harnachement paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoetje2001

harnachement paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 10:03

Hey,

Ik vroeg me af wat jullie ongeveer kwijt zijn aan een harnachement voor jou paard/pony. En hoe wisten jullie de maat?
alvast bedankt voor jullie hulp!

Anoniem

Re: harnachement paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:04

verschillende maten passen :) en ik heb er ook een vriendin naar laten kijken die er meer verstand van had. mijn tuig kostte 160 euro

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:07

ligt ook veel aan het met dat je wil een kieffer is namelijk duurder als een harrry horse

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:12

Kijken, meten, passen
Dingen lenen. Shet maat zal ook nooit op een normale kwpner passen bijvoorbeeld. Paarden met vergelijkbare bouw hebben ook vaak dezelfde maat en als je t zeker wilt weten bestaat het meetlint ook nog.

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 10:17

bedankt voor de tips tot nu toe! Zelf zou ik het liefst wel goede kwaliteit harnachement hebben, het hoeft niet een duur merk te zijn maar wel iets dat lang meegaat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:25

je kunt ook niet altijd op de bouw afgan, zo heeft mijn bijrijdhaflinger van 1.30m groot een full, terwijl mijn KWPN cob heeft van hoofdstel.
Aan een kieffer betaal je dan wel meer, maar ik het zijn super hoofdstellen! heel fijn in gebruik en mooi zacht leer.

Voor een zadel moet je dan weer een zadelmaker laten komen om te kijken wat er past op je paard, elk paardje is anders en heeft dus wat anders nodig.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:47

Het ene merk valt ook groter dan het andere merk.
Prijs kwaliteit verhouding hangt ook af van wat je met het tuig gaat doen. Buiten of binnen, veel of weinig rijden, vaak of weinig invetten...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:25

Ik verplaats dit topic van HAR naar -> YRT

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 12:59

Iemand hier ervaring met Ruiterhart? Want de spullen lijken wel wat goedkoop dus wie weet oplichterij...

alvast bedankt!

Ruiterhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:02

Je kunt ook gewoon even langs komen ipv te spreken over oplichterij. Dan kun je het met eigen ogen zien. We zijn nog maar 3 jaar bezig maar goed.
Misschien moet je dan eerst eens verdiepen in waarom wij de prijzen zo laag houden?
Wij zijn geen super winkel met een 2000 m2 showroom maar gewoon 2 hard werkende mensen die van de hobby, een baan hebben weten te maken.
Zonder enige vorm van investering in een mega vestiging die jullie als consumenten moeten betalen. Hierdoor kunnen wij op elk artikel minimaal 10% korting garanderen, je mag bij ons kopen maar dit hoeft natuurlijk niet.

Hiermee wil ik aangeven dat dit soort opmerkingen voor hard werkende mensen veel schade kan aanrichten. Hopelijk kun je hier wat mee.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:14

Ruiterhart schreef:
Je kunt ook gewoon even langs komen ipv te spreken over oplichterij. Dan kun je het met eigen ogen zien. We zijn nog maar 3 jaar bezig maar goed.
Misschien moet je dan eerst eens verdiepen in waarom wij de prijzen zo laag houden?
Wij zijn geen super winkel met een 2000 m2 showroom maar gewoon 2 hard werkende mensen die van de hobby, een baan hebben weten te maken.
Zonder enige vorm van investering in een mega vestiging die jullie als consumenten moeten betalen. Hierdoor kunnen wij op elk artikel minimaal 10% korting garanderen, je mag bij ons kopen maar dit hoeft natuurlijk niet.

Hiermee wil ik aangeven dat dit soort opmerkingen voor hard werkende mensen veel schade kan aanrichten. Hopelijk kun je hier wat mee.

ik denk niet dat ze het beschuldignd bedoelde :) Maar vaak hebben afrikaanse etc. oplichters websites in het nederlands met lagere prijzen dan nnormaal. Des te beter natuurlijk als dit niet het geval is :D Maar even vragen naar ervaringen van anderen is toch geen probleem? :)

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 16:22

Zoe_97 schreef:
Ruiterhart schreef:

ik denk niet dat ze het beschuldignd bedoelde :) Maar vaak hebben afrikaanse etc. oplichters websites in het nederlands met lagere prijzen dan nnormaal. Des te beter natuurlijk als dit niet het geval is :D Maar even vragen naar ervaringen van anderen is toch geen probleem? :)

bedoelde het inderdaad niet zo, maar ik lees gewoon dingen van mensen die dan slecht ervaringen hebben met als het wordt thuis gestuurd, dus vroeg ik me af hoe mensen hier op bokt daar tegenover staan. Absoluut niet beschuldigend bedoeld dus...

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:29

Goede ervaring met ruiterhart. Mooi western hoofdstel gekocht. Goede kwaliteit. Niet te duur.
Maakte zelf een fout met adressering. Ruiterhart heeft zending opnieuw kosteloos verzonden na 1 email