter liep en er lijkt een licht gevoelig plekje te zitten. Ik wil haar gewoon even grondig laten nakijken voor ik er verder op ga. Ze is momenteel ook weer een beetje slungelig dus volgens mij aan het groeien.


Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:12

Iedereen nog de beste wensen!! :D

cecil: Wat een gave foto's! Jouw paardje is ook zo knap! <3 Ik ben dol op zo een wit koppie!
F_inley: Naah dat oornetje haha! Ezeltje :P
bontesok: Wauw die manen! Ik ben jaloers! Die van mij heeft amper manen meer helaas!
Nimber: Jij ook een gelukkig nieuwjaar! En ik noem Shenna gewoon nog 4,5 hoor :P Hihi. Maar jeetje, 1,85! Wat een dier zeg! Heb je er een ladder bij? Haha!
Azmay: Wat goed zeg dat ze zo de trailer in gingen! Altijd fijn om te weten voor als je ineens een keer met spoed naar de kliniek moet oid.. Shenna is met een wortel of snoepjes wel goed te laden haha. Dan volgt ze je gewoon.
Kimley: Natuurlijk, welkom! Leuk! Wat een knap paard heb je!
CrazyCat: Balen zeg! Hoe merkte je dat? Hopelijk kan ze gauw behandeld worden!
lindamusters: Zirocco Blue nakomelingen zijn zo leuk! Maar misschien ook een beetje door het weer, dat hij zo druk is? Shenna is ook spastisch de laatste tijd. (al doe ik ook niet heel veel)
F_inley: Jeetje haha, die gaat los! Wel altijd leuk om te zien. En fijn om te weten dat je paardje blij is, toch! Haha.
Hillebill: Ziet er goed uit!
CrazyCat: Wauw wat is het ook een prachtige omgeving, geweldig!


Hier gaat alles ook zijn gangetje. Vanwege het slechte weer en tijdgebrek zijn we nog niet echt heel actief bezig met rijden, maar goed ze is nu 4,5 jaar oud dus zat tijd nog! Heeft geen haast. Toch merk ik wel al dat ze echt vooruit gaat!

Vandaag samen met mijn bijrijder naar de rijvereniging gewandeld, die bak ligt er wat beter bij. Ik ging er eerst even op. Shenna was ontzettend druk. Eerst al weglopen/ rennen toen ik opstapte. Ik bleef eerst hangen met de intentie alsnog op te stappen maar sprong er toch maar af toen ze begon te rennen haha. Daarna bleef ze gelukkig braaf staan alleen ging ze suuuper hard stappen en was ze erg gespannen. Het duurde ook wel een flinke tijd voor we door alle hoeken konden haha. Gek beest. Maar uiteindelijk deed ze het geweldig goed! Toen ging mijn bijrijder er ook even op en kon ik het vanaf de grond zien. Top paard! Zag er fijn uit. Heb ook wat foto’s gemaakt (helaas geen foto’s van dat ik erop zat). Na het rijden was ze echt gesloopt haha.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:00

Ziet er netjes uit! Beetje druk door de kou misschien?

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:47

Het zal wel met het weer te maken hebben.. hier ook drukke paardjes :')
Ziet er goed uit hoor!

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:23

Ziet er netjes uit!

Eston is ook een beetje hyper en zijn moeder Carrera is echt niet te doen :P Die heeft maar 1 gang dat is galop en allerlei sprongetjes wanneer je niet hard mag :+ Wat dat betreft is Eston rustiger maar die is soms wel heel erg jolig en met grotere sprongen dan de kleinere Carrera. Misschien hadden ze geen snelle auto herleide namen moeten hebben.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:21

Ziet er fijn uit Céline, wil je ook starten? Of doe je dat al?

Linda ik start al l1 met Ice, vanaf volgende maand L2 na de Gelderse is mijn planning.

Crazycat, bijzonder plekje! En wat wit!

