Welke pony past bij mij ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2Horsxe7

Welke pony past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:02

Hoi, *\o/*

Ik had een vraagje !!

Ik wil een pony kopen en ik weeg 65 Kg /3
Maar welke pony past bij mij ?

Ik ben een beginner en heb 5 maanden op manege Gezeten :)
Welke ras en leeftijd past bij mij :)

AnimalFriend

Re: Welke pony past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:05

Hoi!
Als ik jou was zou ik eerst even nadenken of je hier de tijd voor hebt en je ouders het financieel aan kunnen :) Een pony kost erg veel tijd en geld helaas...
Ga anders eerst eens opzoek of er een leuke verzorgpony in de buurt is! Dan kan je wat meer ervaring op doen en kan je een paard kopen als je daar aan toe bent :)

2Horsxe7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:07

AnimalFriend schreef:
Hoi!
Als ik jou was zou ik eerst even nadenken of je hier de tijd voor hebt en je ouders het financieel aan kunnen :) Een pony kost erg veel tijd en geld helaas...
Ga anders eerst eens opzoek of er een leuke verzorgpony in de buurt is! Dan kan je wat meer ervaring op doen en kan je een paard kopen als je daar aan toe bent :)

Hey bedankt voor je tip daar heb ik al rekening mee gehouden met financieel enzo :)
en een verzorg pony heb ik ook gehad :)
Een fries / tinker :) Delano *\o/*

Maar wil nu heel graag een eigen pony
en ik heb al een verzorger geregld :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:08

Naar een ras moet je niet kijken..in elk ras heb je brave/pittige paarden of pony's.

Kijk gewoon naar een paard wat je aansta en bij je past zowel van eisen (voor doel).
Leeftijd zou ik wel eerder naar de 7+ gaan, zijn de meeste uitgepubert en hebben toch al een goede basis met wat ervaring.

2Horsxe7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:10

LauLauu schreef:
Naar een ras moet je niet kijken..in elk ras heb je brave/pittige paarden of pony's.

Kijk gewoon naar een paard wat je aansta en bij je past zowel van eisen (voor doel).
Leeftijd zou ik wel eerder naar de 7+ gaan, zijn de meeste uitgepubert en hebben toch al een goede basis met wat ervaring.

Owh heel erg bedankt!! :)
Maar sommige rassen zijn pittig dacht ik of hadden andere doelen
Ik zoek heel graag een pony die geschikt is voor recreatie :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:25

Ik verplaats dit topic van VSW naar -> YRT waar het beter past.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:51

2Horsxe7 schreef:
Maar wil nu heel graag een eigen pony
en ik heb al een verzorger geregld :)

Gaat het dan niet ook om het verzorgen? De meeste meiden willen toch niets liever dan voor pony's zorgen en ermee tutten? Of wil je alleen rijden en laat je de rest aan iemand anders over? In dat geval: denk driedubbel na of het wel echt iets voor je is… of neem een leasepony.

Maar als antwoord op je vraag. Je hebt nog relatief weinig ervaring, dus een brave, ervaren pony. Een grote, want je groeit misschien nog. Ras is minder belangrijk, het belangrijkst is dat het tussen jou en de pony klikt. En dat je je veilig voelt op zijn rug, en dat hij zich prettig voelt bij jou.
Succes, en vele plezier met je toekomstige pony gewenst!

yasminevw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:34

Het lijkt mij eerst verstandig om een hoop ervaring op te doen. Een eigen pony is een hele klus, en als onervaren persoon zal het daarom heel erg lastig worden. Je moet rekening houden met alles wat erbij komt kijken. Jij bent verantwoordelijk voor een levend wezen. Denk eraan dat deze 7 dagen per week verzorging en aandacht nodig heeft, denk aan de hoefsmid, de dierenarts, de tandarts, eventueel een osteopaat, en noem het maar op. Ik zou echt eerst meer "oefenen" met het hebben van een eigen paard door middel van misschien een lease paardje bij jou op de manege.

2Horsxe7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 21:11

yasminevw schreef:
Het lijkt mij eerst verstandig om een hoop ervaring op te doen. Een eigen pony is een hele klus, en als onervaren persoon zal het daarom heel erg lastig worden. Je moet rekening houden met alles wat erbij komt kijken. Jij bent verantwoordelijk voor een levend wezen. Denk eraan dat deze 7 dagen per week verzorging en aandacht nodig heeft, denk aan de hoefsmid, de dierenarts, de tandarts, eventueel een osteopaat, en noem het maar op. Ik zou echt eerst meer "oefenen" met het hebben van een eigen paard door middel van misschien een lease paardje bij jou op de manege.

Oke bedankt ik heb al een verzorg pony gehad en wil het graag proberen en zoek ook een verzorger daarom die me kan helpen *\o/*

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:17

Meid, paarden zijn duur, heel duur!!

Als jij in een ander topic vraagt voor gratis paardrij-atributen, dan ben jij zeker niet in staat om op financieel vlak een eigen pony te houden...

Spaar en droom lekker door, totdat je financieel in staat bent om te genieten van je eigen paardje!

2Horsxe7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 16:18

Freki schreef:

Als jij in een ander topic vraagt voor gratis paardrij-atributen, dan ben jij zeker niet in staat om op financieel vlak een eigen pony te houden...

Spaar en droom lekker door, totdat je financieel in staat bent om te genieten van je eigen paardje!

Ik weet het maar mijn ouders willen geen 100 euro aan een rijbroek geven :wow:

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:20

In je andere topic heb je het toch echt over gratis, hoor! En tweedehands is het echt wel onder de twintig euro te vinden hoor!

Maargoed, eigen keuze natuurlijk!

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:34

2Horsxe7 schreef:
Freki schreef:

Ik weet het maar mijn ouders willen geen 100 euro aan een rijbroek geven :wow:

Willen ze wel de dure rekeningen van de dierenarts betalen als deze langs moet komen? Ik zou als ik jou was toch opnieuw een verzorg paardje zoeken! Meer ervaring opdoen en dan wanneer je ouder bent verder kijken naar evt een eigen paardje. Mocht je er nu wel 100% zeker van zijn zou ik in ieder geval kijken voor een paardje 8+ qua leeftijd. Er staan er genoeg te koop. Klik is imo ook belangrijker dan ras!

2Horsxe7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:01

Freki schreef:
In je andere topic heb je het toch echt over gratis, hoor! En tweedehands is het echt wel onder de twintig euro te vinden hoor!

Maargoed, eigen keuze natuurlijk!

Het spijt me ? ;(

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:13

Ho wacht begrijp ik het nou goed je hebt een verzorger maar geen paard ?
en je wil een paard om het uiteproberen ? als je een paard koopt kies je er voor en betekent dus ook dat hij je hele leven bij je blijft behalve als er echt ongevallen zijn waardoor je gedwongen bent hem te verkopen

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:23

je hebt dus al een verzorger maar geen paard? :? Je weet dus niet hoe haar band met het paard is en hoe ze dat paard rijd/verzorgt? :n Maar zoals ik al hierboven zie heb je er waarschijnlijk geen geld voor. Als je ouders geen geld willen uitgeven aan een goede rijbroek , hoe zit dat dan wel niet met stallings en veearts , les etc?! :n En als je een eigen paard zou hebben. Is het wel handig om een goede broek te hebben trouwens :P ( niet alleen maar dure hoor , dat zou zonde zijn :P ) maar als ik jou was zou ik nog even een paar jaartjes lessen :o , op een verzorgpony of manege :j en wachten tot je er echt klaar voor bent. Want als ik dit zo zie kan je maar beter wachten! Is beter voor de pony een voor jezelf! :D je denkt waarschijnlijk nu wat een zeur, maar over een paar jaar weet je waar ik het over heb!

elkedortmans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:26

Het lijkt me logischer als je een eigen paard wil dat je het zelf verzorgt en ook lijkt het mij slimmer als je nog even door blijft lessen en ervaring opdoet!

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:44

guys als ze zoekt voor gratis rijspullen betekent het niet dat ze geen geld heeft voor een eigen paard hè, haar ouders hebben daar blijkbaar het geld gewoon niet voor over maar misschien wel voor een paard? maar idd het lijkt me wel slim als je eerst een pony gaat leasen dat is iets anders dan een verzorgpony!!