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:34

Vandaag ons L debuut gehad precies een jaar na ons B debuut. En we hebben gewoon 2 winst gereden *\o/* was niet helemaal tevreden veel slordige foutjes dus veel ruimte voor verbetering :j vaardigheid ook weer 1 winsten en een eerste plaats *\o/* dus was een goed dagje zo!

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:37

Gefeliciteerd! Lekker ding is het ook :j

Vandaag stond een buitenrit op de planning maar was er al bang voor gezien Dief niet echt te genieten was met de vorige wandeling en ik er al een week of 6 niet meer op heb gezeten. Eerst een stukje ernaast gelopen en besloten dat we maar mooi in de paddock gingen blijven omdat mevrouw nogal fel was. Daar nog een heerlijke serie flinke bokken onder me door gehad dus ik denk dat ik weer wat meer moet gaan trainen en corrigeren :+

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:45

Ja trots op mijn blije ei!

Haha gekke diva ook _O- wel grappig ze staan altijd buiten toch bij jou? dat ze dan nog steeds zo druk is!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:49

F_inley schreef:
Ja trots op mijn blije ei!

Haha gekke diva ook _O- wel grappig ze staan altijd buiten toch bij jou? dat ze dan nog steeds zo druk is!


Ze staan altijd buiten maar hebben niet super veel ruimte (11x80 ongeveer) en het is verhard of leem en dus glad. Diva gaat wel regelmatig uit haar plaat maar verveelt zich ook merkbaar. Had me de afgelopen tijd even op Kim geconcentreerd dus ze vond zich zielig denk ik :')

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:17

Ah ja dan snap ik het idd :j Fin leeft zich ook alleen uit als de paddock droog is. Hoe is het met Kim nu?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:22

F_inley schreef:
Ah ja dan snap ik het idd :j Fin leeft zich ook alleen uit als de paddock droog is. Hoe is het met Kim nu?

Kim is een voorbeeldige pony, alsof er nooit een probleem is geweest :Y)
Die heeft ook totaal geen last van een overschot aan energie, die laat Dief lekker om zich heen springen en doet zelf een paar seconden half mee en gaat dan staan chillen :+
Heb nu weer een verzorger voor haar dus Diva kan weer de aandacht krijgen die ze nodig heeft en verdiend :j

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:32

Wat fijn je was al een tijdje opzoek toch?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:33

F_inley schreef:
Wat fijn je was al een tijdje opzoek toch?

Heb er al 10+ gehad, hoop dat er nu eindelijk een blijft plakken :')

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:45

Azmay schreef:
F_inley schreef:
Wat fijn je was al een tijdje opzoek toch?

Heb er al 10+ gehad, hoop dat er nu eindelijk een blijft plakken :')


Wow dat zijn er genoeg zeg! Ga duimen dat deze blijft voor je

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:51


F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:56

Thnx! Eston is zo gaaf <3

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:04

Ziet er allemaal weer super uit!
Hier ook leuk buiten gewandeld vandaag! Zalig weertje!

@Nessie: Met welke bitloze optoming rij jij? Ik zou dit eventueel ook willen proberen met mijn merrie!

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:09

Dit is een F.R.A. Pardoes, een sidepull hoofdstel :)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:15

Fin! Wat goed, gefeliciteerd met je L debuut

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:24

De verzorger lijkt tot nu toe echt super, hopen dat ze niet te snel een nieuwe baan heeft O:)
Vandaag een nieuwe ervaring, staart wassen in de sneeuw :brr:
Had het nou zo lang uitgesteld dat ik echt moest van mezelf, arme beest liep met een staart met enorm veel echt harde stukken ook tussen haar billen. Kon gewoon echt niet fijn zijn en moest er ook altijd krabben.
5 emmers warm water en 2 uur later heeft ze een min of meer schone, ontklitte en gevlochten staart. :Y)
Was fijn dat de bijrijdster even kon helpen, die is ook met Kim weg geweest. Diva kan daar echt niet tegen dat is wel super frustrerend. Kim vind het wel ok om alleen te zijn maar Dief breekt echt alles af en brult de buurt bij elkaar. -O-